آغاز به کار پایلوت های مهاجرتی تازه کانادا مخصوص پرستاران خانگی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، همانطور که در خبرهای قبل به عرض همراهان گرامی خبرنگاران رسید، کانادا از پایلوت های مهاجرتی تازه ویژه پرستاران خانگی رونمایی کرده است و اکنون از درخواست متقاضیان استقبال می کند. این دو پایلوت مهاجرتی به ترتیب Home Child Care Provider Pilot و Home Support Worker Pilot نام دارند که جایگزین پایلوت های Caring for Children و Caring for People with High Medical Needs شده اند و جهت اقامت دائم را برای پرستاران واجد شرایطی که در کانادا دو سال سابقه کار کسب کنند فراهم می کنند.

آغاز به کار پایلوت های مهاجرتی تازه کانادا مخصوص پرستاران خانگی

گفتنی است که به درخواست های متقاضیانی که تا قبل از 18 ژوئن درخواست خود را از طریق دو پایلوت قدیمی ارسال کرده اند رسیدگی خواهد شد اما به هیچ درخواستی که پس از 18 ژوئن از طریق دو این پایلوت قدیمی ارسال شده باشد رسیدگی نخواهد شد. همچنین بد نیست بدانید این دو پایلوت مهاجرتی نو تنها برای پرستاران و مدکارانی که در کانادا پیشنهاد کار دارند و هم واجد شرایط زیر هستند مناسب است:

  • کسب نمره حد اقل 5 در آزمون CLB (انگلیسی یا فرانسه)
  • یک سال تحصیل دانشگاهی در کانادا یا معادل خارجی آن
  • مجاز به ورود به کانادا بودن (نداشتن سوء پیشینه و مواردی از این دست)

پرستارانی که هم اکنون در کانادا با ویزای کاری مشغول به کار هستند و هم واجد شرایط فوق هستند می توانند از طریق پایلوت های نو تقاضای اقامت دائم ارائه کنند. پرستارانی که در شغلی با کد 4411 در دسته بندی ملی مشاغل سابقه کار دارند (که شامل دایه ها نمی شود) واجد شرایط اقامت دائم از طریق پایلوت Home Child Care Provider هستند.

پرستارانی که در شغل دارای کد 4412 سابقه کار دارند (به غیر از خانه دارها) هم می توانند از طریق پایلوت Home Support Worker درخواست اقامت دائم ارائه کنند. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که در این دو پایلوت نو، زمان استاندارد رسیدگی به درخواست های ویزای کاری 12 ماه و زمان رسیدگی به درخواست اقامت دائم افرادی که دارای شرط سابقه کار هستند شش ماه است.

به روزرسانی پایلوت های نو

در پایلوت های Caring for Children و Caring for People with High Medical Needs به روزرسانی های اساسی انجام شده است:

  • ویزاهای کاری مختص مشاغل به جای ویزاهای کاری مختص کارفرما. این تغییر به پرستاران امکان تعویض کارفرما را می دهد.
  • خانواده درجه یک پرستاران هم واجد شرایط دریافت ویزای کاری باز یا ویزای تحصیلی می شوند
  • کارفرمایان قبل از استخدام پرستاران خارجی دیگر نیازی به انجام Labour Market Impact Assessment (ارزیابی تاثیر بازار کار) ندارند

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا گفته است که این پایلوت های نو باعث می شود که پرستاران و اعضای خانواده آنها به محض کسب دو سال سابقه کار در کانادا از اقامت موقت به اقامت دائم تغییر شرایط دهند. سابقه کار باید ظرف 36 ماه قبل از ارائه درخواست اقامت دائم کسب شده باشد.

در همین رابطه وزیر مهاجرت کانادا آقای احمد حسین گفته است که : کانادا به پرستاران کشور خود اهمیت می دهد. ما متعهد شده ایم که زندگی پرستاران و خانواده هایشان را که از سراسر جهان برای خدمت به عزیزان ما می آیند بهبود بخشیم و با رونمایی از این دو پایلوت نو دقیقا داریم همین کار را انجام می دهیم.

گفتنی است این دو پایلوت نو سالانه حداکثر 2750 تقاضا دریافت می کند که همراه با درخواست اعضای خانواده ها این رقم مجموعا به 5 هزار و 500 می رسد.

تمدید جهت موقت برای پرستاران

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که از 8 جولای، جهت موقت پرستاران را برای مدت سه ماه باز می کند تا درخواست های نو دریافت شود. این جهت مناسب افرادی است که از 30 نوامبر 2014 در کانادا در مشاغلی نظیر پرستار کودک در منزل، پرستار خانگی و یا ترکیبی از این دو از طریق برنامه مهاجرتی Temporary Foreign Worker کارگر خارجی موقت سابقه کار کسب کرده اند.

سابقه کار باید با توصیف اولیه و شرح وظایف اصلی مندرج در مشاغل کد 4411 و 4412 دسته بندی ملی مشاغل مطابقت داشته باشد.

جهت موقت پرستاران و مددکاران در برابر افرادی که قصد دارند خارج از کبک زندگی کنند و واجد شرایط زیر هستند مجددا باز خواهد شد:

  • اجازه کار در کانادا با ویزای کاری غیر از ویزای کاری Live-in Caregiver Program (در زمان ارائه درخواست) داشته باشند؛ یا
  • تقاضا برای تمدید ویزای کاری غیر از ویزای کار Live-in Caregiver Program داده باشند؛ یا
  • تقاضا برای بازیافت شرایط داده باشند و واجد آن هم باشند و نوترین ویزای کاری شان هم غیر از Live-in Caregiver Program باشد
  • مهارت های زبانی شان در زبان های انگلیسی یا فرانسه معادل نمره 5 در آزمون CLB باشد؛
  • از تاریخ 30 نوامبر 2014 در شغلی مرتبط دارای 12 ماه سابقه کار تمام وقت در کانادا باشند؛ و
  • حداقل دارای مدرک دیپلم از دبیرستان های کانادا بوده و یا مدرکی معادل دیپلم دبیرستان کانادا داشته باشند. مدارک تحصیلی خارجی نیاز به ارزیابی و معادل سازی دارند - این ارزیابی باید طی مدت پنج سال قبل از ارائه درخواست از طریق سازمانی معتبر انجام شده باشد - و در آن بیان شده باشد که دیپلم خارجی در حقیقت معادل دیپلم دبیرستان های کانادا است.
به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13682

به "آغاز به کار پایلوت های مهاجرتی تازه کانادا مخصوص پرستاران خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار پایلوت های مهاجرتی تازه کانادا مخصوص پرستاران خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید