آیفون 12 با تغییرات کلی در طراحی رونمایی خواهد شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اپل در طول سال های گذشته ثابت کرده است که اگر سخن از تغییر زبان طراحی در میان باشد، هیچ عجله ای برای این کار نخواهد داشت. ظاهرا این شرکت با حساب و کتاب خاص خودش، ظاهر و حس کاربری آیفون هایش را تغییر می دهد و کاری به فرایند رایج بازار ندارد. اما این اقدام گاهی باعث برانگیختن انتقاد کاربران نیز می شود و بسیاری معتقدند که اپل در این زمینه بیش از حد محتاط است.

آیفون 12 با تغییرات کلی در طراحی رونمایی خواهد شد

شاید همین فاصله طولانی است که موجب می شود پس از تغییر ظاهر هر چند نسل از محصولات اپل، همه احساس کنیم تحول بسیار بزرگی اتفاق افتاده است. اما علاوه بر این که ما به تغییرات تدریجی این شرکت عادت کرده ایم، عامل دیگر که در کند شدن فرایند تغییرات ظاهری محصولات اپل تاثیر دارد، پشت سر گذاشتن سال ها تحقیق و بررسی است.

برای نمونه، آیفون را در نظر بگیرید. آخرین تغییر عمده در این خانواده به آیفون X مربوط می شود که در سال 2017 معرفی شد. پیش از این گوشی، تمامی مدل های آیفون از همان طراحی آیفون 6 معرفی شده در سال 2014 استفاده می کردند. اما اگر کمی بیشتر دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که در طول 5 سال گذشته، اپل در طراحی آیفون ها از بعضی المان های یکسان استفاده کرده است. لبه ها و فریم گرد اطراف دستگاه و شیشه 2.5D از جمله این موارد هستند.

اما می توان امیدوار بود که با معرفی آیفون های 2020، شاهد تغییرات عمده ای در زبان طراحی گوشی های هوشمند اپل باشیم. انتظار می رود این نسل از طراحی کلاسیک آیفون های دهه گذشته، که اولین بار با آیفون 4 معرفی شد، نیز الهام بگیرد.

تغییرات کلی تر نسبت به زبان طراحی آیفون X

طراحی لبه های گرد و نرم گوشی های اپل که از نسل های اولیه در این خانواده حضور داشتند، مزایای خاص خود را دارند. به لطف این طراحی، آیفون ها به راحتی در هر دستی (فارغ از اندازه) جای می گیرند و استفاده طولانی مدت از آن ها موجب خستگی و القای حسی ناخوشایند نمی شود. این طراحی تا کنون پیروز عمل کرده است و کاربران نیز به آن عادت کرده اند. در حقیقت، اکثر گوشی های امروزی از لبه های گرد در ظاهر خود بهره گرفته اند.

اما با توجه به شایعات و خبرهای اخیر و با توجه به رندرهایی که به تازگی منتشر شده اند، اپل در طراحی آیفون 12، استفاده از این لبه های گرد را کنار می گذارد و حالتی صاف تر به لبه ها می دهد که ظاهری جعبه ای به گوشی می بخشد؛ مشابه آنچه پیش تر در آیفون های 4 و 5 و سری S آن ها و همچنین آیفون SE دیده بودیم.

البته این تجربه جدیدی نیست و اپل قبلا در تولید آیپد پروهای اخیر خود از این طراحی بهره گرفته است. حتی مک بوک نیز به سمت این طراحی متمایل شده است؛ پس می توان انتظار داشت که آیفون نیز به این ظاهر جدید مزین شود.

اگرچه هنوز برای بحث درباره آیفون های 2020 زود است، اما شایعات به این موضوع اشاره دارند که پس از آیپد پرو و مک بوک، اکنون نوبت آیفون است تا از ظاهر جدید و جعبه ای شکل با لبه های صاف تر بهره مند شود.

آیا آیفون 12 به بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) انتها می دهد؟

حدس ها مبنی بر این است که اپل در حال کار روی نمونه های آزمایشی آیفونی است که هیچ گونه بریدگی در نمایشگر خود ندارد، اما حاشیه های آن کمی ضخیم تر شده است. گفته می شود اپل برای تحقق این طرح، قصد دارد سیستم دوربین TrueDepth ویژه Face ID، بلندگوی تماس ها و دوربین سلفی را نسبت به نمونه های فعلی کوچکتر کند تا در حاشیه بالای صفحه جای گیرد. اگرچه این طرح باعث افزایش ضخامت حاشیه های اطراف نمایشگر خواهد شد، اما حداقل نسبت به بریدگی فعلی، ظاهری زیباتر خواهد داشت.

موضوع دیگری که شایعات بسیار به آن پرداخته اند، حفظ بریدگی بالای نمایشگر در آیفون 12 است، اما این بار با ابعادی کوچک تر نسبت به قبل.

حدس و گمان را که کنار بگذاریم، در فرهنگ داخلی اپل، مفهومی رواج یافته که با عبارت چرخه تازه سازی 3 ساله از آن یاد می کنند؛ به این صورت که اگر برای هر یک از محصولات تغییر بزرگی رخ داد و از تحول جدیدی رونمایی شد، حداقل تا سه نسل بعد از آن استفاده خواهد شد تا در نهایت با یک نمونه جدید جایگزین شود. همین الگو باعث شده تا بسکمک باور داشته باشند که پس از گذشت سه نسل از معرفی طراحی آیفون X که در خانواده آیفون XS و آیفون 11 نیز به کار گرفته شد؛ آیفون 12 باید با طراحی و ظاهر جدیدی راهی بازار شود.

آیفون 12 اولین گوشی اپل با دوربین چهارگانه

اپل در چند سال گذشته ثابت کرده است که اشتیاق زیادی برای استفاده از واقعیت افزوده در محصولاتش دارد و برای تحقق این خواسته خود، تلاش هایی هم داشته، مانند انتشار ARKit به عنوان پلتفرمی برای واقعیت افزوده مبتنی بر گوشی های موبایل، توسعه عینک هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده و آخرین آن ها که ظاهرا تجهیز آیفون 12 به این فناوری است.

مینگ چی کو، تحلیل گر با سابقه مسائل مرتبط با اپل، در یکی از گزارش های اخیر خود، مدعی شده است که آیفون 12 به دوربین مدت پرواز (ToF) مجهز خواهد شد. به طور خلاصه، دوربین ToF می تواند دقیق تر از دوربین های معمولی به تشخیص عمق بپردازد و در نتیجه می توان از آن به عنوان یک ابزار مفید برای کاربردهای مختلف فناوری واقعیت افزوده در گوشی های هوشمند استفاده کرد. این نوع دوربین برای تشخیص دقیق تر محیط اطراف، از اشعه فرو سرخ کمک می گیرد. سنسور فرو سرخی که همراه این دوربین است، با تاباندن موج به سوژه مورد نظر و سپس دریافت انعکاس آن، اطلاعات مورد نیاز از محیط را جمع آوری می کند. سپس، گوشی پردازش های لازم را انجام خواهد داد تا در نهایت یک نقشه دقیق تر از عمق صحنه مورد نظر به دست آید؛ چیزی که دوربین های معمولی در تشخیص آن ناتوان هستند.

اگر اپل در آیفون 12 از دوربین ToF استفاده کند، ممکن است همان گونه که در تصویر بالا دیده می شود، در کنار سه برآمدگی دایره ای شکلی که در ماژول دوربین آیفون 11 دیده بودیم، یک دایره دیگر نیز به ترکیب دوربین اصلی اضافه شود. البته با توجه به ماهیت این دوربین، ممکن است دایره مربوط به سنسور ToF کوچکتر باشد. در هر صورت، با توجه به رندرهای منتشر شده، فعلا دوربین چهارگانه (ماژول دوربین آیفون 11 به اضافه یک سنسور ToF) پرطرفدارترین پیش بینی برای بخش دوربین آیفون 12 است.

منبع: Phone Arena

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 543

به "آیفون 12 با تغییرات کلی در طراحی رونمایی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 با تغییرات کلی در طراحی رونمایی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید