آمادگی اعضای هیات علمی برای داوری مسابقه کنز

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص) جلسه تبیین داوری و ارزیابی سومین دوره رقابت علمی کنز صبح امروز 15 اسفند در بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) برگزار گردید. در این جلسه پیرامون مدل و نحوه داوری سومین دوره رقابت علمی کنز با حضور داوران این دوره از رقابت بحث و مصاحبه شد.

آمادگی اعضای هیات علمی برای داوری مسابقه کنز

مرحله غربالگری آثار سومین دوره رقابت علمی کنز اجرا شده و نتایج آماده شده است. بالغ بر 100 عضو هیات علمی و استاد دانشگاه اعلام آمادگی کردند تا داوری این دوره را نیز انجام دهند. تا فروردین 1402 مرحله ارزیابی آثار انجام می گردد و برگزیدگان در یک برنامه رقابتی نهایی معرفی می شوند.

جایزه مصطفی (ص) فعالیت های جنبی دیگری نیز دارد که برای ترویج علم در بین کشورهای اسلامی برگزار می گردد؛ برنامه استپ یک کنفرانس علمی است که همزمان با جایزه مصطفی(ص) در ایران و در فاصله دو سال در کشورهای دیگر برگزار می گردد و بین دانشمندان کشورهای اسلامی ارتباط قوی به وجود می آید.

برنامه دیگر بنیاد مصطفی(ص)، رقابت علمی کنز است که برای تشویق جوانان و دانشمندان تا 45 سال در زمینه-هایی برگزار می گردد که کشورهای اسلامی به آن بیشتر احتیاج دارند. اردیبهشت گذشته دومین سال برگزاری این رویداد از سوی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) بود که انجام شد.

در این رقابت دانشمندان، دستاوردهای علمی خود را به دبیرخانه ارسال می نمایند و پس از داوری، برترین راه های علمی برای حل مسائل مبتلابه کشورهای اسلامی پیدا می گردد.

دانشمندان، فیلم 3 تا 5 دقیقه ای از آثار علمی خود را تهیه و برای داوران می فرستند. موضوعات شش گانه این رقابت شامل معدن و صنایع معدنی؛ اقتصاد، بانکداری و تامین مالی؛ آب، محیط زیست و انرژی؛ سلامت و فناوری پزشکی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ و حمل و نقل است.

سومین دوره رقابت علمی کنز در دو بخش آزاد و چالش ها برگزار می گردد. رقابت کنز فقط یک رقابت نیست ممکن است دانشمندان با شرکت در این رقابت، بازار برای ایده خود در کشور خود و دیگر کشورها پیدا نمایند.

دانشمندان جوان در دوره گذشته رقابت علمی کنز در قالب 13 پاویون، آثار خود را ارسال کردند و 658 اثر از 25 کشور ارسال شده بود که 20 اثر از کشورهای ایران، مالزی و بنگلادش به مرحله نهایی رسید و از بین این تعداد 6 اثر نهایی شدند و جایزه گرفتند.

سعید سهراب پور رئیس رقابت علمی کنز در این جلسه اظهار کرد: جایزه مصطفی(ص) هر دو سال یک بار برگزار می گردد و رسانه های جهانی از آن به عنوان نوبل اسلامی یاد می نمایند زیرا جایزه بسیار بزرگی است که یک ریال هم از دولت نمی گیرد. مبلغ این جایزه را خیرین و افراد علاقه مند به علم و دانش پرداخت می نمایند و دانشمندان برجسته ای نیز برگزیده جایزه مصطفی(ص) بوده اند.

سهراب پور برگزاری رقابت علمی کنز را بستری برای شناسایی افراد دانست و گفت: در سال 97، حدود 600 اثر از 15 کشور در دور اول رقابت کنز دریافت شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 25224

به "آمادگی اعضای هیات علمی برای داوری مسابقه کنز" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمادگی اعضای هیات علمی برای داوری مسابقه کنز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اعضای هیات علمی برای داوری مسابقه کنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید