مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی

به تبلیغات اینترنتی,پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نگرش
کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی میباشید.

دانلود فایل

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع :                           دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از مبانی نظری متغیر: نگرش  به تبلیغات اینترنتی واژه اتیدیود[1]، معادل فارسی متعددی همچون طرز تلقی، وجهه نظر، بازخورد، وضع روانی، ایستار، گرایش و نگرش دارد. ولی اکنون اصطلاح نگرش قبول عام یافته و به صورت­های مختلف نیز تعریف شده است (ترکان و کجباف، 1387). نگرش یک سازه فرضی است، زیرا به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست بلکه بیشتر با اظهارات کلامی و رفتاری همراه است (آذربایجانی و همکاران، 1385). نگرش عبارت است از یک حالت عاطفی مثبت یا منفی نسبت به یک موضوع. یکی از مبتکران نظریه نگرش نوین[2]، ال ال ترستون[3] اعتقاد دارد که نگرش میزان انفعال یا احساس موافق یا مخالف نسبت به یک محرک است. نگرش ها احساسات عاطفی هستند که مردم پیرامون پدیده ها دارند (مون و مینور[4]، 1388). در تعریف دیگر، توجه به عناصر نگرش نیز مبذول شده است: ترکیب شناخت­ها، احساس­ها و آمادگی برای عمل نسبت به یک چیز معینی، نگرش شخص نسبت به یک موضوع اجتماعی است. نگرش، عبارت است از سازمان­دهی بلندمدت فرآیندهای انگیزشی، احساسی، ادراکی و شناختی با توجه به برخی جنبه­های محیطی که فرد در آن قرار گرفته است (آذربایجانی و همکاران، 1385). در راستای بررسی رفتار مصرف­کننده، نگرش را می­توان بدین صورت تعریف کرد: تمایل ارزیاب­گرانه یک مصرف­کننده در جهت یا مخالف هر عنصر در محدوده بازار وی، نگرش او را تشکیل می­دهد. به عبارتی نگرش، عبارت است از یک روش نسبتا ثابت در فکر، احساس و رفتار نسبت به افراد، گروه ها و موضوع­های اجتماعی یا قدری وسیع­تر، هر گونه حادثه­ای در محیط فرد (همان منبع). در یک نتیجه گیری کلی می­توان گفت، نگرش یک مفهوم چند بعدی شامل عناصر شناختی، عاطفی و رفتاری است که نحوه رفتار افراد را تعیین می­کند و هر نگرشی دارای موضوع خاصی است که این موضوع می­تواند افراد، اشیا، رویدادها و حتی خود فرد باشد. نگرش، احتمالا شاخص­ترین و ضروری­ترین مفهوم در روانشناسی اجتماعی است (گاورونسکی[5]، 2007). نگرش­ها، از تعیین­کننده­های مهم رفتارند. نگرش، جز مهمی از موفقیت یا شکست استراتژی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می­دهد. انتخاب خرید افراد، از عوامل عمده همچون نگرش، باورها و عوامل روان شناختی تاثیر می­پذیرد. آنها در مرکز فرآیند رفتار خریداران قرار گرفته­اند و ابزارهایی هستند که افراد از آن به عنوان شناسایی احساسات خود و تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده می­نمایند. غالبا نگرشها بر رفتار و نگرش­های دیگر ما تاثیر می­گذارند و نحوه پردازش اطلاعات مربوط به نگرش را نیز تعیین می­نمایند (کریمی و صفاری نیا،1384). رابطه بین احساسات و اعمال در یک زمینه وسیعتر جای دارد. نگرش­ها یک عامل تعیین­کننده رفتار اجتماعی می باشند اما تعیین­کننده­های دیگری نیز وجود دارند. این محدودیت­ها براساس تئوری فیشن باین (1980) تحت عنوان عکس العمل معقول[6] شکل گرفته که آجزن[7] (1991) آن را گسترش داد و نظریه رفتار برنامه­ریزی شده نامید. مطابق تئوری عکس العمل معقول[8]،  نگرش شخص به یک موضوع تابعی از عقاید فرد در مورد موضوع است. به علاوه، این نظریه بیان می­نماید که تمایلات رفتاری، فعالیت­های رفتاری خاصی را ایفا می­کنند که به خوبی می­توانند به وسیله نگرش­ها و قاعده ذهنی، نسبت به آن اقدامات قابل پیش بینی باشند (پیکت[9]، 2007). نظریه رفتار برنامه­ریزی شده، معتقد است که نگرش­ها بر رفتار، براساس یک تصمیم داوطلبانه که در طی فرآیندی محدود می­شوند، تاثیر می­گذارند. ابتدا اینکه رفتار کمتر از نگرش­های کلی و بیشتر از نگرش­های خاص نسبت به یک رفتار خاص متاثر خواهد شد. دوم اینکه، رفتار تنها به وسیله نگرش­ها متاثر نمی­شوند، بلکه به وسیله هنجارهای ذهنی یا باورهای ما درباره آنچه دیگران فکر می­کنند و ما باید انجام دهیم نیز متاثر می­شوند. سوم اینکه، نگرش­ها، رفتار ما را تنها هنگامی که ما آنها را ادراک می­کنیم و تحت کنترل خودمان درمی­آوریم، برمی­انگیزاند. چهارم اینکه، اگر چه نگرش­ها همراه با ایده­های ذهنی و کنترل ادراکی سهم در انجام رفتار دارند، مردم غالبا نمی­توانند بر اساس قصد خود رفتار نمایند (برهم و کاسین[10]، 1993). [1]. Attitude [2]. Modern attitude measurement [3]. L.L.Thurstone [4]. Mowen and Minor [5]. Gawronski [6]. Reasoned action [7]. Ajzen [8]. Responed action [9]. Pickett [10]. Brehm & Kassin

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و درماندگی مالی

    پیشینه تحقیق,پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و درماندگی مالی,حاکمیت شرکتی و درماندگی مالی,مبانی نظری,مبانی نظری حاکمیت شرکتی و درماندگی مالی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • پاورپوینت بررسی معماری روستای ماسوله

    پاورپوینت روستای ماسوله,پاورپوینت ماسوله,پاورپوینت معرفی روستای ماسوله,دانلود پاورپوینت ماسوله,روستای ماسوله,ماسوله,معرفی روستای ماسوله کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام پاورپوینت بررسی معماری روستای ماسوله میباشید. دانلود فایل پاورپوینت معماری روستای ماسوله همراه با تصاویر مربوطه در قالب…

  • راهنمای پرسشنامه سنجش ترس (FCL)

    پرسشنامۀ ترس (FCL),راهنمای پرسشنامۀ ترس (FCL) کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام راهنمای پرسشنامه سنجش ترس (FCL) میباشید. دانلود فایل راهنمای پرسشنامۀ ترس (FCL) مشخصات « راهنمای پرسشنامه سنجش ترس (FCL)» روایی و پایایی: دارد خرده…

  • دلایل استفاده از وب سرور Apache

    خریئد مقاله دلایل استفاده از وب سرور Apache,خرید و دانلود مقاله دلایل استفاده از وب سرور Apache,دانلود رایگان پژوهش دلایل استفاده از وب سرور,دانلود رایگان تحقیق دلایل استفاده از وب سرور Apache,دانلود رایگان مقاله دلایل استفاده از وب سرور Apache,دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه رضایت زناشویی زنان در انتقال به مرحله والدینی

    مبانی نظری و پیشینه رضایت زناشویی زنان در انتقال به مرحله والدینی کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام مبانی نظری و پیشینه رضایت زناشویی زنان در انتقال به مرحله والدینی میباشید. دانلود فایل بصورت فایل ورد…

  • پاورپوینت دیابت

    انواع دیابت,پیشگیری از دیابت,درمان دیابت,دیابت,علائم اولیه دیابت کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام پاورپوینت دیابت میباشید. دانلود فایل دیابت چیست؟    دیابت یک اختلال در سوخت و ساز بدن است. در حالت طبیعی غذا در معده…

  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *