آلمان خود را برای عملیات نظامی احتمالی در لیبی آماده می نماید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در آستانه برگزاری کنفرانس صلح لیبی در برلین، مقامات بلند پایه آلمان در این باره بحث می نمایند که در صورت دستیابی به توافق آتش بس چه نقشی را در راستای نظارت بر آن از لحاظ نظامی می توانند انجام دهند.

آلمان خود را برای عملیات نظامی احتمالی در لیبی آماده می نماید

با تور 7 روزه آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، یک روز قبل از برگزاری نشست بین المللی صلح لیبی در برلین، دولت آلمان خود را برای ایفای نقش نظامی به منظور حمایت از آتش بس احتمالی در لیبی آماده می نماید.

آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان روز شنبه در این باره گفته است که اگر در نشست لیبی آتش بسی مورد توافق قرار گیرد که باید مورد حمایت بین المللی قرار گیرد، در این صورت ارتش آلمان و وزارت دفاع باید سریعا بتوانند بگویند که نقش آن ها در این راستا چگونه خواهد بود.

وی همچنین گفت که اگر در برلین آتش بسی پایدار مورد توافق قرار گیرد، مطمئنا این سوال پیش خواهد آمد که چه کسی باید آن را تضمین کند؟ طبیعی است که آلمان هم باید به این مسئله بپردازد که ما در این راستا چه کاری می توانیم انجام دهیم.

سران بلند پایه بسیاری کشورها روز یکشنبه برای شرکت در کنفرانس صلح لیبی به برلین می آیند. هدف از برگزاری این نشست خاتمه درگیری ها در این کشور است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان هم درباره عملیات نظامی در لیبی موضع محتاطانه ای اتخاذ نموده و معاون فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره گفته است که کار آلمان برای کاهش درگیری ها در لیبی بعد از این کنفرانس خاتمه نمی یابد. اما برای یک عملیات نظامی ارتش آلمان در خارج در کنار موافقت سازمان ملل یک طرح سیاسی کلی و همچنین موافقت مجلس آلمان ضروری است.

بسیاری از سیاستمداران بلند پایه آلمانی برگزاری کنفرانس صلح لیبی در برلین را موفقیت بزرگی برای کشورشان ارزیابی نموده اند.

حزب سبز آلمان هم فعلا درباره عملیات نظامی ارتش آلمان در لیبی نظر قطعی نداده است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخیرا از تصمیمات این اتحادیه برای عملیات نظامی در لیبی خبر داده است.

وی در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل تاکید نمود که چنین عملیات نظامی باید بر آتش بس اجرا شده در لیبی نظارت کند.

جوزف بورل در آستانه برگزاری این نشست گفته است که اگر آتش بسی در لیبی شکل گیرد بنابراین اتحادیه اروپا باید این آمادگی را داشته باشد که در اجرا و نظارت بر این آتش بس احتمالا با اعزام نیروهای نظامی یاری کند.

وزیر امور خارجه یونان هم اعلام نموده که کشورش در اعزام نیرو و دیگر اقدامات لازم برای این منظو مشارکت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2345

به "آلمان خود را برای عملیات نظامی احتمالی در لیبی آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان خود را برای عملیات نظامی احتمالی در لیبی آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید