چین به 80 کشور واکسن کرونا ارسال کرد خبرنگاران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که کشورش تا کنون محموله های کمکی واکسن کرونا فراوری خود را به 80 کشور و 3 سازمان بین المللی ارسال نموده است.

چین به 80 کشور واکسن کرونا ارسال کرد خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هوا چون این روز چهارشنبه اضافه نمود: امیدوار است این اقدام صادقانه باعث افزایش اطمینان و امید در میان کشورهای دنیا برای مبارزه مشترک با کرونا گردد.

دبیرکل سازمان بهداشت دنیای روز دوشنبه خاطرنشان کرد شکاف میان کشورهای ثروتمند و فقیر از نظر دستیابی به واکسن هر روز بیشتر می گردد و تا به امروز هنوز 36 کشور دنیا هیچ واکسنی دریافت ننموده اند.

تدروس آدهانوم همچنین گفت که توزیع ناعادلانه واکسن بین کشورهای دنیا به اقتصاد دنیا نیز آسیب خواهد رساند.

هوا چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه نمود: واکسن، سلاح مبارزه با ویروس و تنها امید برای نجات جان انسان هاست، به همین دلیل باید در اختیار مردم تمام کشورهای دنیا قرار بگیرد.

او گفت: چین پیش از هر کشور دیگری متعهد شد که واکسن را به عنوان یک محصول عمومی در دنیا عرضه کند و همچنان نیز برای گسترش سطح دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسیناسیون و کاهش هزینه های آن کوشش می نماید.

به گفته وی چین علاوه بر پیوستن به کواکس، به روشنی تعهد نموده است که نخستین محموله واکسن کرونا به میزان 10 میلیون دوز را در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10954

به "چین به 80 کشور واکسن کرونا ارسال کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به 80 کشور واکسن کرونا ارسال کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید