خبرنگاران تعویق انتخابات ریاست جمهوری در بخش ترک نشین قبرس به علت شیوع کرونا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- مقامات بخش ترک نشین قبرس تصمیم گرفتند؛ انتخابات ریاست جمهوری در این منطقه را که قرار بود 26 آوریل (7 اردیبهشت 99) برگزار شود در چارچوب تلاش ها برای مهار ویروس کرونا به تعویق بیاندازند.

خبرنگاران تعویق انتخابات ریاست جمهوری در بخش ترک نشین قبرس به علت شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایندگان مجلس بخش ترک نشین قبرس روز پنجشنبه در یک نشست فوق العاده تصویب کردند که دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این منطقه به جای 26 آوریل 2020 در یازدهم اکتبر برگزار شود.

در این مدت مصطفی اکینجی در سمت خود به عنوان رئیس جمهوری باقی خواهد ماند.

قبرس از سال 1974 میلادی و پس از حمله ترکیه به بخش شمالی این کشور در پاسخ به کودتای ملی گراها برای الحاق جزیره قبرس به یونان، به دو بخش جمهوری قبرس که عضو اتحادیه اروپاست و جهان آن را به رسمیت شناخته و جمهوری قبرس ترک نشین که فقط توسط آنکارا به رسمیت شناخته شده، تقسیم شده است.

در این گزارش آمده است که مقامات بخش ترک نشین قبرس از امروز (پنجشنبه) به علت شیوع گسترده ویروس کرونا ورود اتباع خارجی به این منطقه را ممنوع اعلام کرده اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشره، در روز سه شنبه گذشته 20 مورد ابتلای به ویروس کرونا در بخش ترک نشین قبرس و 58 مورد ابتلای به کرونا نیز تا امروز در بخش جمهوری قبرس به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3383

به "خبرنگاران تعویق انتخابات ریاست جمهوری در بخش ترک نشین قبرس به علت شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعویق انتخابات ریاست جمهوری در بخش ترک نشین قبرس به علت شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید