پیشینه تحقیق و مبانی نظری ارزش ها و ماهواره

ارزش ها و ماهواره,پیشینه تحقیق,مبانی نظری
کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام پیشینه تحقیق و مبانی نظری ارزش ها و ماهواره میباشید.

دانلود فایل

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه ارزش‌ها[1]: هنجارهای یک جامعه در نهایت تجلی ارزش‌های آن جامعه است. یعنی عقاید مشترک اجتماعی درباره‌ی آنچه که خوب، درست و مطلوب است. مانند احترام به بزرگتر(بهروان،1374ص 60 و 64). 2-15 تعریف مفهوم ارزش:  ‹‹ ساروخانی: ارزش ها تظاهرات شناختی نیازهای انسانی هستند ، ارزش ها دلالت بر ترجیحاتی دارند كه افراد برای حصول نتایج خاص در زندگیشان و انواع رفتارهای خاص مشتركا دارا می باشند ›› (ساروخانی ،1375)  ‹‹ لاندبرگ[2] : چیزی ارزش دارد یا ارزش است كه مردم برای ابقاء یا افزایش آن كوشش كنند››( لاند برگ 1947: 26) « ویلیامز[3]: ارزش آن چیزی است که افراد به صورت الزام، عبادت، لذت و… به آن اعتقاد دارند و آنرا می خواهند» (ویلیامز،1956، ص375) 2-16 نظریه ارزشی (تغییر ارزش های سنتی) «دیوید رایزمن[4]»: یکی از نظریه پرادازان امریکایی به نام «دیوید رایزمن» در کتاب خود به نام «انبوه تنها[5]» سیر تحول جوامع ودگرگونی های آنها را ناشی از تحول ارتباطات و وسایل ارتباطی می‌داند. وی سیر زندگی بشر را به سه دوره تقسیم بندی کرده‌است. وی در این دوره‌ها، به نقش رسانه‌ها در تغییر سنت‌ها و ایجاد شکاف نسلی اشاره کرده است: دوره اول، دوره سنت راهبر[6] ( انسان از سنت هدایت شده)(جامعه باستانی یا سنتی) است. در این دوره سنت‌ها فرهنگ را انتقال می‌دهند و هر نسل پیوند خود با نسل‌های پیشین از طریق اشتراک سنت‌ها باز می‌یابد و همین باعث می شود که وحدت و هویت اقوام انسانی (نسل های انسانی) تأمین شود. سنت‌ها به عنوان راه‌ها و شیوه‌های عمل و میراث نیاکان، بعدی تقدس آمیز دارند و همین امر هر گونه شک و تردیدی در مورد آنها را از بین می برد. در این دوره راه‌های آینده، همان راه‌هایی است که نیاکان جامعه ما طی قرن ها پیموده‌اند(رابرتسون،1372: 131). به عبارتی در دوران سنت راهبر یک نوع ساخت اجتماعی مبتنی بر سنت، رفتار بشر را یکنواخت و قابل پیش بینی می‌کند و به او آرامش و ثبات می‌دهد. ارتباطات در این دوره چهره به چهره است(مهدیزاده،1380ص 24).”رایزمن”[7] بر این باور است که تربیت فردی در مرحله‌ی نخست، از طریق حماسه ها، افسانه ها و اسطوره‌ها شکل می‌گیرد که به صورت شفاهی به فرد منتقل می‌شود و نقش این نوع تربیت همزمان، هم سنت‌ها را متذکر می شود و هم نشان می دهند چطور قهرمانان بزرگ و استثنایی می‌توانند، جاودانه شوند(دادگران،1384ص 86). دوره دوم، دوره درون راهبر[8] (جامعه از درون هدایت شده) (جامعه فرد گرایی) است. این دوره با کاهش تدریجی اهمیت سنت‌ها آغاز و باعث کاهش تشابهات در رفتارها و اعمال می‌شود. در این دوره همه افراد جامعه از الگوی یکسانی در حیات اجتماعی تبعیت نمی‌کنند. همچنین فردگرایی[9] گسترش می‌یابد و انسان بار مسئولیت و عمل خود را به دوش می‌گیرد. “رایزمن[10]” این دوران را دوران التهاب، هراس و سرزنش‌های بی‌پایان می‌داند. (رابرتسون،1372: 131) در این مرحله، انتقال میراث فرهنگی، از طریق نوشتار به ویژه چاپ و مکتوبات که انگاره های فردی را رواج می‌دهند، انجام می‌گیرد. در حالی که اسطوره‌ها و حماسه‌ها با حلقه زدن بر گرد اجاق قبیله بازگو می‌شد و سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد. نسل از درون هدایت شده کتاب خود را در انزوا و در خلوت و یا در گوشه ای از اتاق خود می خواند(دادگران،1384،ص 86). دوره سوم، دوره‌ی دگر ‌راهبر[11] (از برون هدایت شونده)(جامعه مصرف و فراوانی):است که دوران ظهور وسایل ارتباط جمعی است و پدیده‌هایی چون هدایت از راه دور، بت‌واره پرستی، شیء سروری و بحران هویت از ویژگی‌های آن است. این دوره عده‌ای با استفاده از قدرت جادویی وسایل ارتباط جمعی، توده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و الگوهای خاص فکری و اجتماعی خود را القا می‌کنند. انسان در این دوره در پی امحای روابط سنتی و پابرجای خانوادگی، خویشاوندی، همسایگی و وسایل ارتباط جمعی دوستی‌های قدیم است و در برابر رسانه‌ها و گردانندگان قدرتمند آن و همچنین وسوسه‌های ناشی از آن بسیار آسیب پذیر است. به زعم «رایزمن[12] »این دوره در تاریخ انسان با عنوان دور‌ه‌ای ثبت خواهد شد که در آن رسانه‌ها و گردانندگان آنها الگوهای حیات اجتماعی را می‌سازند(رابرتسون،1383: 131). به عبارتی این دوران ناشی از تمدن ارتباط جمعی و پیدایش ابزارسالاری است. در این دوره بت‌های ذهنی جدیدی به وجود می‌آید که در انسان موجب از خود بیگانگی می شود. در این مرحله فرهنگ بلعیده می شود(مهدیزاده،1380،ص 24). رسانه‌ها افراد را می سازند، آن‌هم نه در میان جمع خانواده و یا در گوشه‌ی عزلت، بلکه در میان گروه دوستان و همسالان. تأثیر آموزشی رسانه‌ها در تمام طول حیات انسان تداوم می‌یابد و رسانه‌هایی مانند تلویزیون، رادیو (و تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات) دائماً افراد کلیشه‌ای و متحدالشکل توده را هدایت می‌کنند و به رفتار آنها نظم می‌بخشند(دادگران،1384،ص 86و87). [1] Values [2] lundburg [3] Williams [4] David Riesman [5] Lonely Crowd [6] Tradition-Direction [7] David Riesman [8] Inner-Direction [9] Individualism [10] David Riesman [11] Other-Direction [12] David Riesman

  • بررسی انواع ترانزیستورها

    بررسی انواع ترانزیستورها کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام بررسی انواع ترانزیستورها میباشید. دانلود فایل انواع ترانزیستورها : ترانزیستورها:  قطعه   علامت  مفهوم علامت ترانزیستور NPN ترانزیستور جریان را تقویت می کند کاربرد ترانزیستور بسته به نوع…

  • دانلود پاورپوینت رفتار در سازمانها

    پیامد های نارضا یتی شغلی,تئوری های رضایت شغلی,دانلود پاورپوینت رفتار در سازمانها,رضایت شغلی نگرش های مرتبط به شغل افراد,رضایت شغلی وانجام وظایف,سنجش رضایت شغلی,عوامل انگیزشی,نگرش کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام دانلود پاورپوینت رفتار در سازمانها…

  • پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی

    بهره وری نیروی انسانی,پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی,مقیاس بهره وری نیروی انسانی کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی میباشید. دانلود فایل پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی در مجموع شامل 41 ماده…

  • دانلود مقاله اصول و مفروضات حسابداری

    اصول مفروضات حسابداری,دانلود مقاله کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام دانلود مقاله اصول و مفروضات حسابداری میباشید. دانلود فایل فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه15 صورت های مالی: صورت های مالی خلاصه ی…

  • مطالعه طرح با عنوان باغ سازی در هند

    باغ سازی,باغ سازی در هند,پروژه باغ سازی,پروژه منظر,تحقیق باغ سازی,دانلود پروژه با موضوع باغ سازی,دانلود پروژه منظر سازی,منظر سازی کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام مطالعه طرح با عنوان باغ سازی در هند میباشید. دانلود فایل…

  • مقاله آداب معاشرت در زندگی زناشویی

    آداب,در زندگی,زناشویی,معاشرت,مقاله کاربر گرامی هم اکنون در حین مشاهده فایلی با نام مقاله آداب معاشرت در زندگی زناشویی میباشید. دانلود فایل مقدمه آیین مقدس اسلام، در تعلیم آداب زندگی و مخصوصاً زندگی زناشویی، پیشگام و پیشرو است.اسلام با عنایت به…

  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *