آسمان مجازی (سقف کشسان) چیست؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در عصر حاضر تخیلات ذهنی معماران و طراحان ساختمانی جامه عمل به خود پوشانده و طرح های نوین و خلاق آنها وارد مرحله اجرا شده است. با پیشرفت علم و فناوری، پوشش های داخلی مختلفی وارد بازار شده اند که نه تنها جنبه کاربردی داشته بلکه به عنوان یک المان دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این پوشش ها که هم به عنوان سقف کاذب و هم دیوارپوش کاربرد دارد، سقف کشسان است. سقف کشسان که آسمان مجازی و سقف مجازی سه بعدی نیز نامیده می شود، محصولی ویژه و منحصر به فرد است که حاصل ایده پردازی طراحان ساختمانی بوده و متقاضیان زیادی را در حوزه دکوراسیون داخلی به خود جذب کرده است. این گونه سقف ها با نام سقف چاپی نیز شناخته می شود. چرا که این امکان وجود دارد که از تصویر مورد علاقه خود برای چاپ بر روی تایل ها استفاده نمایید.

آسمان مجازی (سقف کشسان) چیست؟

جنس سقف کشسان

این سقف پارچه ای نوعی سقف کاذب از جنس PVC با ضخامت کمتر از 1 میلیمتر است که نمایی شیک و مدرن به سقف ساختمان می بخشد. 90 درصد پارچه ای که در ساخت این سقف به کار می رود از جنس پی وی سی و 5 درصد آن از جنس پلاستی سایزر می باشد. 5 درصد باقی مانده را نیز افزودنی های مجاز تشکیل می دهند. این پارچه کشسان به دلیل خاصیت کشسانی در تولید دیوار کشسان و سقف کشسان کاربرد دارد.

انواع سقف کشسان

پارچه هایی که در تولید سقف مجازی مورد استفاده قرار می گیرند دارای تنوع بسیار بالا هستند و هر کدام سقفی متفاوت و زیبا را به نمایش می گذارند. اگر بخواهیم انواع سقف کشسان را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سقف کشسان مات

پارچه ای که در تولید این سقف به کار رفته، نور را به طور یکنواخت پخش می کند. در طراحی های ساده از این سقف استفاده می گردد.

سقف کشسان براق

این سقف بیشترین میزان نور را از خود عبور می دهد و نقش بسزایی در زیباسازی دکوراسیون داخلی به عهده دارد.

سقف کشسان نورگذر

از این نوع سقف در مکان هایی که نیاز به نور طبیعی حس می گردد، استفاده می گردد.

سقف کشسان ساتن

سقف کشسان ساتن سقفی مابین سقف کشسان مات و سقف کشسان براق است و نور را به میزان متوسط از خود عبور می دهد. این سقف در مقایسه با سایر سقف های کشسان کاربرد گسترده تری دارد.

آسمان مجازی آشپزخانه

نورپردازی سقف کشسان

یکی از قابلیت های سقف کشسان امکان اجرای نورپردازی در پشت آن است. همانطور که در نوشته های پیشین ما به آن اشاره شد، نورپردازی مهم ترین فاکتور در طراحی داخلی است، از این رو تنها عاملی که می تواند سقف کشسان را به زیباترین سقف تبدیل کند، عبور نور است. اجرای نورپردازی در پشت این سقف هم به صورت تلفیقی و هم به صورت مجزا صورت می گیرد و میزان عبور نور به نوع پارچه به کار برده شده در سقف بستگی دارد. همچنین بر روی سقف کشسان می توان انواع لامپ روشنایی نظیر لامپ های LED نصب نمود.

مزایای سقف کشسان

سقف کشسان وزن بسیار سبکی دارد، از این رو جزء سبک ترین سقف کاذب به شمار می آید. این سقف به دلیل دارا بودن قابلیت کشسانی از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربات ناگهانی برخوردار است. قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری اینگونه سقف ها باعث کش آمدن آنها در برابر فشار و ضربه میگردد و از پاره شدن و آسیب دیدن آنها جلوگیری می کند. هیچ گونه محدودیتی در طرح و رنگ سقف های سه بعدی وجود ندارد. این نوع سقف ها در طیف وسیعی از رنگ با جلوه های مات, اطلسی, متالیک, شفاف و نیمه شفاف تولید می شوند و به دلیل مقاومت بالا در برابر انقباض, سطح آنها پوسته پوسته نشده و ترک نمی خورد. اکثر اوقات نصب سقف های سه بعدی با نورپردازی همراه است که خود جلوه ای جذاب و زیبا به دکوراسیون داخلی می بخشد.

آسمان مجازی برخلاف سایر سقف های کاذب نیازی به تجهیزات آویز ندارند. نحوه نصب آنها به گونه ای است که یکسری ریل های کوچک بر روی سقف نصب می شوند که از دید افراد مخفی است. بعد از نصب ریل های نگهدارنده به صورت مخفی, لبه های سقف کشسان درون این ریل ها قرار می گیرند. سپس برای از بین بردن چروک های سطح آن و هم اندازه نمودن آن با سقف از حرارت و باد گرم استفاده می گردد. سیستم آسمان مجازی به نحوی است که بعد از سرد شدن تغییر سایز نمیدهد و در همان حالت کش آمده باقی مانده و دچار تغییر حالت نمی گردد. این نوع سقف ها در فریم های متنوعی از قبیل سه بعدی, بیضی, مستطیل, منحنی و… ساخته میشوند که متناسب با دکور سقف مورد نظر انتخاب می گردند. اگر بخواهیم به ویژگی های شاخص آسمان مجازی اشاره کنیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • این سقف قابل شستشو بوده و بدون استفاده از مواد شوینده به راحتی تمیز می گردد.
  • سقف کشسان ضد آب است و در برابر بخار مقاومت بالایی دارد, به همین دلیل قابل نصب در استخر و سونا نیز میباشد.
  • نصب اینگونه سقف ها بسیار سریع و آسان است و هیچ گرد و غباری در حین نصب تولید نمی گردد.
  • گرما و سرما هیچ گونه تغییری در سایز سقف کشسان ایجاد نمی کند.
  • سقف های کشسان قابل جا به جایی هستند و میتوان آنها را به دفعات باز کرده و به مکان دیگری از ساختمان انتقال داد.
  • آسمان مجازی بسیار سبک وزن است و هیچ نوع بار اضافی برسقف وارد نمیکند.
  • سقف کشسان برای هر نوع مکانی قابل نصب میباشد از جمله ساختمان های مسکونی, اداری, سرویس های بهداشتی, هتل , استخر و…

سقف مجازی آشپزخانه

استفاده از آسمان مجازی برای سقف آشپزخانه، نمونه ای از ایده های جذاب و منحصر بفرد می باشد. استفاده از آسمان مجازی می تواند نمای زیبایی در آشپزخانه ایجاد کند.

قیمت سقف کشسان

قیمت هر متر سقف کشسان به عوامل مختلفی از جمله ابعاد سقف و دستمزد اجرای آن بستگی دارد. قیمت سقف آسمان مجازی به صورت مترمربع محاسبه می گردد.

برای مشاهده قیمت سقف کشسان اینجا کلیک کنید

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 444

به "آسمان مجازی (سقف کشسان) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان مجازی (سقف کشسان) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید