چند می گیری واکسن بزنی؟!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان، کمبود واکسن کرونا به چالشی جدی تبدیل شده است، ایالات متحده با مشکل استقبال نکردن بخشی از مردم از دریافت واکسن کووید-19 روبه رو است! نیمی از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک دوز از واکسن کووید-19 را دریافت کرده اند. اکنون قسمت سخت کار پیش رو است: ترغیب نیمه دوم برای دریافت آن! این در حالی است که حتی برخی از مقامات به پرداخت پاداش برای تزریق واکسن متوسل شده اند! کاخ سفید و مقامات بهداشت ایالتی این مرحله از کمپین واکسیناسیون را نبرد تن به تن در زمین بازی می خوانند و آن را به تلاش برای رأی دادن تشبیه می کنند!

چند می گیری واکسن بزنی؟!

این هدف به کار بسیار نیاز دارد؛ ممکن است بیشتر آن به عهده کارفرمایان خصوصی باشد. اگر رسیدن به ایمنی جمعی خیلی طولانی شود -نقطه ای که سرعت ویروس کاهش می یابد- ممکن است انواع تازه نگران کننده ویروس به وجود بیاید که از واکسن فرار کنند!

اما توزیع نابرابر است: در حالی که در نیوهمپشایر حداقل 59٪ از شهروندان یک دوز واکسن را دریافت کرده اند. (این رقم شامل بچه هایی می شود که بیشتر آنها هنوز واجد شرایط دریافت واکسن نیستند)، این رقم در می سی سی پی و آلاباما 30٪ است.

در آلاباما، دکتر اسکات هریس، افسر بهداشت استانی، در تلاش است تا با ساکنان سفیدپوست روستایی به نتیجه برسد که به سیاستمداران و رسانه های خبری بی اعتمادند.

بعضی از شرکت ها بر کلینیک های واکسن خود متمرکز هستند و کارگران شان را در مورد مزایای محافظت از خود در برابر ویروسی که جان بیش از 500 هزار نفر را در ایالات متحده گرفته است، آموزش می دهند. دیگران در مورد دادن انگیزه به کارگران خود مانند کارت های هدیه نقدی صحبت می کنند، ایده ای که جو بایدن اخیرا در سخنان خود در کاخ سفید مطرح نمود!

شرلی بلومفیلد، مدیر اجرایی N.T.C.A. -انجمن پهنای باند روستایی- که کننده شرکت های کوچک و مخابراتی روستایی است با کاخ سفید همکاری می کند تا اعضای خود را برای تزریق واکسن تشویق کند.

او گفت: یکی از مدیران ارشد اجرایی در حال پرداخت 100 دلار به هر نفر برای تزریق واکسن است. فکر می کنم همه ما باید کمی خلاقیت بیشتری داشته باشیم.

تا به امروز حدود 52٪ از شهروندان بالاتر از 16 سال در این استان در برابر کرونا واکسینه شده اند. فرماندار این استان گفت حتی به کسانی که تا به امروز واکسن کرونا دریافت کرده اند هم پاداش 100 دلاری تعلق می گیرد!

دستورالعمل های واکسن می تواند یک روش و راهکار باشد، همان طور که بسیاری از کارفرمایان کمپین هایی را برای ممنوعیت استعمال دخانیات در فضای بسته هدایت کردند. کمیسیون فرصت های شغلی برابر به کارفرمایان گفته بود برای محافظت از سلامت عمومی می توانند واکسن را الزامی کنند و متقاضی واکسیناسیون باشند.

اما با استدلال جمهوری خواهان که این حکم ها و ملزم کردن ها به منزله مداخله در آزادی شخصی است، کاخ سفید در حال روشن کردن بحث است و می گوید تصمیم برای واکسیناسیون یا اثبات آن به کارفرمایان سپرده خواهد شد. با رشد اقتصاد، مدیران تمایلی به تقاضای واکسیناسیون ندارند، زیرا می ترسند بسیاری از کارگران در پی کار در جایی دیگر بروند.

در می سی سی پی که یک ماه پیش واکسیناسیون را برای همه بزرگسالان آغاز کرد، 21٪ از جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند. در آلاباما این رقم 19٪ است. در جورجیا، خانه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، فقط 20٪ از افراد کاملا واکسینه شده اند.

مایکل فریزر، مدیر اجرایی انجمن مقامات بهداشت استانی و سرزمینی گفت: استان هایی وجود دارند که احساس می کنند ناتوان شده اند و به بن بست رسیده اند. مردمی که واکسن را می خواستند آن را پیدا کرده اند. افرادی هم که آن را نمی خواهند برای پیدا کردنش زحمتی به خود نمی دهند.

ترس این است که همزمان که بعضی منطقه ها مانند نیوانگلند در پی مصونیت گسترده هستند، در منطقه ها دیگر ویروس کرونا پناه بگیرد که می تواند به انواع خطرناک تر و مسری تر تبدیل شود و واکسن های موجود را از کار بیندازد.

در حالی که برآوردها برای رسیدن به مصونیت جمعی فرق دارد، بیشتر کارشناسان این رقم را 70 تا 90٪ از جمعیت اعلام می کنند. این رقم شامل بچه هایی است که هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند و با توجه به اندازه واکسیناسیون تا به امروز، دستیابی به ایمنی جمعی سخت خواهد بود.

نظرسنجی ها نشان می دهد مردد بودن درباره تزریق واکسن در حال کاهش است، زیرا افراد بیشتری می بینند که دوستان و بستگان شان واکسینه می شوند، بی هیچ حادثه ای.

جان بریج لند، بنیان گذار و مدیر اجرایی Covid Collaborative، گروهی از رهبران سیاسی و علمی مورد حمایت دو حزب که در زمینه آموزش واکسن کار می کنند، گفت: نگرانی های مردم بسیار معقول و منطقی است و آنان به پاسخ های خوب از زبان افراد مطمئن و معتمد نیاز دارند.

در بعضی از استان ها شگفتی هایی رخ داده است. دکتر هریس گفت در آلاباما، مقامات برای مدیریت کردن و شناسایی تردید در تزریق واکسن در میان آمریکایی های آفریقایی تبار آمادگی گسترده ای پیدا کردند و وقت بسیاری صرف تلاش برای ایجاد روابط محلی با صداهای معتمد و مطمئن کردند؛ تلاشی که به گفته او نتیجه داد. اما مقامات پیش بینی نکردند که چنین مقاومت شدیدی از سوی ساکنان سفیدپوست روستایی انجام شود.

این استان نظرسنجی انجام داده است تا بفهمد چگونه این گروه را متقاعد کند و آموخته است که بهترین راه برای دسترسی به آن ساکنان، از طریق پزشکان خودشان است. با این حال، استفاده از پزشکان انفرادی مستقل برای توزیع واکسن چالشی لجستیکی برای شرکت های دارویی و دولت بایدن است که واکسن را در حجم بالا برای استان ها ارسال می کند.

با وجود کمپین های گسترده آگاهی عمومی، تبلیغات تلویزیونی و مشوق هایی مانند پرداخت نقدی و مرخصی شخصی، اندازه واکسیناسیون در بین کارکنان شرکت های او در حدود 50 تا 60٪ است.

علاوه بر این، بلومفیلد گفت: اعضای او گزارش داده اند که حدود 15٪ از مردم در شهرهای کوچک برای تزریق دوز دوم خود حاضر نمی شوند!

او بعضی از این موارد را به پست های رسانه های اجتماعی درباره عوارض جانبی نسبت داد و گفت: این به ما ضربه می زند. بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده 32میلیون و 473 هزار و 835 مورد ابتلا به کرونا و 577 هزار و 571 مرگ ثبت کرده است.

منبع: شهروند آنلاین

برای مطالعه بیشتر در همین مورد، می توانید گزارش محموله بعدی واکسن کوواکس تا 3 هفته آینده را بخوانید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13580

به "چند می گیری واکسن بزنی؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند می گیری واکسن بزنی؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید