انواع کاکتوس های گلدار

به گزارش مجله وبلاگ فروش، انواع کاکتوس های گلدار می توانند انتخاب مناسبی برای گل های آپارتمانی باشند. این گل ها شرایط نگهداری بسیار مساعد و راحتی دارند. از انواع این گل ها می توان به آپونتیا (زبان مادر شوهر)، نئوبسیا، انگشتی، سرئوس و ... اشاره کرد.

انواع کاکتوس های گلدار

خبرنگاران | سرویس گیاهان و حیوانات - گیاه کاکتوس در بین عوام مردم بسیار شناخته شده است. این گیاه بسیار متنوع و زیبا در میان گل های آپارتمانی محبوبیت بسیار داشته و در عین حال به مراقبت کمی احتیاج دارد. بعضی از انواع آن در فصول مشخص گل می دهد و زیبایی آن دو چندان می شود. در ادامه به معرفی چند کاکتوس گلدار می پردازیم.

1. کاکتوس آپونتیا یا زبان مادر شوهر

این کاکتوس در دسته کاکتوس های بیابانی قرار می گیرد. از لحاظ قیمت جزء کاکتوس های ارزان قیمت است، اما مدت زیاد و طولانی گل ندارد، ولی بعد از چندین سال می توانید گل های زیبای آن را ببینید.

2. کاکتوس نئوبسیا

این کاکتوس به نام های کاکتوس توپی، بالشتک میسوری یا کاکتوس خامه ای معروف است. این گیاه در دما های سرد مقاومت بالایی دارد. شکوفه های زیبای کاکتوس خامه ای، از اواسط فروردین تا خرداد می رویند و رنگ های شکوفه های آن زرد و سبز است.

3. کاکتوس انگشتی یا دم موشی یا ماری

یکی دیگر از انواع کاکتوس های گلدار، کاکتوس دم موشی است؛ این نوع کاکتوس از معدود کاکتوس هایی است که خار های نرم و بی آزاری دارد و بهترین مکان برای نگهداری از آن، جلوی نور افتاب است. شکوفه های آن در اواخر بهار یا اوایل تابستان می روید و زیبایی این گل را دو چندان می کند.

4. کاکتوس کوریفانتا

کاکتوس کوریفانتا را بعضی ها در زیر شاخه مامیلاری ها می گذارند. شکل ظاهری آن، ساقه کروی، تخم مرغی شکل یا استوانه ای کوتاه با ارتفاع 10 سانتی متر است. این گیاه زیبا، در اوایل بهار تا اواسط پاییز رشد می کند. گل های زیبای آن به رنگ سرخ، زرد طلایی، ارغوانی و سفید است که می توان آن ها را در نیمه اول سال مشاهده کرد. کوریفانتا را می توان به راحتی در آپارتمان و گلخانه نیز پرورش داد.

5. کاکتوس اچینو پسیس اکسیگونا

این کاکتوس یکی از عمومی ترین کاکتوس ها در جهان است. دارای گل های بسیار زیبایی که در از اواخر بهار شروع به گل دادن می کنند و در تمام تابستان ادامه دارد. بیشتر این گل ها در شب باز می شوند. عمر گل های آن بسیار کوتاه و حداکثر به مدت یک روز است. گل های این کاکتوس به رنگ های سفید، نارنجی، صورتی، بنفش و قرمز است. پس از خشک شدن، گل به میوه های سبز رنگ و تیغ داری تبدیل می شود که داخل آن ها بذر این گیاه است.

6. کاکتوس سرئوس

ارتفاع گونه های سرئوس حدود 70 سانتی متر است. گونه های مختلف سرئوس دارای بلور های برجسته ای در سطح، و خار های تیز در سرتا سر آن است. ساقه ستونی این نوع کاکتوس 6 تا 8 پهلو است. سرئوس ها در زمستان احتیاج به هوای گرم در حدود 15 تا 17 درجه دارند.

7. کاکتوس اکینو سرئوس پکتیناتوس

این گیاه دارای ساقه استوانه ای با شیار های طولی و نقاط برجسته است. کاکتوس اکینو دارای گل های سرخ و صورتی زیبایی است که در کنار و پهلوی ساقه روی شاخه فرعی آن ظاهر شده است. خاک گلدان های آن باید دارای مقدار زیادی ریگ و شن و ماسه باشد.

8. کاکتوس مامیلاریا هانیانا

هانیانا ظاهری با تیغ هایی سفید به شکل مو دارد و در آن گل هایی به رنگ صورتی یا بنفش می روید. به همین دلیل به آن بانوی پیر نیز می گویند. دمای مطلوب برای کاکتوس مامیلاریا حدود 21 تا 23 درجه است. این گیاه در نیمه اول سال، زمانی که خاک گلدان خشک باشد به آبیاری احتیاج دارد. در فصل زمستان می توانید فواصل آبیاری را بیشتر نمایید. گلدان را در مکانی خنک قرار دهید.

10. کاکتوس ژیمینو کالسیوم

این گل شکل کروی و ارتفاع نسبتا کمی دارد. دارای رنگ های مختلفی از جمله سفید و قرمز و بنفش است.

11. کاکتوس اریوکارپوس

اریوکارپوس از دیگر انواع کاکتوس های گلدار زیبا و زینتی است. اریوکارپوس دارای گل های رنگی و زیبا به رنگ بنفش و یاسی است.

منبع: setare.com
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9879

به "انواع کاکتوس های گلدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کاکتوس های گلدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید