هزینه تحصیل در کبک کانادا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، هزینه تحصیل نیز برای دانشجویانی که با ویزای دانشجویی وارد کانادا می شوند در حدود 3000 تا 12000 دلار در هر ترم بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر است.

هزینه تحصیل در کبک کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تحصیل در کبک قبل از دانشگاه در مقطع ابتدایی و متوسطه اجباری و البته رایگان می باشد و در صورتی که والدین تمایل به ثبت نام فرزندان خود در مدارس بین المللی داشته باشند، باید سالانه تا 10 هزار دلار کانادا هزینه کنند و هزینه های تحصیل در مراکز آموزش عالی و کالج ها در هر مقطعی بسته به دانشگاهی که انتخاب می کنید، متغیر می باشد.

متقاضیان تحصیل در کبک برای دوره های آموزشی بیش از 6 ماه باید ویزای تحصیلی کانادا داشته باشند و هزینه دریافت این ویزا برای هر نفر 150 دلار کانادا است، همچنین برای تحصیل و زندگی در این منطقه باید گواهی پذیرش کبک دریافت نمایید که هزینه آن 110 دلار کانادا است. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا حتی در صورت داشتن بورسیه تحصیلی، باید مدارک اقتصادی برای داشتن توانایی تامین هزینه های زندگی را نیز به سفارت کانادا ارائه دهید و به طور کلی هزینه های زندگی در کبک به طور سالانه بین 12 تا 15 هزار دلار متغیر است. تحصیل در کبک بدون مدرک زبان نیز در بعضی دانشگاه های کانادا ممکن می باشد، به طوری که پس از اخذ پذیرش در بازه معین شده دوره های زبان در کانادا گذرانده و مدرک را اخذ نمایید.

هزینه های زندگی و تحصیل در کبک کانادا

یکی از مزایای تحصیل در کبک این است که شهریه ها را به صورت اقساط می توان پرداخت کرد و دولت به دانشجویانی که بورسیه تحصیلی ندارند، وام های تحصیلی بلند مدت می دهد که می توانند بعد از اتمام تحصیل آنها را بازپرداخت کنند، گفتنی است دولت کانادا در خصوص مبلغ شهریه دانشگاه هیچ تبعیضی بین دانشجویان خارجی و شهروندان کانادایی قائل نیست و تمامی افراد به طور یکسان باید شهریه پرداخت کنند، تنها ممکن است شرایط وام دریافت برای کانادایی ها آسان تر از خارجی ها باشد، ولی تحصیل در کالج برای شهروندان کانادا رایگان است.

به طور کلی هزینه تحصیل در کبک کمتر از سایر نقاط در آمریکای شاقتصادی است. شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها بسته به رشته بین 6500 تا 10000دلار متغیر است. همچنین شهریه مقطع کارشناسی در دانشگاه ها بسته به رشته ای که انتخاب می کنید، بین 3000 دلار تا 7000 دلار برای یک سال تحصیلی، متغیر خواهد بود.

هزینه های تحصیل در کالج های کبک

برای اخذ پذیرش در کالج باید درخواست خود را به سرویس پذیرش منطقه ای در مونترال ارسال کنید که هزینه درخواست 85 دلار کانادا است، هزینه ثبت نام در کالج در ابتدای هر دوره در حدود 300 دلار و شهریه کالج هم بسته به برنامه آموزشی انتخاب شده، متفاوت خواهد بود ولی به طور کلی شهریه کالج برای دانشجویان بین المللی بین 12 تا 19 هزار دلار در سال می باشد، توجه داشته باشید شهریه شامل بعضی هزینه های اجباری از قبیل کتاب های درسی، ماشین حساب، آزمایشگاه و تجهیزات نمی گردد و این هزینه ها با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر معین می شوند که باید در طول ترم پرداخت گردد، گفتنی است طول دوره تحصیل در کالج دو سال است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کبک

دانشگاه های کبک در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا دانشجو پذیرش می کنند و شهریه هر یک از این مقاطع بسته به رشته تحصیلی انتخاب شده، متفاوت است. معمولا شهریه سالانه دانشگاه های خصوصی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 15000 تا 20000 دلار کانادا و در دانشگاه های دولتی بین 3000 تا 10000 دلار کانادا و هزینه تحصیل در مقطع دکترا برای افرادی که بورسیه ندارند 5000 دلار در سال می باشد. گفتنی است طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس بین 3 تا 4 سال، مقطع ارشد یک یا دو سال و دکترا بین 2 تا 5 سال است.

هزینه تحصیلات دانشگاهی کانادا بسته به رشته های انتخابی، متفاوت است، برای مثال هزینه رشته های مهندسی در دانشگاه های کبک بین 4000 تا 8000 دلار در سال و رشته های مدیریت و علوم انسانی بین 3000 تا 6000 دلار در سال است، تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی هزینه های بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارد و شهریه سالانه آنها معمولا بین 20000 تا 50000 دلار کانادا است.

هزینه های تحصیل برای دانشجوهای فرانسوی در کبک

از آنجایی که زبان رسمی و اصلی در کبک، فرانسوی است، طبق توافقاتی که بین دولت کبک و کشور فرانسه انجام گرفته، دانشجویان فرانسوی در این منطقه از امتیازات خاصی برخوردار هستند، برای مثال تحصیل در کالج های کبک برای فرانسوی ها رایگان است ولی برای تحصیل در دانشگاه های کبک باید مانند کانادایی ها یا سایر دانشجویان بین المللی در سال بین 7000 تا 8000 دلار کانادا پرداخت کنند.

منبع: اینترنت
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7073

به "هزینه تحصیل در کبک کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تحصیل در کبک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید