خبرنگاران زلزله مریوان به منازل مسکونی در 23 روستا خسارت وارد کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: زلزله 5.3 ریشتری شامگاه سه شنبه در مریوان، به واحدهای مسکونی در23 روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.

خبرنگاران زلزله مریوان به منازل مسکونی در 23 روستا خسارت وارد کرد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمد فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: دیشب پس از وقوع زلزله، تیم های ارزیاب هلال احمر و دیگر دستگاه های مسوول، به منطقه اعزام شدند و در آنالیز های اولیه، خسارت به 297 واحد مسکونی در 23 روستای مریوان گزارش داده شد.

وی با بیان اینکه 18 واحد مسکونی بین 30 تا 60 درصد خسارت دیده است، اضافه کرد: امروز تیم های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای ارزیابی خسارات وارده و جبران آن به منطقه اعزام می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان یادآور شد: در زمین لرزه شامگاه سه شنبه، 9 نفر بر اثر ترس و هنگام خروج از منزل، دچار مصدومیت و به صورت سرپایی درمان شدند.

فلاحی با بیان اینکه در روستاهای نقطه صفر مرزی بخش ننور بانه ترک خوردگی منازل گزارش شده است، تاکید نمود: مردم خبرهای مربوط به زلزله را از رسانه های رسمی پیگیری نمایند و به شایعات در فضای مجازی توجه ننمایند.

به گزارش خبرنگاران، ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه شامگاه سه شنبه زلزله ای با قدرت 5.3 ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در 24 کیلومتری مریوان، 27 کیلومتری چناره و 28 کیلومتری بوئین سفلی، 98 کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان 2 پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن 3.8 ریشتر قدرت داشت.

مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11108

به "خبرنگاران زلزله مریوان به منازل مسکونی در 23 روستا خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زلزله مریوان به منازل مسکونی در 23 روستا خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید