مقام ارشد دولت هادی: 8700 نیروی ما از ابتدای سال کشته و زخمی شده اند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس ستاد مشترک ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن گفت که از ابتدای سال جاری میلادی 8700 تن از نیروهایش در حملات نیروهای دولت صنعاء کشته و زخمی شده اند.

مقام ارشد دولت هادی: 8700 نیروی ما از ابتدای سال کشته و زخمی شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صغیر بن عزیز رئیس ستاد مشترک ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن در مصاحبه ای به کشته و زخمی شدن شدن 8700 نیروی خود در نبرد با نیروهای ارتش و کمیته های مرکزی یمن اذعان کرد.

او به روزنامه واشنگتن پست گفت که این تعداد تلفات شامل قبائلی که در کنار دولت مستعفی می جنگند نمی شود. صغر بن عزیز تأکید کرد که بزرگترین مشکل شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در یمن پهپادها و موشک های بالستیک ارتش و انصارالله یمن است.

رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن سپس گفت که تصمیم آمریکا برای کاهش حمایت از ائتلاف سعودی، بر روحیه فرماندهان ارتش دولت هادی تأثیر گذاشته است. او افزود: از دوستان آمریکایی خود می خواهیم که در این تصمیم تنونظر کنند.

چندی پیش هم سلطان العراده استاندار دولت مستعفی در مأرب گفته بود که 60 هزار نفر از نیروهایش از ابتدای آغاز درگیری ها در این استان از اواخر سال گذشته میلادی کشته و زخمی شده اند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، تعداد تلفات شبه نظامیان وابسته به قبائل همسو با ائتلاف سعودی بسیار بیشتر از نیروهای رسمی نظامی است.

در یک ماه گذشته نیروهای مقاومت یمن دور نو پیشروی های خود به سمت مرکز استان مأرب را آغاز کرده و منطقه ها وسیعی را در جنوب و جنوب شرق استان مأرب را به کنترل خود در آورده اند. تمامی استان شبوه هم به دست نیروهای دولت صنعاء افتاده است.

پایگاه خبری البوابه الاخباریه الیمنیه هفته پیش به نقل از منابع نظامی گزارش داد، همزمان با نزدیک شدن نیروهای یمنی، سرکرده های وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در حال فرار از این شهر هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 14518

به "مقام ارشد دولت هادی: 8700 نیروی ما از ابتدای سال کشته و زخمی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد دولت هادی: 8700 نیروی ما از ابتدای سال کشته و زخمی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید