اسکار لهستانی به آیدا رسید، عقاب بر شانه راهبه جوان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، فیلم آیدا ساخته پاول پاولیکوسکی پیروز به دریافت جایزه بهترین فیلم در مراسم اهدای جوایز عقاب های لهستانی که به عنوان اسکار این کشور معروف است، شد. این در حالی بود که فیلم زندگی احساس خوبی دارد در این مراسم بیشترین تعداد جوایز را به خود اختصاص داد.

اسکار لهستانی به آیدا رسید، عقاب بر شانه راهبه جوان

فیلم آیدا که داستانش درباره یک راهبه تازه کار جوان در دهه 1960 است و با زمان اشغال نازی ها نیز ارتباط دارد، جایزه بهترین کارگردان را نیز برای پاوکیلوکسکی به ارمغان آورد. آگاتا کولژا ستاره اصلی این فیلم نیز برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

این فیلم که ماه اکتبر گذشته اکران شده بود تبدیل به بهترین باکس آفیس محلی شد و همچنین در حلقه فستیوال های بین المللی فیلم نیز خیلی پررنگ ظاهر شد و چندین جایزه از جمله جایزه فیپرشی را در تورنتو و جایزه بزرگ فستیوال بین المللی فیلم ورشو را از آن خود کرد. حقوق بین المللی این فیلم در چندین کشور از جمله ایالات متحده و کانادا فروخته شده است.

فیلم زندگی احساس خوبی دارد که داستانش درباره مرد جوانی است که با معلولیتش کلنجار می رود، پیروز به دریافت پنج جایزه عقاب شد که شامل جایزه بهترین فیلمنامه نویسی برای ماکیچ پیپریکا نویسنده و کارگردان فیلم نیز بود. این فیلم همچنین پیروز به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای ستاره فیلم یعنی دیوید اگرودنیک نیز شد.

کریستوف تاک و ووچیچ استارون جایزه بهترین فیلمبرداری را برای کار بر روی پاپوزا که فیلم بیوگرافیکی درباره برونیسلاوا واچ شاعر است، دریافت کردند. جوآنا کاس و کریستوف کراوتز کارگردانان این فیلم هستند. این فیلم همچنین پیروز به دریافت جایزه بهترین کارگردانی هنری، بهترین طراحی لباس و بهترین موسیقی نیز شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3353

به "اسکار لهستانی به آیدا رسید، عقاب بر شانه راهبه جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار لهستانی به آیدا رسید، عقاب بر شانه راهبه جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید