دفاع ترامپ از پلیس امریکا در کنوشا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، روز گذشته دونالد ترامپ، دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در یک استراتژی جدید انتخاباتی برای خنثی کردن اعتراض ها به دولتش بابت شدت دریافت خشونت های نژادی در این کشور، به شهر بحران زده کنوشا در ایالت ویسکانسین امریکا رفت و با ایستادن مقابل خانه ای که در اعتراض ها ویران شده بود، از پلیس که مانع چنین خشونت هایی می گردد، تشکر کرد و اعتراض ها را تروریسم داخلی نامید.

دفاع ترامپ از پلیس امریکا در کنوشا

به گزارش سی ان ان، ترامپ در نشستی خبری با حضور جیمزوارد و شارون وارد کفیلان جولیا جکسون (مادر جاکوب بلیک سیاهپوست که به تازگی در جریان تیراندازی پلیس کینوشا از 7 نقطه مجروح و فلج شد)، مثل معمول تسلیم منطق نشد و نپذیرفت که تندروی های پلیس و رفتارهای ظالمانه در حق سیاهان امریکا را در آستانه یک بهم ریختگی سراسری قرار داده است. او در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد پلیس های سفیدپوست افراط نیست، گفت: برعکس من فکر کنم با توجه به حجم درگیری ها و ابعاد آشوب ها، پلیس در نقاط بحرانی بسیار خوب عمل نموده است. البته در هر جمعی چند نفر خطاکار هم یافت می گردد. پلیس ها هم معترف اند که در مواردی مضطرب شده و نتوانسته اند درست عمل نمایند. با این اوصاف این ادعا که خشونت و سرکوب مردم یک نژادپرستی سیستماتیک و عادی شده در رفتار پلیس هاست، اصلاً حقیقت ندارد.

جیمز وارد کفیل مادر جاکوب بلیک در این نشست تلویزیونی گفت مایل است با دولت امریکا برای برقراری نظم در این کشور همکاری کند اما به شرطی که سرکوب یکپارچه تظاهرنمایندگان جایش را به یک مدیریت معقول و توأم با آرامش در برخورد با معترضان بدهد. با این حال ترامپ قبول نکرد که تبعیض نژادی و سرکوب سیاهان یک رویداد متداول و حتی نهادینه شده در بسیاری از نقاط امریکا است. وی در این خصوص گفت: چرا به جای تبعیض نژادی به ناآرامی های مکرر خیابانی در امثال پورتلند اشاره نمی کنید که یک رویداد سازماندهی شده از سوی دموکرات ها برای فتح انتخابات آینده امریکاست. تنها چیزی که مردم می خواهند، امنیت و آرامش است و نه لزوماً تغییر ساختارهای کاری در نیروهای پلیس و واحدهای امنیتی و این خواسته ای است که چپ گراهای افراطی در تعدادی از ایالات امریکا غیر ممکن ساخته اند.

تنش های شدید در لس آنجلس

با این حال در فاصله زمانی کمی تا نشست خبری ترامپ و آقا و خانم وارد در شهر کنوشا، جمعیت زیادی در جنوب شهر لس آنجلس گرد آمدند تا به قتل یک مرد سیاهپوست در جریان تظاهرات خیابانی که 24 ساعت پیش تر روی داده بود، اعتراض نمایند. مرد مقتول دیژون کیزی 29 ساله بود که سوار بر دوچرخه در حال عبور از خیابان بود و وقتی به فرمان ایست مأموران پلیس بی اعتنایی کرد، به ضرب گلوله آنها از پای درآمد. به ادعای بعضی ناظران کیزی ابتدا از دست مأموران گریخت و وقتی مأموران به او رسیدند، به چهره یکی از آنان مشت زد و در اندک مدتی کار به تیراندازی کشیده شد. ستوان برندون دین از اداره پلیس مرکزی شهر لس آنجلس دیروز مدعی شد در میان اشیایی که کیزی حمل می نموده، یک اسلحه هم وجود داشته ولی او هم اعتراف کرد نمی داند کدام تخلف از این مرد سر زده بود که پلیس به وی فرمان ایست داده است. به گزارش سایت شبکه خبری فرانس 24 بلافاصله پس از این ضایعه تازه نژاد پرستانه، حداقل 100 نفر در منطقه وقوع این حادثه گرد آمدند و آغاز به تظاهرات کردند و روز بعد تعداد تظاهرنمایندگان چند برابر شد و پلاکاردهایی در دست شان بود که روی آن حک شده بود: جلوی پلیس های قاتل را بگیرید. بن کرامپ، فعال سیاسی و دادستانی که به عنوان سخنگوی خاندان کیزی انجام وظیفه می نماید، گفت پس از تقابل مستقیم پلیس های تندرو با کیزی، بیست گلوله به سمت این مرد جوان بینوا شلیک شده و آن هم در حالی که او برای حفظ جانش و نشان دادن حسن نیت خود اسلحه اش را زمین انداخته و اعلام تسلیم نموده بود. زنی به نام دژا هم که این واقعه را از نزدیک دیده، گفته است: من سر پلیس ها فریاد زدم که تیراندازی ننمایند اما آنها گوش نکردند و مصمم بودند که این مرد را بکشند. این بسیار بد است که پلیس ها فقط ما (سیاهان) را می کشند و به سایر طیف ها وتبارها انواع ارفاق ها را می نمایند. این پلیس های ظالم را باید خلع سلاح و مجازات کرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6831

به "دفاع ترامپ از پلیس امریکا در کنوشا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع ترامپ از پلیس امریکا در کنوشا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید