بالاخره مودم TF-i60 وای فای دوبانده دارد یا خیر؟ چگونه فرکانس 5 گیگاهرتز را فعال کنیم؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از پرتکرارترین سوالات درباره مودم ایرانسل TF-i60 و البته مودم هواوی B612 (همه مدل ها) این است که آیا وای فای تک بانده دارد یا وای فای دو بانده؟

بالاخره مودم TF-i60 وای فای دوبانده دارد یا خیر؟ چگونه فرکانس 5 گیگاهرتز را فعال کنیم؟

واضح تر اینکه آیا از استاندارد 802.11n برخوردار است یا از استاندارد 802.11ac هم پشتیبانی می نماید؟

اگر از استاندارد وای فای 5 یا همان وای فای AC برخوردار است؛ چگونه می توانیم باند 5 گیگاهرتز را فعال کنیم؟ تنظیمات شبکه وای فای 5 گیگاهرتز کجای پنل مدیرینی این مودم است و چرا به طور اتوماتیک و پیش فرض این باند رادیویی فعال نیست؟

از اولین روزهایی که مودم TF-i60 توسط ایرانسل وارد ایران شد (دقیقا یادم است؛ تابستان سال 96 و نمایشگاه الکامپ) تا کنون؛ این ویژگی محل بحث و گفتگو و اختلاف میان کاربران بوده است.

بعضی از سایت ها و از جمله ایرانسل می گویند این مودم دارای وای فای دو بانده است و از هر دو باند رادیویی معروف 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید و بعضی از سایت های دیگر و فروم ها و انجمن ها می گویند فقط از باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی نموده و مجهز به وای فای 802.11n است.

ما هم در مقاله 5 دلیل برای نخریدن مودم TF-i60 ایرانسل که 4 سال پیش نوشته شد؛ اشاره کردیم وای فای دو بانده و فرکانس 5 گیگاهرتز ندارد و تک بانده است.

انتها مودم ایرانسل TF-i60 دوبانده است یا تک بانده؟

داستان از این قرار است که تمامی مودم های LTE Cat 6 هواوی از وای فای دو بانده 802.11ac برخوردار هستند و هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز را پشتیبانی می نمایند. مانند مودم های هواوی B525 یا B618 و سایر مودم هایی که در بازار ایران هم یافت می شوند.

بنابراین، مودم هواوی B612 و نسخه سفارشی شده آن برای ایرانسل به نام TF-i60 هم از وای فای 802.11ac برخوردار است و از این استاندارد وای فای 5 پشتیبانی می نماید.

اما مشکل اینجا است که فقط باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز برای این مودم فعال و قابل استفاده است. یعنی مودم دارای استاندارد 802.11ac هست ولی یک باند رادیویی روی این استاندارد آزاد شده است.

در سایت های رسمی هواوی و سایت هایی که محصولات این شرکت را به طور مستقیم عرضه می نمایند و معمولا دقیق ترین مشخصات مودم ها را می توان از روی آن ها یافت؛ این موضوع به طور واضحی ذکر شده است و نوع وای فای مودم B612 را این طور ذکر کردند:

802.11 b/g/n/ac, single-band 2.4GHz

سایت ایرانسل و بعضی فروشگاه های دیگر که می گویند این مودم دارای وای فای دوبانده است؛ دروغی نگفته و براساس مشخصات این مودم مدعی هستند فرکانس 5 گیگاهرتز هم دارد ولی هیچ کس نمی داند چرا هواوی برای این مودم به طور خاص باند رادیویی 5 گیگاهرتز را فعال ننموده است.

آیا با به روزرسانی فریم ویر مشکل حل می گردد؟

آن اوایل ورود این مودم به ایران، بسیاری از کاربران حرفه ای که پی به این موضوع برده بودند؛ امید داشتند این محدودیت یک باگ نرم افزاری در فریم ویر دستگاه باشد و با عرضه نسخه جدید فریم ویر و آپدیت به آن بتوان از باند رادیویی 5 گیگاهرتز هم استفاده کرد.

اما دو سال پیش و با عرضه نسخه جدید فریم ویرهای مودم های هواوی B612 و ایرانسل TF-i60 باز هم خبری از فرکانس 5 گیگاهرتز نبود.

هنوز این امید در دل بعضی از طرفداران و کاربران این مودم ها زنده است که شاید هواوی در فریم ویر بعدی، قابلیت دسترسی به باند رادیویی 5 گیگاهرتز را فراهم کند.

پس، یک بار برای همواره باید گفت مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 (همه مدل ها) از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می نماید ولی فقط باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز آن فعال و در دسترس است.

در نتیجه، در پنل مدیریتی هم هیچ گونه تنظیمات و گزینه ای برای فرکانس 5 گیگاهرتز نیست؛ حتی اگر به جدیدترین فریم ویر این دستگاه ها ارتقا داده گردد.

اگر از دست وای فای مودم TF-i60 و B612 شاکی هستید که البته کاملا هم حق دارید و بسیار ضعیف است؛ نگاهی به مقاله زیر ما بیندازید:

5 روش تقویت وای فای مودم ایرانسل TF-i60

پرسش: 1- من گوشی سونی Z5 دارم و در خانه شبکه LTE میاد و میره؛ یعنی یه زمانی +H و یه زمانی LTE است. چون…

مودم های B612 و B525 جزو معروف ترین مودم های رومیزی Cat 6 در بازار هستند و از جمله مودم های خوش ساخت و با عملکرد خوب شرکت هواوی…

مودم روتر ایرانسل TF-i60 (هواوی B612) از وای فای دو بانده پشتیبانی می نماید ولی قدرت چندان جالبی ندارد و نمی تواند سرعت اینترنت روی شبکه های 4.5G یا…

پیش تر، دو مدل آنتن 4G برای مودم های هواوی از جمله هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 معرفی کردیم. آنتن رومیزی Blazing Fast را برای تقویت امواج…

مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 در بخش سرعت اینترنت 4G و TD-LTE کیفیت رضایت بخشی دارد. از حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت روی 4G و…

آخرین به روزرسانی: 7 تیرماه 99 نزدیک به یک سال است که دو اپراتور موبایل ایرانسل و همراه اول بعضی از آنتن ها و دکل های مخابراتی خود…

در اینترنت TD-LTE صحبت از انتخاب مودم چندان حرف درستی نیست. چون شرکت های سرویس دهنده معین می نمایند کاربر چه مودم یا مودم هایی داشته باشد. بعضی از…

این سوالی است که یک کاربر در چت تلگرام از من پرسید. جواب خیلی ساده و روشن است: مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 (فرقی…

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: شبکه چی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7735

به "بالاخره مودم TF-i60 وای فای دوبانده دارد یا خیر؟ چگونه فرکانس 5 گیگاهرتز را فعال کنیم؟" امتیاز دهید

9 کاربر به "بالاخره مودم TF-i60 وای فای دوبانده دارد یا خیر؟ چگونه فرکانس 5 گیگاهرتز را فعال کنیم؟" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاخره مودم TF-i60 وای فای دوبانده دارد یا خیر؟ چگونه فرکانس 5 گیگاهرتز را فعال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید