آخرین خبرها از همکاری خودرویی ایران و روسیه ، قیمت گذار خودرو تعیین شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در خصوص همکاری ایران و روسیه برای مونتارژ خودرو در ایران اظهار کرد: مذاکرات طولانی اجرا شده و هنوز در دست پیگیری است. نه قراردادی برای این همکاری بسته و نه همکاری لغو شده، در دست پیگیری است و گزارشی مبنی بر توقف آن به ما داده نشده است.

آخرین خبرها از همکاری خودرویی ایران و روسیه ، قیمت گذار خودرو تعیین شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی اضافه کرد: احتمال آغاز پروژه وجود دارد و منوط به این است که طرفین به توافق برسد.

معمارباشی درباره آخرین شرایط واحدهای احداث شده خودروسازی ها در جمهوری آذربایجان و سنگال گفت: بر اساس تکالیفی که بر عهده خودروسازان گذاشته شد، واحدهایی در خارج از کشور ایجاد و سرمایه گذاری کردند که البته در خصوص توجیه فنی و مالی به درستی کارشناسی نشده است.

وی اضافه کرد: واحد آذربایجان به خوبی کار می نماید و همکاری خوبی شکل گرفته است. اما در خصوص سنگال به موانعی از جمله مسائل حقوقی با طرف سنگالی برخورده که شرکت ایرانی در حال پیگیری است. بطوریکه در زمان افتتاح واحد متوجه شدند برق منطقه جوابگوی آن نبود و حتی برق کل شهر از مدار خارج شده است، الان این واحد فعال نیست.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اضافه کرد: بنابراین واحد سنگال مسائل اساسی دارد که باید پیگیری گردد، فرایند طولانی شده اما به گونه ای باشد که خواسته های مالی شرکت ایرانی نیز تامین گردد.

معمارباشی در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی قیمت خودرو و ارائه آن در بورس کالا اظهار کرد: از زمانی که مجلس طرحی تحت عنوان تحول در صنعت خودرو و بازار تدوین کرد و با حضور نهادهای مختلف آنالیز شد، مکانیسمی مورد نظر این بود که خودروسازها خارج از بورس کالا نتوانند خودرو عرضه نمایند. قرار بود شورای رقابت یک قیمت پایه تعیین کند بعد در بورس و تحت رقابت، کشف قیمتی گردد و به فروش برود. مبلغی که به خودروسازها می رسد همان قیمت پایه است و قرار بود ما به التفاوت نیز به یک صندوق واریز گردد که اهدافی برای آن تعیین نموده بودند. برای مثال بخشی از آن به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یا وام به خودروسازها برای توسعه محصول اختصاص داده شده بود.

وی ادامه داد: این طرح در پنج جلسه آنالیز شد و موارد اصلاحی از سوی نهادهای مختلف مطرح و قرار شد پس از اصلاحات لازم، برای دریافت نظر نهایی ارسال گردد. هفته گذشته جلسه آنالیز طرح در کمیسیون صنایع برگزار گردید، چون رای نیاورد به کارگروه بازگشت تا موارد مطروح اعمال گردد.

معمار باشی اعلام کرد: اگر قرار باشد در این طرح هم شورای رقابت قیمت دهد، الان هم که شورای رقابت قیمت می دهد که با این قیمت ایران خودرو 40-50 میلیون تومان و سایپا 40 میلیون تومان روی هر خودرو ضرر می نمایند. بنابراین مسئله ای از خودروساز حل نخواهد کرد. مصرف نماینده هم در این شرایط با قیمت بالاتری خودرو را می خرد و به نفع او هم نیست. لذا ما طرحی را مطرح نموده ایم که نه به نفع مصرف نماینده و نه به نفع تولیدنماینده است. فقط ما به التفاوت قیمت به جای جیب دلال به یک صندوق می رود که برایش برنامه ریخته می گردد. راهگشای مسائل و مسائل صنعت خودرو نخواهد بود.

وی اضافه کرد: بنابراین درخواست شد که طبق ضوابط تعیین قیمت سازمان حمایت، هیات مدیره شرکت ها قیمت پایه را تعیین کند ولی سازمان حمایت نظارت کند که این ضوابط رعایت گردد، طوری باشد که حداقل خودروساز ضرر نکند.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7740

به "آخرین خبرها از همکاری خودرویی ایران و روسیه ، قیمت گذار خودرو تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از همکاری خودرویی ایران و روسیه ، قیمت گذار خودرو تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید