با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی لوزان آشنا شویم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، لوزان در قدیم یک شهر دانشگاهی بوده و امروزه به شهری تجاری تبدیل شده که به خاطر کنگره ها، نمایشگاه های تجاری، مجتمع و سالنهای اجتماع بیشماری که دارد، مشهور است. لوزان مقر برنامه ریزی و مدیریت المپیک بوده و یک موزه المپیک نیز دارد. رومیان در این شهر یک کلنی تجاری در اولین قرن قبل از میلاد مسیح برپا نموده و در قرون وسطی، کلیسای لوزان بعنوان توقفگاهی زیارتی در راستا سنت جیمز بسیار مهم بود. با ما در مقاله دیدنی های معروف لوزان همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری لوزان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین جاذبه های دیدنی لوزان برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی لوزان آشنا شویم

فهرست مطالب

کلیسای جامع لوزان Place de la PaludEscaliers du Marcheموزه المپیکChateau dOuchy and PromenadeCollection de lArt BrutMusee des Beaux ArtsLausanne-Vidy Roman MuseumFlon QuarterSt. François ChurchChâteau de ChillonVeveyRochers-de-Naye Railway

کلیسای جامع لوزان

گردشگران در جهتشان به سمت سنت جیمز به این کلیسا رسیده که در قرن سیزدهم دروازه رسولانش با مجسمه های سنگی نقاشی شده تزیین شده بود. درست در سمت راست این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی لوزان، کلیسای سنت جیمز قرار گرفته است که زائرین در آنجا عبادت نموده و تبرک هایشان را دریافت می کردند. خارج از آن و در جبهه جنوبی، پنجره زیبای رز با 105 پنل بسیار زیبا از قرن سیزدهم وجود دارد. به زیر پنجره نگاه کنید تا مجسمه های سنگی اصل را که از دروازه رسولان خارج شده و در این مکان نگهداری می شوند، ببینید.

درون کلیسا به شکل زیبایی متناسب بوده و نقطه کانونی آن اندامی تشکیل شده از 6000 لوله است. در راهروی جنوبی ردیفهایی از گروه کر از سال 1059 حکاکی شده که برخی از این دسته ها مربوط به دوران گوتیک هستند. این کلیسای مربوط به اوایل دوران گوتیک که اکنون پروتستان بوده، بخاطر پنج برج بلندش به نقطه ای شاخص تبدیل شده است. از بالای برج مرکزی 72 متری این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری لوزان، یک نگهبان ساعات را از 10 شب تا 2 صبح اعلام می نماید.

Place de la Palud

زیر کلیسا، خیابانهای پرپیچ و خم این شهر قدیمی برای عابران پیاده که در Place de la Palud بهم می رسند، رزرو شده اند؛ جایی که شما می توانید قدیمی ترین فواره شهر را با یک ستون آبی بلند در مرکزش ببینید. روی پله های اطراف فواره همواره افرادی منتظر نشسته اند تا انیمیشنی که هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 در خصوص تاریخ لوزان پخش می گردد را ببینند. شنبه و چهارشنبه صبح مغازه ها محصولات کشاورزی محلی را می فروشند و تمام میدان و خیابانهای اطرافش از این محصولات پر می شوند. در این میدان و اطرافش سالن مجلس شهر که در قرن پانزدهم ساخته شده و شیشه های رنگیش وجود دارند. این مورد از دیدنی های معروف لوزان گذرگاه های طاقداری در سطح زمین داشته و نمایش دارای دو حجم عجیب به شکل اژدهاست.

Escaliers du Marche

یکی از زیباترین مناظری که در لوزان می توان دید، پله های زیادی بوده که درست از Place de la Palud تا تراسی در جلوی یکی از درهای اصلی کلیسا بالا می فرایند. این پله ها که در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده اند، بازاری در Place de la Palud را به نمونه مشابه بالایی اش وصل می نمایند. در کنار پله هایی که بالا می فرایند و از تراسهای مختلف می گذرند، ردیف ساختمانهایی وجود داشته که تاریخ ساختشان مربوط به قرن شانزدهم به بعد است. اگر دارید از این بخش از بهترین جاذبه های گردشگری لوزان بالا می روید، می توانید در کافه تاریخی Café le Barbare استراحت نموده و یک قهوه یا شکلات داغ بنوشید.

موزه المپیک

در کنار وسایل دیدنی و تاریخ مسابقات، این موزه تمرکزش بر روی روحیه و ارزشهایی بوده که المپیک با خود به ارمغان می آورد. نمایشهایی که اخیرا برپا شده، کل تاریخ مسابقات را بهم پیوند می زند؛ از ریشه های شکل گیری المپیک در یونان تا اتفاقات اخیر که شامل مدالهای المپیک، پوسترهای تاریخی، تجهیزات و لباسهایی هستند که ورزشکاران پوشیده اند. شما می توانید لحظات بسیار زیبایی از مسابقات المپیک را به وسیله کلیپ هایی که پخش می شوند، ببینید و تحولاتی که در صنعت ورزش و همچنین طراحی لباسهای ورزشی رخ داده را از نظر بگذرانید. علاوه بر نمایشگاه و فعالیتهایی که درون ساختمان این مورد از دیدنی های معروف لوزان اتفاق می افتند، محوطه ساحلی بیرون نیز با مجسمه و کارهای هنری که در خصوص المپیک هستند، تزیین شده است.

Chateau dOuchy and Promenade

پایین مرکز شهر لوزان، محوطه ساحلی اوچی با هتلهایی زیبا قرار داشته که با جهتی گلکاری شده بنادر قدیم و جدید را به هم وصل می نماید. در مرکزش کاخ Château dOuchy متعلق به قرن پانزدهم قرار گرفته است که در آن توافقنامه صلح و دوستی بین ترکیه و یونان امضا شد. این قلعه امروزه به هتلی لوکس و رستورانی با غذاهای عالی تبدیل شده و در نزدیکی هتل Hôtel de lAngleterre و روبه روی قلعه، لوحی به یاد لرد بایرون نصب شده است. از بندرگاه قدیمی لوزان Port dOuchy یک جهت پیاده روی ساحلی به طول 1 کیلومتر به سمت شرق کشیده شده که در آنجا شما می توانید پاویون تایلند را مشاهده کنید.

Collection de lArt Brut

یکی از پیشروترین موزه های هنر انتزاعی که توسط هنرمند فرانسوی Jean Dubuffet تاسیس شد و یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی لوزان، Collection de lArt Brut نام دارد. آثاری از بیش از 1000 هنرمند که خارج از جریان اصلی هنر فعالیت می نمایند، این مجموعه را تشکیل داده اند؛ آثاری شامل نقاشی های خنثی، مجسمه، ماسک و آثاری با تنوعی گسترده در تمام زمینه ها. نمایشگاه ها براساس تمهای متفاوتی که در هنر و فرایند شکل گیری آن دخالت می نمایند، تغییر خواهند کرد.

Musee des Beaux Arts

Palais de Rumine که در سال 1906 ساخته شده، میزبان یک مجموعه هنری است که اگرچه تعداد آنها خیلی زیاد نیست، اما کیفیت آثار هنرمندان فرانسوی آن بسیار بالاست. شما می توانید کارهایی از Paul Cézanne, Edgar Degas, Auguste Renoir, Pierre Bonnard, Albert Marquet, Henri Matisse, and Maurice Utrillo را در این موزه به همراه آثار گرافیکی زیبایی از هنرمندان سوئیسی پیدا کنید. در همین کاخ، موزه هایی هم وجود دارند؛ موزه باستان شناسی و تاریخی و موزه تاریخ طبیعی و جانورشناسی.

Lausanne-Vidy Roman Museum

Vidy که محل زندگی 1500 تا 2000 بازرگان، ماهیگیر و هنرمند صنایع دستی بود، از اواخر قرن اول تا قرن چهارم میلادی به خوبی رونق گرفت. در حین بازدید از این مورد از دیدنی های معروف لوزان شما می توانید بقایای ساکنانی ثروتمند را ببینید؛ بقایایی از قبیل اتاقهای رنگ آمیزی شده، آتریوم و چیزهای لوکسی مانند سیستم گرمایش از کف. به وسیله دیدن نمایشگاه هایی که از اشیای زیرخاکی این منطقه مانند اشیای برنزی، سکه ها، سرامیک، شیشه و لوازم خانه می توانید حدس بزنید که نحوه زندگی رومی ها در دوهزار سال پیش چگونه بوده است.

Flon Quarter

در انتهای این طیف معماری در ساحل قدیمی لوزان، ناحیه هنر معاصر لوزان قرار گرفته است. این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری لوزان که در قرن نوزدهم به عنوان انبار از آن استفاده می شد، امروزه منطقه ای زنده و پر از ساختمانهای رنگی، مغازه ها، رستورانها، دفاتر اداری، گالری های طراحان و آتلیه های هنرمندان است. خیابان اصلی آن به پلازایی می رسد که وقتی هوا خوب بوده، افراد محلی در کافه هایش جمع شده و روی جایگاه هایی زیر سایه درختی عظیم می نشینند.

St. François Church

مرکز ترافیک لوزان منطقه Place St.-François بوده که می توانید در آن کلیسای قدیمی St.-François را پیداکنید. تاریخ ساخت این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی لوزان مربوط به قرن 13 و 14 میلادی بوده و برجش در سال 1523 ساخته شد. حتما شیشه های زیبای رنگی آن در قسمت گروه کر را که در سال 1907 ساخته شده، ببینید. زمانی این کلیسا بخشی از صومعه ای فرانسیسکن بوده که در انقلاب پروتستان از بین رفته و در همان زمان، تزئینات و تصاویر داخلش هم از بین رفتند.

Château de Chillon

Chateau de Chillon که در قرن نهم میلادی ساخته شده، درست در پشت دریاچه قرار گرفته است. این مورد از دیدنی های معروف لوزان موقعیت اصلی شکل گیری The Prisoner of Chillon اثر بایرون بوده که براساس داستانی واقعی شکل گرفته است. قلعه کنت و داک های ساووی که دستور ساخت جاده بورگاندی را از درون کوه های آلپ و به سمت ایتالیا داده بودند، در این منطقه قرار گرفته است که شکل امروزیش را در قرن سیزدهم میلادی به خود گرفت. قدیمی ترین قسمتها که می توانید در جاده منظم و پر از تابلوهای راهنما به سمت قلعه ببینید، محله های سرزنده و برج مربعی بالای ورودی هستند.

سردابه به جا مانده از قرن دهم کلیسای St. Pantaleon شامل یکی از اولین محراب های مسیحی است. در غارهای زیرزمینی هم ستونهای عظیمی با پشت بندهای سبک گوتیک از دل سنگ تراشیده شده و در اینجا شما می توانید حلقه های آهنی را ببینید که François de Bonivard، زندانی مشهور داک ساووی را در آنجا نگه داشته بودند. تمام قسمتهای این مجموعه بسیار جذاب بوده و با علامت و راهنماها به خوبی توصیف شده است. در برج قدیمی آپارتمان های داک ها قرار دارند که شما می توانید تراسهای مربوط به قرن سیزده و چهارده را آنجا ببینید.

Vevey

ویوی در ساحل ژنو قرار داشته و ساختمانهایش مخلوطی هارمونیک از قرون وسطی، قرن نوزدهم و سبک بل اپوک هستند. بهترین آنها هتل Hotel du Lac بوده که کتابی با همین نام هم در همین منطقه نوشته شده است. Grand Place میدانی عظیم بوده که محل فروختن محصولات محلی، گل و صنایع دستی در روزهای شنبه و سه شنبه است. در نزدیکی یادبود چارلی چاپلین که در این منطقه زندگی می کرد، Alimentarium فوق العاده ای قرار گرفته است که موزه ای تعاملی از تاریخ مواد غذایی است.

Rochers-de-Naye Railway

شما می توانید به Glion-Rochers-de-Naye Railway برسید که یک خط آهن برقی به بالای کوه Rochers de Naye است. این خط راه آهن از روستای گیلون می گذرد. در بالای قله، علاوه بر مناظر نفس گیر و اسکی در زمستان، باغهای زیبای آلپاین پر از گلهای نایاب و خانه موش خرماهای کوهی قرار داشته که می توانید از نزدیک آنها را ببینید و در خصوصشان اطلاعات کسب کنید. در بالای ایستگاه گیلون هم هتل زیبای ویکتوریا با رستورانی بر روی تراسهای پر از انگور وجود دارد.

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری لوزان | شهر کوچک و آرام سوئیسی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9346

به "با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی لوزان آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی لوزان آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید