آب شرب 34روستای نیشابور در شرایط بحرانی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: در بخش تامین آب، سال جاری 34 منطقه بحرانی در روستا های نیشابور وجود دارد.

آب شرب 34روستای نیشابور در شرایط بحرانی

به گزارش خبرنگار از ، علی رضا اخویان رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در بخش تامین آب، سال جاری 34 منطقه بحرانی در روستا های نیشابور وجود دارد، برای عبور از این بحران، شش میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار مورد احتیاج است که تقریبا همین مقدار نیز باید به وسیله پروژه های ملی اختصاص داده گردد تا بتوانیم پروژه های روستایی را به اتمام برسانیم.

او اضافه نمود: قیمت تمام شده بهای آب برا مشترکین شهری 1500 هزینه تومان می باشد که 400 تومان از مشترکین اخذ می گردد و برای مشترکین روستایی 1900 تومان است که 567 تومان از روستایی گرفته می گردد.

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور با اشاره به اینکه میانگین استاندارد برای هر فرد 150 لیتر طی 24 ساعت می باشد، گفت: میزان مصرف در روستا های شهرستان برای هر فرد 256 لیتر طی 24 ساعت می باشد و برای مشترکین شهری، 186 لیتر طی 24 ساعت است.

اخویان اعلام کرد: میزان مصرف آب در روستا ها با توجه به کشاورزی و دامداری که روستاییان دارند، بیشتر از مصرف شهری است.

او توضیح داد: 3 درصد آب شهرستان در بخش صنعت مصرف می گردد، شهرک های صنعتی با حفر چاه، آب مورد احتیاج خود را تامین می نمایند و از زمان شیوع کرونا مصرف آب 7 درصد افزایش پیدا نموده است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور تاکید نمود: 55 درصد مناطق نیشابور از فاضلاب شهری برخوردار شده و 45 درصد از این طرح باقی مانده که با توجه به اعتباری که در درست می باشد باید در این خصوص بخش خصوصی وارد گردد.

اخویان اظهار کرد: آب حدود 30 روستای نیشابور به صورت خودگردان توسط شورای روستا، تامین می گردد، 16 روستا به وسیله تانکر آبرسانی شده و که از این تعداد 5 روستا به صورت ثابت آب رسانی صورت می گیرد و آب رسانی مابقی روستا ها به صورت فصلی انجام می گردد.

او اضافه نمود: آب در شهرستان از نظر املاح مورد احتیاج، بسیار مناسب بوده و از استاندارد لازم برخوردار است و مورد تایید شبکه بهداشت و درمان شهرستان می باشد.

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور ادامه داد: تاثیر بارندگی ها بر آب های سطحی است که در پرشدن سد بار موثر بوده است و این بارندگی ها اثر فوری بر آب زیرزمین ندارد و ما در تابستان سال جاری با کمبود آب روبرو هستیم که برای تامین این کمبود باید 10 حلقه چاه جدید حفر گردد.

/ر.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4654

به "آب شرب 34روستای نیشابور در شرایط بحرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب شرب 34روستای نیشابور در شرایط بحرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید