شروع نشست بین المللی بازگشت آوارگان در دمشق

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان سوریه با هدف سرانجام دادن به درد و رنج پناهندگان و تسهیل بازگشت آنان در دمشق شروع شد.

شروع نشست بین المللی بازگشت آوارگان در دمشق

به نقل از اسپوتنیک، کنفرانس بین المللی با موضوع آوارگان سوری امروز (چهارشنبه) در محل برگزاری کنفرانس ها در دمشق، پایتخت سوریه با حضور نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه و سایر کشور ها برای آنالیز نحوه سرانجام دادن به درد و رنج پناهندگان و آوارگان سوری و آسان کردن شرایط بازگشت به کشور شروع شد.

این کنفرانس که دو روز ادامه خواهد داشت در چندین جلسه اوضاع کنونی سوریه و شرایط و موانع بازگشت پناهندگان و آوارگان را آنالیز و درباره ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت مردم سوریه به کشور خود بحث و گفتگو می گردد.

از دیگر محور های این کنفرانس بین المللی مسئله یاری های انسان محبت آمیز، بازسازی زیرساخت ها، همکاری میان سازمان های علمی و آموزشی و بازسازی زیرساخت های انرژی در مرحله پس از جنگ خواهد بود.

ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: برای تمامی کشور ها دعوتنامه مشارکت فرستادیم به جز ترکیه، زیرا نمی توان به دولت اردوغان که حامی اول گروه های تروریستی در سوریه است، نگاهی مثبت داشت.

او اضافه کرد: بعضی کشور ها برای مشارکت نکردن در این کنفرانس تحت فشار قرارگرفتند و چین، روسیه، ایران، لبنان، امارات، پاکستان و عمان در این کنفرانس مشارکت دارند و سازمان ملل نیز به عنوان ناظر حضور دارد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که برای برگزاری این کنفرانس در دمشق توافق کردند روز دوشنبه در تماسی تصویری بر اهمیت این کنفرانس در بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان تاکید و پوتین خاطرنشان کرد که هیئت روسیه با بیشترین تعداد افراد در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

بشار اسد تاکید نمود که نخستین اولویت دولت سوریه و شروعی برای حل این مشکل است و محاصره ظالمانه و غیرقانونی باید علیه دمشق سرانجام یابد تا دولت بتواند امنیت برای بازگشت شهروندان خود تامین کند. بخش بزرگی از پناهندگان و آوارگان سوریه خواهان بازگشت به کشورشان هستند.

روسیه بر این باور است که سوریه پس از آزادی بخش بزرگی از خاک خود اکنون برای بازگرداندن شهروندان و پناهجویان سوری از کشور های مختلف جهان به ویژه کشور های همسایه آماده است، زیرا بیشتر پناهجویان سوری در کشور های همسایه به سر می برند.

در این میان آمریکا و بعضی از کشور های غربی با این تفکر مخالف بوده بر این اساس که از نظر آنان اوضاع سوریه برای بازگشت امن پناهجویان همچنان خطرناک است. ، باشگاه خبرنگاران

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8276

به "شروع نشست بین المللی بازگشت آوارگان در دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نشست بین المللی بازگشت آوارگان در دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید