خبرنگاران معاون شهردار: تمام طرح های عمران شهری یزد پیوست مناسب سازی دارد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یزد-خبرنگاران- معاون امور عمرانی و زیربنایی شهردار یزد با بیان اینکه مناسب سازی معابر شهری لازم است گفت: تمام طرحهای عمرانی شهرداری دارای پیوست مناسب سازی است.

خبرنگاران معاون شهردار: تمام طرح های عمران شهری یزد پیوست مناسب سازی دارد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمد علی سلمانی ندوشن روز شنبه در نشست مناسب سازی سطح شهر یزد اضافه نمود: از سال گذشته چهار ناظر معلول برای پنج منطقه شهرداری یزد به کار گرفته شدند تا طرحهای در دست اجرای شهرداری را به لحاظ مناسب سازی کنترل نمایند و در صورتی که امضای آنها پای کار پیمانکاران نباشد، کار از پیمانکار تحویل گرفته نمی گردد.

وی با بیان اینکه مناسب سازی دارای شیوه نامه و ضوابطی است ادامه داد: اغلب پیمانکاران دانش فنی در این زمینه ندارند بر این اساس با تصمیم گیری های صورت گرفته، تمام پیمانکارانی که از این پس می خواهند طرح های شهرداری را بر عهده بگیرند، باید آموزش های لازم را فرا گرفته و گواهی سرانجام دوره در این زمینه به شهرداری ارائه دهند.

معاون شهرداری یزد همچنین از راه اندازی دبیرخانه مناسب سازی شهری در شهرداری یزد اطلاع داد و گفت: معلولان تقاضاهای خود را به این دبیرخانه ارجاع می دهند و یک تیم سه نفر، درخواست های آنها را تا مرحله اجرا، پیگیری می نمایند.

سلمانی ندوشن همچنین از ایجاد پارکینگ های اختصاصی ویژه معلولان در سطح شهر جهانی یزد اطلاع داد و یادآور شد: تابلوهای این ایستگاه ها تا سرانجام سال در نقاط تعیین شده، نصب خواهد شد.از برنامه ریزی برای مناسب سازی مناطق پرتردد این شهر ظرف سه سال آینده اطلاع داد.

وی با اشاره به اهمیت مناسب سازی شهری و اقداماتی که شهرداری یزد در این زمینه انجام داده است اضافه نمود: شهر یزد از مهرماه سال جاری به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر انتخاب شده و کوشش ما در شهرداری، مناسب سازی شهری برای تمام اقشار از معلولان ضایعه نخاعی تا زنان باردار، سالمندان، نابینایان و ناشنوایان است.

وی با اشاره به اقداماتی که تا به امروز در این زمینه در سطح شهر صورت گرفته است گفت: مناسب سازی از اتوبوس های شهری شروع شده و 10 دستگاه اتوبوس مجهز به رمپ و قابل استفاده برای معلولان ضایعه نخاعی، کالسکه، سالمندان و ناشنوایان با اعتبار 30 میلیارد تومان خریداری شد.

سلمانی ندوشن افزود: 30 درصد از اتوبوس های قبلی نیز با تمهیدات سازمان اتوبوسرانی شهرداری یزد مناسب سازی شده است.

سلمانی ندوشن همچنین از ایجاد پارکینگ های اختصاصی ویژه معلولان در سطح شهر جهانی یزد اطلاع داد و یادآور شد: تابلوهای این ایستگاه ها تا سرانجام سال در نقاط تعیین شده، نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه مناسب سازی شهری در تمام شهر یزد ظرف سه سال آینده انجام می گرددگفت: به همین دلیل، طرح هفت خوان شروع شده و پایش نقطه به نقطه یک راستا رفت و برگشت 10 کیلومتری توسط یک تیم در حال اجرا است.

معاون شهردار یزد توضیح داد: بر اساس این طرح تمام اصلاحات مورد احتیاج برای مناسب شدن راستا به منظور تردد اقشار مختلف از جمله معلولان، از قبیل همسطح سازی، اصلاح شیب، برطرف موانع و غیره انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9112

به "خبرنگاران معاون شهردار: تمام طرح های عمران شهری یزد پیوست مناسب سازی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون شهردار: تمام طرح های عمران شهری یزد پیوست مناسب سازی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید