اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه بلاروس تصویب کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اتحادیه اروپا در ادامه فشارهای غرب به بلاروس و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور، 78 شخص و هفت نهاد بلاروس را به فهرست تحریم اضافه نمود.

اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه بلاروس تصویب کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسانه ای روز چهارشنبه (امروز) از تصویب تحریم های نو اتحادیه اروپا علیه بلاروس اطلاع دادند.

فشارهای کشورهای غربی به بلاروس و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور همچنان ادامه دارد و تازه ترین خبرها از اقدام اتحادیه اروپا برای افزودن تعداد بیشتری از اشخاص حقیقی و حقوقی بلاروس در لیست تحریم این اتحادیه حکایت دارد.

ریچارد جزویاک خبرنگار اروپای آزاد در توییتر خود اطلاع داد، سفرای اتحادیه اروپا در ماجرای به زمین نشاندن یک هواپیمای مسافربری در بلاروس، علیه 78 نفر و هفت نهاد ممنوعیت صدور ویزا و توقیف دارایی تصویب کرد.

به گفته این منبع خبری اروپایی، احتمال می رود که جزئیات مربوط به تصویب تحریم های نو اتحادیه اروپا علیه بلاروس 21 ژوئن (31 خرداد) در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا منتشر گردد.

اتحادیه اروپا پیش از این با متهم کردن بلاروس به فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری جهت دستگیری یکی از مخالفان دولت این کشور، آسمان کشورهای عضو این اتحادیه را به روی هواپیماهای بلاروس بست.

دوم خرداد ماه بود که پرواز شماره 4978 شرکت هواپیمایی رایان ایر یک بار دیگر باعث تشدید فشارهای کشورهای غربی بر بلاروس شد.

این هواپیما حین پرواز از آتن به ویلنیوس مرکز لیتوانی با پرواز هواپیمای نظامی میگ-29 رهگیری و وادار به فرود در مینسک مرکز بلاروس شد. بعد از نشستن این پرواز دو نفر از مخالفان دولت بلاروس دستگیر شدند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس فضاسازی ها درباره علت نشاندن این هواپیما را رد و آنها را دروغ محض توصیف کرد. او طی سخنرانی در جمع مقام های ارشد بلاروس از دستور به فرود هواپیمای رایان ایر دفاع کرد و گفت، تهدید بمب گذاری علت فرود این هواپیما بوده است (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12864

به "اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه بلاروس تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه بلاروس تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید