این نژادهای سگ خطرناک اند!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وقتی قرار است برچسب خطرناک را به یک سگ بزنیم عوامل زیادی هستند که نقش مهمی دارند اما بیشتر محققان و منتقدان در خصوص این ملاک ها با هم اختلاف نظر دارند. به همین علت، اصلاً عادلانه نیست که با بی رحمی تمام برچسب خطرناک را روی پیشانی یک سگ بچسبانیم! اما خب، این قضیه هم وجود دارد که بعضی نژادهای سگ وقتی تصمیم به حمله می گیرند احتمال بیشتری در آسیب رساندن به انسان دارند. بنابراین، ما 25 تا از خطرناک ترین نژادهای سگ را با تمرکز بر احتمال وارد آوردن صدمات جدی به قربانی خود را عنوان می کنیم. مهم این است که بدانید با وجود تمام اینها، بیشتر سگ ها طوری تربیت می شوند که صاحب خود را راضی نمایند. بنابراین، بیشتر سوانح و آسیب ها زمانی اتفاق می افتد که سگ درست تربیت نشود و صاحب خشنی داشته باشد.

این نژادهای سگ خطرناک اند!

25- نژاد Tosa Inu: یک سگ بزرگ که به عنوان سگ مبارز تربیت می گردد؛ نگهداری از این سگ در بعضی کشورها ممنوع شده است.

24- نژاد American Bandogge: یک سگ فوق العاده قوی بین نژاد پیت بول تریر امریکایی و نیپولیتان ماستیف؛ برخلاف جثه عضلانی اش، این سگ برای مبارزه تربیت نمی گردد. اما بعضی این سگ را جنگجو بار می آورند.

23- نژاد Cane Corso: یک سگ عضلانی با وزنی بین 45 تا 68 کیلوگرم؛ در گذشته رومی ها این سگ را برای جنگیدن تربیت می کردند.

22- نژاد Bull Terrier: سگی با سر تخم مرغ شکل بزرگ و فوق العاده قوی. این سگ خیلی خشن نیست اما در برابر حیوانات کوچکتر از خودش خطرناک محسوب می گردد.

21- نژاد Rhodesian Ridgeback: باهوش و وفادار با اصلیت آفریقایی و توانایی دور کردن شیر از طعمه اش در زمانی که صاحبش آن را شکار نموده است. این سگ ها آموزش پذیر هستند و مهارت های اجتماعی خوبی دارند. از غریبه ها هم خیلی خوششان نمی آید.

20- نژاد Dogo Argentino: یک سگ بزرگ، سفید و عضلانی که آرژانتینی ها برای شکار در بازی های بزرگ آن را تربیت نموده اند. این سگ قوی و ورزشکار است و نسبت به انسان ها پرخاشگر نیست.

19- نژاد Boer Boel: از نژاد بزرگ ماستیف اهل آفریقای جنوبی که با هدف نگهبانی از خانه یا مزرعه تربیت می گردد. این سگ ها وفادارند و از خانواده شان خیلی محافظت می نمایند اما نسبت به مهاجمان قدرت دفاعی بالایی دارند.

18- نژاد Gull Dong: این نژاد که به عنوان نژاد بولداگ پاکستانی نیز شناخته می گردد چیزی بین نژاد گول تریر و بولی کوتا است. خیلی قوی و قدرتمند است و زمانی که به عنوان سگ مبارز تربیت گردد، بسیار وحشی و غیرقابل کنترل می گردد.

17- نژاد Basenji: یک سگ شکاری از آفریقای مرکزی. خیلی هشیار، کنجکاو و البته مهربان هستند اما با غریبه ها کنار نمی آیند.

16- نژاد Saint Bernard: یک نژاد خیلی بزرگ از سوییس و آلپ ایتالیا. در اصل، یک سگ امدادرسان شناخته می گردد و بیشتر به جثه عظیمش و شرکت در مأموریت های امداد و نجات مشهور است. برای اینکه این سگ ها اجتماعی باشند و با مردم کنار بیایند باید از همان دوران طفولیت درست تربیت شوند تا از وحشی شدن آنها جلوگیری گردد.

15- نژاد American Bulldog: بولداگ امریکایی خیلی سنگین و عضلانی است و رفتار قابل قبول و محبت آمیز ای دارد. این سگ برای کار در مزرعه تربیت می گردد و می تواند از گله گرازها و احشام مراقبت کند، جانواران موذی را بکشد و از املاک صاحبش محافظت نماید.

14- نژاد Great Dane: یک سگ خانگی بزرگ که رکورد بلندترین سگ جهان را هم دارد و برای شکار گراز وحشی و گوزن در آلمان تربیت می گردد.

13- نژاد Fila Brasileiro: یک سگ بزرگ برزیلی که به ماستیف برزیلی مشهور است و رفتار خیلی خشن و پرخاشگری دارد. نگهداری از این نژاد در بسیاری از کشورها ممنوع است.

12- نژاد Perro de Presa Canario: یک سگ بزرگ که برای مراقبت از احشام تربیت می گردد. این سگ باید اجتماعی گردد و اطاعت از صاحبش را یاد بگیرد در غیر این صورت بسیار پرخاشگر است و نسبت به دیگر سگ ها و افراد غریبه حالت تهاجمی دارد.

11- نژاد Akita Inu: نژاد اسپیتز بزرگ از کوهستان های ژاپن. نژاد آکیتا اینو در دو نوع است: آکیتای ژاپنی و آکیتای امریکایی. این سگ قوی، مستقل و مقتدر با اعضای خانواده مهربان است اما با غریبه هایی که به قلمروی او تجاوز می نمایند سازگار نیست.

10- نژاد Boxer: ذاتاً خشن نیست اما به علت 48 سانحه ای که بین سال های 1982 تا 2012 ایجاد نموده در این لیست قرار گرفته است. اصلیتش آلمانی است. این نژاد شخصیت شاد، بازیگوش و پرانرژی دارد و البته خیلی خودسر است.

9- نژاد Wolf Hybrid: همان طور که از نام این سگ پیداست یک سگ گرگی است؛ یعنی چیزی بین سگ و گرگ خاکستری. این نژاد دو رگه به علت ژنتیک ترکیبی که دارد رفتارهای غیر قابل پیش بینی در مقایسه با سگ یا گرگ دارد.

8- نژاد Chow Chow: با اینکه غیرصمیمی و خودمختارند اما احتیاج به توجه زیاد صاحب خود دارند تا خشن و پرخاشگر بار نیایند. این سگ اصالتاً چینی است، با غریبه ها خیلی کنار نمی آید و از صاحب خودش به خوبی محافظت می نماید. ریسک نگهداری از این سگ خیلی بالاست و در آپارتمان توصیه نمی گردد زیرا احتیاج به ورزش و فعالیت بدنی روزانه دارند.

7- نژاد Doberman Pinschers: به وفاداری، هشیاری و زیرکی مشهورند و برترین سگ محافظ به شمار می فرایند زیرا تنها زمانی که تحریک شوند یا حس نمایند خانواده و قلمروشان در خطر است حمله می نمایند. با اینکه به عنوان سگ محافظ یا سگ پلیس تربیت می شوند اما رفتار خشنی نسبت به غریبه ها و سگ های دیگر دارند. پرخاشگری آنها نسبت به ابعاد و قوای بدنی شان از آنها سگ هایی خطرناک می سازد.

6- نژاد Huskies: سگ سورتمه در منطقه ها شمالی که برای مسابقات سورتمه سواری نیز تربیت می گردد. اما نسبت به حیوانات کوچکتر به علت غریزه تهاجمی شان خطرناک هستند.

5- نژاد Alaskan Malamutes: مربوط به نژاد هاسکی سیبری که احتیاج به فعالیت بدنی روزانه دارد تا شاد باشد در غیر این صورت کسل، فرمان ناپذیر و ویرانگرند. این سگ ها با حیوانات کوچکتر سازگار نبوده و به عنوان سگ نگهبان اصلاً قابل اعتماد نیستند.

4- نژاد Rottweiler: یک نژاد قدرتمند با غریزه گله داری و نگهبانی. اگر صاحب وظیفه نشناسی داشته باشد و درست تربیت نگردد، اجتماعی نیستند و پرخاشگرند. این سگ های قدرتمند را نباید دست کم گرفت زیرا در موقع احساس خطر بسیار خطرناک می شوند.

3- نژاد German Shepherd: باهوش، زیرک، مطمئن، حساس و بی باک. این سگ ها مخصوص پلیس هستند اما باید مراقب بود زیرا نسبت به خانواده و قلمروی خود بسیار حساس و محافظ هستند و اگر اجتماعی نشده و به درستی تربیت نشوند حمله می نمایند.

2- نژاد Pitbull: نژاد پیت بول ترکیبی از نژادهای پیت بول تریر امریکایی، بول تریر استافوردشایر، تریر استافوردشایر امریکایی و بولداگ امریکایی است. این سگ ها که برای شکار گاوها و خرس ها تربیت می شوند قبلاً به عنوان سگ های مبارز در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شدند و خطرناک ترین سگ امریکا به شمار می فرایند.

1- نژاد Caucasian Ovcharka: این نژاد قفقازی برای محافظت از احشام تربیت می گردد و بسیار پرخاشگر، دلیر و قدرتمند است. اگر خوب تربیت نگردد، وحشی و غیر قابل کنترل خواهد بود زیرا از آدم ها بیزار است و شدیداً حالت تدافعی دارد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 20482

به "این نژادهای سگ خطرناک اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نژادهای سگ خطرناک اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید