پیغام هشدارآمیز دوحه در پی تجاوز جنگنده های بحرینی به آسمان قطر

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نماینده دائم قطر در سازمان ملل با اشاره به اینکه جنگنده های بحرین در ماه جاری حریم هوایی قطر را نقض نموده اند، پیامی هشدارآمیز در این زمینه برای سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد.

پیغام هشدارآمیز دوحه در پی تجاوز جنگنده های بحرینی به آسمان قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، علیاء أحمد بن سیف آل ثانی نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد با ارسال پیغامی هشدار آمیز به رئیس دوره ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از تجاوز 4 هواپیمایی نظامی بحرینی به آسمان قطر بر فراز آب های منطقه ای این کشور در تاریخ چهارشنبه 9 دسامبر 2020 اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده قطر با محکومیت شدید این اقدام بحرین، آن را نقض حاکمیت قطر و تجاوز به امنیت آن دانست و تاکید نمود که این تجاوزات کاملاً با تعهدات بحرین به قوانین بین المللی مغایرت داشته و موجب افزایش تنش ها در منطقه می گردد.

در این پیغام آمده است که تجاوز بحرین به حریم قطر تنش های منطقه ای را که منامه با مشارکت در محاصره ناعادلانه ضد قطر در آن سهیم است، افزایش می دهد.

نماینده دائم قطر در سازمان ملل اعلام نمود، این اولین بار نیست که هواپیماهای نظامی بحرین حریم هوایی قطر را نقض می نمایند.

وی در ادامه تاکید نمود، تکرار این تجاوزات به معنای نادیده دریافت تعهدات بین المللی از جانب بحرین است که قابل تحمل نیست و نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

این مقام قطری از بحرین خواست تا از اینگونه اقدامات تحریک آمیز و غیرمسئولانه خودداری نموده و به منشور سازمان ملل و قوانین و توافق نامه های بین المللی پایبند باشد.

این درحالی است که اخیرا منابع عربی از اقدام عربستان برای سرانجام دادن به محاصره قطر که سه کشور عربی دیگر یعنی مصر و امارات و بحرین نیز در آن سهیم هستند اطلاع داده بودند که تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8682

به "پیغام هشدارآمیز دوحه در پی تجاوز جنگنده های بحرینی به آسمان قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام هشدارآمیز دوحه در پی تجاوز جنگنده های بحرینی به آسمان قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید