شهر ووهان چین به دلیل شیوع بیماری تنفسی کشنده به حالت قرنطینه درآمد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، همزمان با هشدار وزارت امور خارجه بعضی کشورها درباره سفر به شهر ووهان در چین به دلیل شیوع نوعی بیماری تنفسی کشنده، مقامات چین این شهر را به حالت قرنطینه کامل درآوردند

شهر ووهان چین به دلیل شیوع بیماری تنفسی کشنده به حالت قرنطینه درآمد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شماری از کشورها برای مقابله با گسترش یک بیماری تنفسی کشنده جدید که شیوع آن از شهر ووهان چین شروع شده است، تدابیر پیشگیرانه ای را اتخاذ کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه انگلیس، چهارشنبه شب در بیانیه ای بیان کرد: نظر به جدیدترین اطلاعات پزشکی، شامل گزارش های فردی و توصیه مقامات چین، توصیه می کنیم از هرگونه سفر غیرضروری به ووهان خودداری گردد.

از سوی دیگر در اقدامی پیشگیرانه، تمامی مسافرانی که از این استان چین به انگلیس سفر نمایند، در فرودگاه هیثرو مورد معاینه پزشکی قرار می گیرند.

رویترز نوشت، وزارت امور خارجه ژاپن نیز روز پنجشنبه از شهروندان خود درخواست کرد به دلیل شیوع نوعی از ویروس کشنده از خانواده کرونا ویروس در ووهان، قویاً از سفرهای غیرضروری به این بخش از چین، اجتناب نمایند.

به نوشته این خبرگزاری، همچنین خطوط هوایی تایوان نیز روز پنجشنبه تمامی پروازهای خود به مقصد ووهان را تا سرانجام ماه آینده میلادی لغو کرد. شرکت های هوایی تایوانی بیان کردند به شهروندان یاری خواهند که به نزدیک ترین مقصد در مجاورت ووهان دسترسی داشته باشند.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز، روز پنجشنبه نوشت، مقامات چینی، شهر 11 میلیون نفری ووهان را به طور کامل در حالت قرنطینه درآورده اند تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس تنفسی کشنده جدید که علائمی مشابه ذات الریه دارد جلوگیری نمایند.

به نوشته این روزنامه، تمامی پروازها، قطارها، اتوبوس ها و خطوط مترو ووهان به حالت تعطیل درآمده اند و کسی حق خروج از این شهر را ندارد.

تا پیش از قرنطینه ووهان، روزانه چیزی حدود 30 هزار نفر به وسیله خطوط هوایی و سفرهایی بیش از این تعداد به وسیله راه های زمینی، به خارج از این شهر انجام می گرفت.

این بیماری که اولین بار چند هفته پیش در چین گزارش شد، تا کنون 17 نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از 570 نفر را مبتلا نموده است.

این بیماری علاوه بر چین، در تایوان، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و آمریکا نیز گزارش شده است. سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز چهارشنبه بیان کرد در فرودگاه سیاتل یک فرد چینی مبتلا به این بیماری شناسایی شده و تحت نظر قرار گرفته است.

ویروس این بیماری به ویروس عامل بیماری مهلک سارس شباهت دارد که در حدود 18 سال پیش ظهور یافته و در نقاط مختلف دنیا جان حدود 800 نفر را گرفت.

قرار است سازمان بهداشت دنیای به زودی برای آنالیز این موج تازه ویروسی جلسه اضطراری برگزار کند.

مأموری امنیتی در ووهان در حال ضدعفونی کردن معابر

هجوم مردم ووهان به فروشگاه ها

تدابیر شدید محافظتی در بیمارستان های ووهان

بازدید مقامات دولتی از بیمارستان های ووهان

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1619

به "شهر ووهان چین به دلیل شیوع بیماری تنفسی کشنده به حالت قرنطینه درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر ووهان چین به دلیل شیوع بیماری تنفسی کشنده به حالت قرنطینه درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید