22 خاصیت جالب گرمک که کمتر کسی می داند (و آموزش 4 خوراکی خوشمزه با آن)

به گزارش مجله وبلاگ فروش، گرمک که به آن کانتالوپ هم گفته می شود، یکی از لذیذترین و محبوب ترین میوه های تابستانی به تعداد می رود. این میوه آبدار و خوش طعم مزه نسبتا شیرینی دارد و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مثل ویتامین A، اسید فولیک، ویتامین B6، فیبر غذایی، پتاسیم، آهن و کلسیم است. با خوردن این میوه دلچسب از خواص آن برای سلامتی بدن، همچنین پوست و مو بهره مند می شوید. در مقاله ای که در حال خواندن آن هستید، قرار است شما را با خواص گرمک آشنا کنیم، ارزش غذایی آن را بگوییم و طرز تهیه 4 خوردنی لذیذ با آن را آموزش دهیم. اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص این میوه تابستانی هستید، مقاله امروز را از دست ندهید.

22 خاصیت جالب گرمک که کمتر کسی می داند (و آموزش 4 خوراکی خوشمزه با آن)

ارزش غذایی گرمک

ارزش غذایی 100 گرم گرمک در ادامه آورده شده است.

کالری34
کربوهیدرات8.6 گرم
پروتئین0.84 گرم
چربی کل0.19 گرم
فیبر غذایی0.9 گرم
فولات21 میکروگرم
نیاسین0.734 میلی گرم
پانتوتنیک اسید0.105 میلی گرم
پیریدوکسین0.072 میلی گرم
ریبوفلاوین0.026 میلی گرم
تیامین0.017 میلی گرم
ویتامین A3382 واحد بین المللی (IU)
ویتامین C36.7 میلی گرم
ویتامین E0.05 میلی گرم
ویتامین K2.5 میکروگرم
سدیم1 میلی گرم
پتاسیم267 میلی گرم
کلسیم9 میلی گرم
مس41 میکروگرم
آهن0.21 میلی گرم
منیزیم12 میلی گرم
منگنز0.041 میلی گرم
زینک (روی)0.18 میلی گرم
کاروتن آلفا2020 میکروگرم
بتا کریپتوگزانتین1 میکروگرم
لوتئین-زیگزانتین26 میگروگرم

چند نکته درباره مواد مغذی گرمک

باید نکات زیر را درباره بعضی از مواد مغذی موجود در گرمک بدانید.

1. ویتامین A

بتاکاروتن که یک رنگدانه نارنجی رنگ است، منبع اولیه ویتامین A موجود در گرمک به تعداد می رود. یک فنجان گرمک 5986 واحد بین المللی ویتامین A به بدن می دهد که این میزان بیشتر از نیاز روزانه بدن زنان و مردان به این ویتامین است.

2. ویتامین C

گرمک تازه منبع غنی ویتامین C یا اسید اسکوربیک محسوب می شود. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت های داخل بدن دارد و علاوه بر این آنتی اکسیدانی است که عملکرد رادیکال های آزاد را مسدود می کند. یک فنجان گرمک حاوی 65 میلی گرم ویتامین C است و 65 درصد از نیاز روزانه بدن زنان و مردان به این ویتامین را رفع می کند.

3. پتاسیم

گرمک پتاسیم زیادی دارد که نوعی الکترولیت است و بدن برای بسکمک از فرآیندها به آن نیاز دارد. یک فنجان کانتالوپ 463 میلی گرم پتاسیم دارد که این میزان معادل 10 درصد از نیاز روزانه ی بدن به این ماده معدنی است.

4. کاروتنوئیدها

کاروتنوئیدها رنگدانه های زرد، نارنجی و قرمزی هستند که از طریق گیاهان سنتز می شوند. این رنگدانه ها به گرمک رنگ نارنجی یا زرد می دهند. ترکیبات ذکر شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و بعضی از انواع سرطان ها را کاهش می دهند. دو نوع از کاروتنوئیدها به نام های لوتئین و زیگزانتین برای بینایی و عملکرد صحیح بدن حیاتی هستند.

5. فولات

کانتالوپ منبع خوبی از فولات به تعداد می رود که یک ویتامین محلول در آب است و بدن برای رشد سلول ها به آن نیاز دارد. این ویتامین به پیشگیری از آنمی کمک می کند.

6. میو اینوزیتول

گرمک حاوی نوعی لیپید به نام میو اینوزیتول است که از اضطراب، بی خوابی و تنگ و سفت شدن عروق جلوگیری می کند.

خواص گرمک برای سلامتی بدن

گرمک نه تنها خوشمزه است، بلکه فوایدی زیادی برای بدن دارد. در ادامه به خواص گرمک اشاره می کنیم.

1. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خواص گرمک محسوب می شود. مصرف منظم گرمک می تواند به بهبود و تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و مبارزه با بیماری ها را برای بدن آسان تر کند. این میوه تابستانی پرطرفدار سرشار از ویتامین های C و A است که از طریق تحریک گلبول های سفید در بدن، سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

گلبول های سفید مکانیسم دفاعی طبیعی بدن تلقی می شوند ، چون عفونت هایی که به بدن آسیب می رسانند را از بین می برند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به طرز مؤثری با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

این رادیکال های آزاد به پوست آسیب می رسانند و مسؤول پیری زودرس پوست هستند. اضافه کردن گرمک به رژیم غذایی می تواند در پیشگیری از پیری زودرس پوست مؤثر باشد.

2. سلامت قلبی و عروقی را افزایش می دهد

این روزها افراد زیادی گرفتار مسائل قلبی و عروقی هستند. می توانید برای حفظ سلامت قلب خود گرمک بخورید. گرمک غنی از پتاسیم است که فشار خون را کنترل می کند و از این طریق قلب را سالم نگه می دارد. این ماده معدنی همچنین از فشار خون بالا پیشگیری می کند و اجازه نمی دهد سدیم به بدن آسیب بیشتری وارد کند.

گرمک همچنین غنی از ترکیباتی به نام آدنوزین است که به علت اینکه خواص رقیق کننده خون دارد، برای قلب مفید است. این موضوع از انعقاد خون در سیستم قلبی و عروقی جلوگیری می کند. ویتامین C از سفت شدن عروق (آرتریواسکلروز) پیشگیری می کند و فولات هم در جلوگیری از ابتلا به حمله قلبی مفید است.

3. از سرطان پیشگیری می کند

می توانید با خوردن بعضی از مواد غذایی مثل گرمک از ابتلا به سرطان جلوگیری کنید. این میوه ویتامین C و بتاکاروتن زیادی دارد که می توانند به طرز مؤثری با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کنند و آن ها را از بین ببرند. این رادیکال های آزاد برای بدن مضر هستند، چون به سلول های بدن حمله می کنند و منجر به بروز تومورهای سرطانی می شوند.

4 . با استرس مبارزه می کند

سبک زندگی شلوغ امروزی باعث افرایش سطح استرس شده است. دفعه بعد که استرس گرفتید، یک لیوان آب گرمک بخورید تا حالتان بهتر شود.

کانتالوپ سرشار از پتاسیم است که ضربان قلب را تنظیم می کند و به فرآیند ارسال اکسیژن به مغز بهبود می بخشد و به همین دلیل باعث می شود تمرکز و آرامشتان بیشتر شود. یکی از ترکیبات موجود در گرمک به نام سوپراکسید دیسموتاز از طریق کاهش فشار خون و ریلکس کردن اعصاب، با استرس مبارزه می کند.

5. به حفظ سلامت چشم ها کمک می کند

می توانید از خواص گرمک برای چشم های خود برخوردار شوید. اگر می خواهید بینایی خوبی داشته باشید و هیچ وقت مجبور به عینک زدن نشوید، گرمک بخورید. این میوه تابستانی سرشار از بتاکاروتن هایی است که به حفظ سلامت بینایی کمک می کنند.

بتاکاروتن ها زمانی که از طریق بدن جذب شوند، به ویتامین A تبدیل می شوند. این ویتامین در پیشگیری از ابتلا به آب مروارید و تقویت بینایی اثرگذار است. مطالعات به این نتیجه رسیده اند که مصرف منظم مواد غذایی حاوی ویتامین A بالا می تواند احتمال ابتلا به آب مروارید را تا 40 درصد کاهش دهد.

6. در پیشگیری از دیابت نوروپاتی مفید است

دیابت نوروپاتی یک اختلال کلیوی است که در آن سلول های کلیه به طرز خطرناکی آسیب می بینند. عصاره گرمک می تواند به پیشگیری از این عارضه کمک کند. علاوه بر این گرمک شاخص گلیسمی پایینی دارد که این یعنی فروکتور و گلوکز موجود در آن قند ساده هستند. نتیجه می گیریم که مصرف این میوه برای بیماران دیابتی و افراد مبتلا به اضافه وزن ایمن است.

7. برای ریه ها فوایدی دارد

آیا می دانستید که گرمک یکی از بهترین میوه ها برای ریه ها محسوب می شود؟ مصرف منظم این نوع ملون ویتامین A از دست رفته بدن به علت استعمال مداوم دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار را دوباره تأمین می کند.

این موضوع به جوانسازی ریه ها کمک می کند و به طور ویژه برای افراد سیگاری مفید است که ریه هایشان در اثر سیگار کشیدن به شدت آسیب دیده است.

8. بی خوابی را درمان می کند

می توانید از خواص گرمک برای درمان بی خوابی بهره ببرید. اگر برای رفع کردن بی خوابی خود تمام راهکارهای خانگی را انجام داده اید، اما نتیجه ای نگرفته اید، وقت آن است که گرمک را امتحان کنید. گرمک یک ملین قوی است و اعصاب را تسکین می دهد و اضطراب را رفع می کند. این میوه از طریق تسکین سیستم عصبی به افراد مبتلا به بی خوابی کمک می کند از شر اختلالات خواب خود خلاص شوند.

9. به درمان مسائل قاعدگی کمک می کند

اگر در دوران قاعدگی دچار دردهای شدید می شوید، از خوردن گرمک غفلت نکنید. ویتامین C موجود در این میوه در تنظیم چرخه قاعدگی و تسکین درد قاعدگی اثربخش است. مصرف منظم گرمک طی دوران پریودی می تواند جریان خون و لخته شدن خون را به طرز قابل توجهی کاهش دهد و سایر مسائل قاعدگی را بهبود ببخشد.

10. به کاهش وزن کمک می کند

گرمک بخورید و لاغر شوید! این میوه به علت اینکه حاوی کالری کم و فیبر زیاد است، یک گزینه عالی برای کاهش وزن به تعداد می رود. حتی اگر گرمک زیادی بخورید، کالری زیادی دریافت نمی کنید. فیبر برای کاهش وزن مفید است، چون باعث می شود برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید.

این موضوع از پرخوری کردن پیشگیری می کند. علاوه بر این مواد غذایی غنی از فیبر معمولا فضای بیشتری از معده را پر می کنند که این موضوع باعث می شود بیشتر احساس سیری کنید و بین وعده های غذایی میان وعده نخورید.

11. به ترک سیگار کمک می کند

اگر می خواهید سیگار کشیدن را ترک کنید و نگران علائم محرومیت از نیکوتین هستید، گرمک بخورید. گرمک برای افرادی که قصد ترک سیگار کشیدن دارند، اثرگذار است.

علت این موضوع این است که مواد معدنی و مغذی موجود در آن به افراد سیگاری در مدیریت مؤثر علائم محرومیت از نیکوتین کمک می کند. علاوه بر این گرمک از طریق تأمین ویتامین A از دست رفته بدن در اثر سیگار کشیدن دائم، به بدن در ریکاوری سریع تر کمک می کند .

12. برای زنان باردار مفید است

زنان باردار هم می توانند از خواص گرمک استفاده کنند. گرمک برای زنان باردار یک میوه معجزه آسا و ایمن است. به زنان باردار و زنانی که قصد باردار شدن دارند توصیه می شود اسید فولیک مصرف کنند.

فولات زیاد موجود در کانتالوپ به تولید و حفظ سلول های تازه، به ویژه در بدن زنان باردار کمک کرده و همچنین از نقص لوله عصبی جنین جلوگیری می کند. این میوه از طریق از بین بردن سدیم اضافی بدن، از احتباس آب در بدن پیشگیری می کند.

13. هسته های آن خواص درمانی دارد

خوردن هسته له شده گرمک می تواند به از بین بردن کرم های روده کمک کند. علاوه بر این سرفه، تب و سوءهاضمه را هم درمان می کند.

14. دندان درد را تسکین می دهد

تسکین دندان درد یکی دیگر از خواص گرمک به تعداد می رود. 6 گرم پوست گرمک را به همراه آب داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا آب بجوشد. زیر حرارت را خاموش کنید و زمانی که مخلوط خنک شد، آن را از صافی رد کنید. از ترکیب به دست آمده به نام شوینده دهان استفاده کنید تا دندان دردتان تسکین پیدا کند.

15 . به درمان آرتریت کمک می کند

جای دادن میزان مناسبی از گرمک در رژیم غذایی می تواند به رفع درد و ناراحتی ناشی از آرتریت کمک کند. این میوه خوشمزه خواص آنتی اکسیدانی دارد و می تواند از استرس اکسیداتیو در مفصل و استخوان ها پیشگیری کند و در نتیجه التهاب را کاهش دهد.

16. به هضم کمک می کند

کانتالوپ برای معده عالی است. این میوه حرکت روده را تنظیم می کند و در سالم نگه داشتن دستگاه گوارش مفید است. این میوه معجزه آسا سرشار از فیبر غذایی ضروری است که به تنظیم حرکت روده کمک می کند. همچنین تضمین می کند که غذا به خوبی در دستگاه گوارش حرکت کند که این موضوع در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ اثرگذار است.

خواص گرمک برای پوست

تمام انواع ملون ها برای پوست عالی هستند . گرمک هم بسیار مغذی است و برای پوست فوایدی دارد. در ادامه خواص گرمک برای پوست آورده شده اند.

17. پوست را جوان و هیدراته می کند

گرمک یک میوه بی نظیر برای پوست به تعداد می رود. این میوه حاوی ویتامین های K و E است که نقش مهمی در سالم و درخشان نگه داشتن پوست دارند. میزان آب زیاد موجود در این میوه پوست را از داخل هیدراته (آبرسانی) می کند.

کانتالوپ همچنین منبع خوبی از ویتامین های B، کولین و بتائین محسوب می شود که همگی به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک می کنند . استفاده موضعی از آب گرمک در نرم و هیدراته کردن پوست اثرگذار است.

18. پوست را ترمیم و احیا می کند

اگر می خواهید پوستتان همیشه جوان و شاداب به نظر بیاید، حتما گرمک را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این میوه میزان زیادی ویتامین A و ویتامین C دارد و به همین دلیل برای پوست مفید است. ویتامین A به احیای پوست کمک می کند و ویتامین C هم در تولید کلاژن نقش دارد. در ادامه طرز درست کردن یک ماسک صورت با گرمک آورده شده است.

مواد لازم

  • گرمک
  • پودر جو دوسر
  • ماست

طرز تهیه

  1. برای درست کردن این ماسک صورت، اول از همه میزان مناسبی از گوشت گرمک را در مخلوط کن بریزید و میزانی پودر جو دوسر و ماست به آن اضافه کنید. مخلوط را چند پالس بزنید تا یک خمیر نرم و غلیظ به دست بیاید.
  2. خمیر به دست آمده را با حرکات دورانی به آرامی روی صورتتان ماساژ دهید.
  3. اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند . سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.
  4. باید از این ماسک صورت سه بار در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

19. خواص ضدپیری دارد

می توانید با خوردن گرمک به جوان کردن پوست خود کمک کنید. این میوه میزان زیادی اسید فولیک دارد که به فرآیند ترمیم سلو ل ها سرعت می بخشد و پوست را سالم می کند. این موضوع به طور ویژه برای زنان باردار مفید است. ویتامین C موجود در این میوه هم از بروز چین وچروک روی پوست پیشگیری کرده و به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. علاوه بر این در سنتز کلاژن نقش دارد.

20. درمانی برای اگزما و سایر مسائل پوستی محسوب می شود

آب گرمک می تواند یک لوسیون اثربخش برای درمان اگزما و از بین بردن کک ومک باشد. می توانید از این ترکیب برای سوختگی و خراشیدگی پوست هم استفاده کنید.

خواص گرمک برای مو

گرمک حاوی تمام مواد مغذی و معدنی حیاتی بوده که به آن ها برای حفظ سلامت مو و پوست سر نیاز است. در ادامه خواص گرمک برای مو را در اختیارتان قرار داده ایم.

21 . با ریزش مو مبارزه می کند

ریزش مو مسئله ای است که صرف نظر از پیر یا جوان بودن، زن یا مرد بودن می تواند هر کسی را گرفتار کند. اگر ریزش مو دارید، گرمک بخورید. اینوزیتول نوعی ویتامین B بوده که به آن برای پیشگیری از ریزش مو و کمک به رشد مو نیاز است.

این ویتامین بیشتر در مرکبات (به جز لیموترش) یافت می شود. گرمک حاوی میزان کافی اینوزیتول است و به همین دلیل می تواند در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو اثرگذار باشد. مصرف منظم گرمک می تواند رشد مو را تحریک کند.

22. یک نرم کننده عالی است

طی ماه های گرم سال می توانید از گرمک به نام یک نرم کننده عالی استفاده کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که یک فنجان گرمک را با چنگال له کنید و بعد از شستن مو با شامپو، آن را روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه موهای خود را بشویید.

طرز تهیه 4 خوردنی با گرمک

اگر در پی روش های خلاقانه برای اضافه کردن گرمک به رژیم غذایی خود هستید، پیشنهاد می کنیم خوردنی های زیر را حتما امتحان کنید.

1. ناموتی گرمک

در این روزهای گرم سال، خوردن ناموتی حسابی حالمان را جا می آورد. ناموتی گرمک یکی از بهترین ناموتی هایی است که می توانید امتحان کنید.

این ناموتی نه تنها به بدن ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می دهد، بلکه با طعم شگفت انگیز خود باعث می شود حسابی از خوردن آن لذت ببرید. برای تهیه ناموتی گرمک، رسپی های مختلفی وجود دارد. در ادامه یکی از این رسپی ها آورده شده است.

مواد لازم

  • گرمک خرد شده: یک فنجان
  • ماست: یک فنجان
  • یخ: 20 تکه
  • شکر: به میزان لازن
  • زنجبیل رنده شده تازه: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

1.

برای تهیه ناموتی گرمک، ابتدا ماست، گرمک، یخ، قند و زنجبیل را در مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا نرم شوند.

2.

ناموتی گرمک را به یک لیوان مجذوب کننده منتقل کنید و از خوردن این ناموتی خنک و خوشمزه لذت ببرید.

2. سالسای گرمک

اگر از خوردن خوراکی های تند و آتشین لذت می برید، سالسای گرمک را از دست ندهید.

مواد لازم

  • گرمک خرد شده: چهار فنجان
  • گوجه فرنگی خرد شده: حدود 400 گرم
  • پیاز قرمز خرد شده: نصف یک عدد
  • فلفل هالوپینوی خرد شده : چهار عدد
  • فلفل دلمه ای زرد خرد شده: نصف یک عدد
  • گشنیز خرد شده تازه: نصف فنجان
  • آب لیموترش: دو قاشق غذاخوری
  • سیر بزرگ له شده: یک حبه
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه

1 .

یک کاسه بردارید و در آن گرمک، گوجه فرنگی، پیاز قرمز، گشنیز، فلفل دلمه ای زرد، فلفل هالوپینو، آب لیموترش و سیر را با هم مخلوط کنید.

2.

روغن زیتون را اضافه کنید. در صورت نیاز بیشتر از میزان ذکر شده روغن زیتون روی سالسا بریزید.

3.

با توجه به ذائقه خود نمک و فلفل را به سالسا اضافه کنید و آن را بچشید. اگر چیزی کم نداشت، روی کاسه را بپوشانید و آن را به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوش جان.

3. سالاد گرمک و توت فرنگی

این سالاد بهترین سالاد تابستانی است که با طعم بی نظیر خود می تواند شما را شگفت زده کند. ترکیب گرمک، توت فرنگی و هندوانه طعمی بهشتی به این سالاد می دهد.

مواد لازم

  • ماست: یک فنجان
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش: یک قاشق چای خوری
  • هندوانه خرد شده: دو فنجان
  • گرمک خرد شده: دو فنجان
  • توت فرنگی نصف شده: دو فنجان

طرز تهیه

1.

برای درست کردن این سالاد مجذوب کننده، ابتدا یک کاسه بردارید و در آن آب لیموترش، ماست و عسل را خوب با هم مخلوط کنید.

2 .

به آرامی هندوانه، گرمک و توت فرنگی را داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

3.

روی کاسه سالاد را بپوشانید و آن را به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سالاد تابستانی شما حاضر است . نوش جان.

4. ناموتی گرمک و تمشک

ترکیب این دو میوه تابستانی باعث شده طعم این ناموتی عالی شود. اگر اهل درست کردن ناموتی هستید، حتما این ناموتی فوق العاده را هم امتحان کنید.

مواد لازم

  • ماست بدون طعم: یک فنجان
  • گرمک خرد شده: نصف یک عدد
  • تمشک: یک فنجان
  • شکر سفید: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

1.

برای تهیه ناموتی گرمک و تمشک باید گرمک، ماست، شکر و تمشک را در مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا نرم شوند.

2.

ناموتی را برای 1 ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس آن را درون لیوان مدنظر بریزید و از نوشیدن آن در یک روز گرم تابستانی لذت ببرید.

کلام آخر

گرمک یکی از میوه های تابستانی پرطرفدار است که با خوردن آن ویتامین ها و مواد معدنی لازم بدنتان تأمین می شود. مقاله امروز خبرنگاران مگ را به گرمک اختصاص دادیم و درباره ارزش غذایی و خواص آن برای پوست، مو و سلامتی بدن صحبت کردیم و طرز تهیه 4 خوردنی معرکه با آن را آموزش دادیم.

از جمله خواص گرمک می توانیم به تسکین دندان درد، پیشگیری از ریزش مو، کمک به هضم، جوانسازی پوست، کاهش وزن، پیشگیری از دیابت نوروپاتی، مبارزه با استرس و حفظ سلامت قلبی و عروقی اشاره کنیم. آیا ایده خلاقانه ای برای اضافه کردن گرمک به رژیم غذایی سراغ دارید؟ پیشنهادات خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: style craze

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13041

به "22 خاصیت جالب گرمک که کمتر کسی می داند (و آموزش 4 خوراکی خوشمزه با آن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 خاصیت جالب گرمک که کمتر کسی می داند (و آموزش 4 خوراکی خوشمزه با آن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید