آموزش رنگ آمیزی کاشی مخصوص حمام

به گزارش مجله وبلاگ فروش، آیا تا به حال به تغییر دکوراسیون حمام خانه فکر نموده اید؟ بدون شک انجام بعضی از تغییرات در حمام خانه متحمل هزینه های زیادی می باشد. اما در این میان راهکارهای ساده تری نیز برای انجام این کار وجود دارد. برای مثال این امکان وجود دارد که با رنگ آمیزی کاشی ها نمایی زیبا در طراحی حمام ایجاد نمایید. در آغاز انجام این کار و قبل از رنگ آمیزی آن احتیاج به تمیز کردن، سمباده زدن و استفاده از پرایمر می باشد. بعد از انجام این مراحل و رنگ آمیزی از میزان تفاوت ایجاد شده در فضای حمام شگفت زده خواهید شد. در ادامه به بیان جزئیات در این زمینه خواهیم پرداخت.

آموزش رنگ آمیزی کاشی مخصوص حمام

مرحله اول

در ابتدا ضروری است نسبت به تمیز کردن سطح مورد نظر اقدام نمایید. برای انجام این کار می توانید از یک پارچه تمیز خیس استفاده نمایید. توجه داشته باشید که تمام آلودگی ها و جرم ها به خوبی از سطوح پاک شوند. بعضی از آلودگی و جرم ها به گونه ای است که ممکن است پاک کردن آن ها کار سختی باشد. در این مرحله تنها قسمت هایی که آلودگی سطح آن ها به راحتی پاک می گردد را تمیز کنید.

مرحله دوم

در این مرحله با استفاده از پاک کننده کاشی نسبت به پاکسازی سطح اقدام نمایید. با استفاده از پاک کننده ها، هیچ گونه آلودگی بر روی سطوح باقی نخواهد ماند.

مرحله سوم

در این مرحله با استفاده از یک اسفنج خیس، پاک کننده ها را از روی سطح پاک کنید. توجه داشته باشید که انجام این کار را با دقت بالا انجام دهید. هیچ گونه ماده پاک کننده ای نباید بر روی سطح وجود داشته باشد.

مرحله چهارم

بعد از پاک کردن کامل سطوح به مدت 4 تا 5 ساعت اجازه دهید کاشی ها به طور کامل خشک شوند. توجه داشته باشید که خشک شدن کامل آن ها قبل از اقدام به رنگ آمیزی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. شما می توانید با استفاده از یک حوله نیز نسبت به خشک کردن سطوح اقدام نمایید.

مرحله پنجم

در این مرحله با استفاد از کاغذ سمباده 180 سطح کاشی ها را سمباده بزنید. سمباده زنی باید به گونه ای باشد که درخشندگی آن ها را از بین ببرد. توجه داشته باشید در هنگام انجام این کار، از فشار زیاد به دست خودداری نموده و از آسیب زدن به کاشی جلوگیری نمایید. برای انجام این کار می توانید از کاغذ سمباده اکسید آلومینیوم نیز استفاده نمایید. استفاده از این کاغذ سمباده آسیب کم تری به سطح وارد می نماید.

مرحله ششم

بعد از خاتمه مرحله سمباده زنی با استفاده از یک پارچه تمیز سطح کاشی را تمیز نموده و گرد و غبار ناشی از سمباده زنی را از سطح پاک کنید. بعد از انجام این کار به مدت یک الی دو ساعت اجازه دهید سطوح خشک شوند. در صورتی که از یک حوله برای خشک شدن کاشی بهره ببرید، کار شما سریع تر پیش می رود.

مرحله هفتم

قبل از آغاز به انجام رنگ آمیزی، قسمت های دیگر حمام را برای جلوگیری از رنگی شدن بپوشانید. برای انجام این کار می توانید از ورقه های پلاستیکی استفاده نمایید. در صورتی که تمایل دارید از طرح خاصی بر روی کاشی ها برای رنگ آمیزی استفاده نمایید، می توانید از نوار مخصوص رنگ آمیزی استفاده نمایید.

مرحله هشتم

در این مرحله نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. برای انجام این کار قبل از استفاده از پرایمر دستورالعمل روی محصول خریداری شده را با دقت بخوانید. برای پرایمر زدن از غلطک رنگ آمیزی استفاده نمایید. در صورتی که غلطک رنگ آمیزی در اختیار نداید، می توانید از قلمو رنگ آمیزی نیز بهره ببرید. بعد از پرایمر زدن سطح، به مدت 4 ساعت برای خشک شدن پرایمر صبر کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله با استفاده از کاغذ سمباده 180 بر روی پرایمر سمباده می زنیم. توجه داشته باشید که شدت و فشار دست شما نباید به اندازه ای باشد، که باعث گردد پرایمر از روی سطح زدوده گردد. اهمیت سمباده زنی بعد از پرایمر زدن به سطح به این خاطر است که هرگونه نقص موجود بر روی کاشی ها از بین برود. بعد از انجام سمباده زنی نسبت به رفع کردن گرد و غبار ناشی از انجام این کار اقدام نمایید.

مرحله نهم

برای رنگ آمیزی بهتر است از رنگ لاتکس استفاده نمایید. این رنگ نمونه از بهترین رنگ هایی است که می توانید به این منظور استفاده نمایید.

مرحله دهم

در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی می رسد. برای انجام این کار می توانید از غلطک رنگ آمیزی یا قلمو رنگ آمیزی استفاده نمایید. در انجام رنگ آمیزی دقت کافی داشته باشید. توجه داشته باشید که در هنگام رنگ آمیزی یک نقطه را دوبار رنگ آمیزی نکنید. بعد از رنگ آمیزی لایه اول، در طول یک شب اجازه دهید لایه اول رنگ خشک گردد. بعد از آن نوبت به رنگ آمیزی لایه دوم می رسد.

مرحله یازدهم

اگر طول یک شب مدت زمان طولانی برای خشک شدن رنگ می باشد و امکان صبر کردن در طول این زمان برای شما وجود ندارد، می توانید 5 تا 6 ساعت صبر کنید. در صورتی که رنگ خشک نشده بود 12 ساعت زمان به آن بدهید. زمانی که لایه اول رنگ خشک شد می توانید نسبت به رنگ آمیزی لایه دوم اقدام نمایید. در صورتی که احساس کردید کاشی ها به یک لایه دیگر رنگ آمیزی احتیاج دارند، می توانید بعد از خشک شدن لایه دوم نسبت به رنگ آمیزی لایه سوم نیز اقدام نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1528

به "آموزش رنگ آمیزی کاشی مخصوص حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رنگ آمیزی کاشی مخصوص حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید