کشف 100 فقره سرقت لوازم داخل خودرو در تهران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران عظیم از دستگیری 2 موتورسواری که مرتکب 100 فقره سرقت لوازم داخل خودرو شده بودند، اطلاع داد.

کشف 100 فقره سرقت لوازم داخل خودرو در تهران

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی بیان داشت: در پی افزایش وقوع سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در محدوده خیابان فدائیان اسلام کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه با هماهنگی واحد تجسس و گشت کلانتری 117 جوادیه کارگروهی را برای کشف جرم تشکیل دادند.

وی شرح داد: گشت زنی های هدفمند افزایش یافت تا اینکه گشت کلانتری 117 جوادیه حین گشت زنی در خیابان فدائیان اسلام به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت که پلاک آن مخدوش بود، مظنون می شوند.

سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران عظیم عنوان داشت: چکیده پرونده حکایت از این دارد، مظنونین چندین بار خیابان را به صورت یک طرفه بالا و پایین می رفتند که ماموران به صورت نامحسوس آنها را تحت نظر قرار می دهند و با تعقیب و مراقبت صورت گرفته معین شد قصد تخریب قفل صندوق عقب یک دستگاه خودرو پرشیا را دارند که ماموران کلانتری جوادیه وارد عمل شدند و پس از مدتی تعقیب و گریز، راکب موتورسیکلت به نام کیوان را دستگیر ولی ترک نشین از محل می گریزد.

وی با اشاره به اینکه کیوان در بازپرسی اولیه منکر سرقت لوازم داخل خودرو بود، گفت: دزد با مشاهده تصاویر ضبط شده خود به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت با همکاری همدستش به نام عباس معترف شد.

کاکاوند توضیح داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دومین متهم پرونده نیز شناسایی و با هماهنگی های قضائی عباس نیز در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه آنها به 100 فقره سرقت لوازم داخل خودرو با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: هر دو متهم برای کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال باختگان در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار دارند.

اعتراف به 40 فقره زورگیری

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران عظیم از دستگیری 2 دزد زورگیر و کشف 40 فقره سرقت اطلاع داد.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی گفت: بیست و هشتم فروردین ماه پرونده ای با موضوع زورگیری به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری 120 سید خندان تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع و تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم مسئولیت آن را بر عهده دریافتد.

وی ابراز داشت: شاکی با حضور در پایگاه چهارم بیان داشت، ساعت 9 شب روز چهارشنبه بیست و هفتم فروردین ماه در خیابان بنی هاشم شمالی در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان 2 موتورسوار با یک دستگاه موتورسیکلت پالس قرمز کنارم ایستاد و با تهدید سلاح سرد، گوشی تلفنم را سرقت و به سرعت از محل گریختند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران توضیح داد: با تجمیع پرونده های مشابه و تحقیقات میدانی در محل های سرقت، کارآگاهان تصویر یکی از موتورسواران را به دست آوردند و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی پیروز شدند هویت وی را شناسایی نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: با انتقال وی به پایگاه چهارم علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی به 40 فقره زورگیری به همین شیوه با همکاری یکی از دوستانش به نام کامران اعتراف کرد.

وی توضیح داد: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه دومین متهم پرونده نیز در تحقیقات پلیسی شناسایی و نتیجه تحقیقات صورت گرفته به مرجع قضائی منعکس شد.

این مقام پلیسی ابراز داشت: با دستگیری کامران و اعتراف به جرم ارتکابی هر دو متهم انگیزه خود را اعتیاد و تامین هزینه های مصرف مواد مخدر اقرار کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت : هر دو متهم با دستور قضائی بازداشت و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالخر یا مالخران ادامه دارد.

انهدام باند دزدان زورگیر در شهرری

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران از دستگیری یکی از دزدان باند 4 نفره زورگیر باشگاه بدنسازی اطلاع داد و گفت: دستگیری کلیه اعضای این باند در دستور کار قرار داد.

سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی روز پنجشنبه در تشریح این خبر گفت: اواخر شهریور ماه امسال پرونده ای با موضوع سرقت به شیوه زورگیری در کلانتری 131 شهرری تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان نمود: شاکی که جوانی 27 ساله و ساکن شهرری بود به پایگاه نهم پلیس آگاهی مراجعه و گفت، ساعت 19 بیست و ششم شهریور ماه در حال تمرین در باشگاه بدنسازی بودم که 4 جوان قوی هیکل وارد باشگاه شدند و پس از تهدید و ارعاب، مرا به بیرون از باشگاه کشاندند و با ضرب و شتم سوار بر خودرو کردند و در ادامه با دریافت رمز کارت بانکی ام مبلغ 5 میلیون تومان سرقت و سپس در بیابان های شهرری مرا رها نموده و متواری شدند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران اضافه نمود: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار تیم مبارزه با جرائم جنایی پایگاه نهاده شد و کارآگاهان پیروز شدند هویت یکی از متهمان را به نام بایرام ساکن حومه تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی و اخذ نیابت قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و پایگاه نهم انتقال دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجووئی های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و گفت نقشه سرقت را وی کشیده بود، افزود: متهم انگیزه خود را از این کار اختلاف با شاکی اعلام کرد، درحالی که شاکی گفت هیچگونه آشنایی قبلی با متهمان نداشته است.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف متهم به بزه انتسابی با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد و کوشش برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری سایر متهمان همچنان ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8627

به "کشف 100 فقره سرقت لوازم داخل خودرو در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 100 فقره سرقت لوازم داخل خودرو در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید