با هم در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس چرخی بزنیم!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، موزه لئوناردو داوینچی فلورانس

اگر با زندگی نقاش و دانشمندی به نام داوینچی علاقه دارید، موزه لئوناردو داوینچی فلورانس مکانی دیدنی برای شماست. برای همه ما نام لئوناردو داوینچی کاملا آشنا و شناخته شده است و این فرد مشهور تاریخ را که اصالتی توسکانی و ایتالیایی دارد می شناسیم. در این مطلب خبرنگاران با شما به گشت و گذار در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس می پردازیم و کارهای این نابغه بزرگ را تماشا می کنیم. برای دیدن این موزه باید به ایتالیا و شهر زیبا و تاریخی فلورانس با بناهای دوره رنسانسش سفر کنید. برای خرید بلیط هواپیما فلورانس می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید. همچنین رزرو هتل در فلورانس در سایت خبرنگاران بسیار راحت بوده و قدرت انتخاب شده بالا خواهد بود. اگر هتلی را انتخاب کردید، می توانید برای آشنایی با امکانات هتل نام آن را در مجله جستجو کنید و با امکانات متنوع آن آشنا شوید. همچنین اپلیکیشن خبرنگاران انجام تمام فرایندهای خرید را برای شما آسان تر کرده است. در ادامه شما را به دیدن موزه لئوناردو داوینچی فلورانس می بریم.

با هم در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس چرخی بزنیم!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

لئورناردو داوینچی | Leonardo da Vinci

نقاش بزرگ، در بین سال های 1452 و 1519 در فلورانس زندگی می کرد. او در طول سال های عمر خود و پس از آن تبدیل به نمادی از شهر فلورانس و دوره رنسانس شد. لئوناردو داوینچی کارهای بزرگی در زمینه هنرهای نقاشی، مجسمه سازی، معماری، موسیقی، طراحی وسایل علمی و موسیقی کر برای اجرای نمایش انجام داده است. لئوناردو محققی سختگیرانه بود و بسیار دقیق بر روی آناتومی انسان تحقیق نمود. همچنین رفتار او، در خصوص اختراعات خود بسیار دقیق و وسواس گونه بود. به طوری که صفت بی رحم را برای او استفاده می کردند. با این وجود، این شخصیت مشهور، در خصوص همه چیز کنجکاو بود!

لئوناردو داوینچی حقیقتا یک نابغه واقعی بود. یکی از معدود افراد هنرمندی که هم در زمان حیات و هم پس از مرگش شهرت و ثروت جهانی یافت و آوازه اش را در تمام جهان پراکنده کرد. به همین دلیل پادشاه فرانسیس اول King Francis I در فرانسه در اواخر عمر داوینچی از او دعوت کرد تا در محوطه و دادگاه او زندگی نموده و مشغول به کار گردد. در نهایت همین امر باعث شد تا لئوناردو داوینچی با اینکه فردی ایتالیایی بود، در فرانسه از جهان برود. اگر قصد سفر به فلورانس و بازدید از جاذبه های دوران رنسانس دارید، ما به شما موزه لئوناردو داوینچی فلورانس را پیشنهاد می دهیم.

لئوناردو داوینچی به عنوان مخترع و طراح

بسیاری از اختراعات و کارهای داوینچی هنوز که هنوز است، باقی مانده است اما بعضی دیگر از کارهایش از بین رفته است. همچنین تنها تعدادی از کارهای او را در ایتالیا و فلورانس پیدا خواهید کرد. به طور مثال همانطور که می دانید، نقاشی معروف او به نام مونالیزا در موزه لوور و در فرانسه قرار گرفته است. یکی از مهم ترین کارهای او که در میلان بوده و می توانید به دیدن آن بروید، نقاشی فرسکو معروف او بر روی سقف کلیسای سانتا ماریا دل گرازی Santa Maria delle Grazie به نام تابلوی شام آخر است.

در طول عمر خود، لئوناردو تعداد زیادی از نسخه های علمی خود را به انتها رساند. کتابی با بیش از 4000 صفحه از کارهای علمی اش باقی مانده است! صفحاتی که او یادداشت های خود را بر طبق مطالعات اش پر نموده است و طرح های زیادی را در خصوص طیف گسترده ای از دانش ها ایجاد نموده است. این صفحات بعدها به صورت کتابچه ای دسته بندی شده در آمد. از جمله مهمترین و جالب ترین ابداعات او، در زمینه مطالعه پرواز پرندگان (که در تورین Turin نگهداری می گردد) و دوازده جلد دفترچه یادداشت به نام کودکس آتلانتیکوس Codex Atlanticus که در کتابخانه شهر میلان به نام Biblioteca Ambrosiana نگهداری می گردد.

با توجه به این طراحی های دقیق لئوناردو داوینچی می توان بسیاری از طرح ها و کارهای او را دوباره بازسازی کرد و از نو ساخت. طرح های لئوناردو در زمینه های مختلف، از ارتش گرفته تا مهندسی عمران و مطالعات مربوط به پرواز نوشته شده اند.

در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس می توانید بعضی از مطالعات جالب لئوناردو را به صورت واقعی و لمسی از نزدیک ببینید. چرا که بسیاری از این ماشین ها، بازسازی شده اند و تحسین برانگیز هستند. موزه خصوصی کوچکی در خیابان سروی 66 آر ‘Servi 66R قرار گرفته است. این میدان پیازا دل دوآمو Piazza del Duomo را به پیازا اس. اس آنونزیاتا Piazza S.S. Annunziata متصل نموده و مرکزیت بین این دو خیابان است. به این موزه بروید. در جلوی هر یک از کارها واختراعات لئوناردو داوینچی بایستید. حتی اگر هیچ چیزی از علم و کارهای او ندانید باز هم از وجود چنین طراح ها و ابداعاتی که در حدود 500 سال پیش طراحی شده اند، متعجب خواهید شد.

ماشین های لئوناردو در فلورانس

موزه لئوناردو داوینچی فلورانس تنها یک بلوک از میدان دوآمو فاصله دارد و دقیقا در میانه خیابان دو سروی قرار گرفته است. این موزه شما را به جهانی راز ها و شگفتی های لئوناردو می برد. شما را با جهانی سوال های او آشنا می نماید و می توانید راه چاره هایی را که برای پاسخ به پرسش های ذهنی اش یافته است را از نزدیک لمس کنید. با طراحی ها و کارهایی که برای ماشین هایش انجام داده دقیقا می توانید نبوغ این فرد را ببینید.

تمام ماشین ها و دستگاه هایی که در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس می بینید، همگی در سایز و اندازه واقعی آن ساخته شده و کار می نماید. شرحات هر وسیله به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی قابل خواندن است. بعضی از ماشین ها قابل لمس است. یعنی می توانید آن ها را برداشته و نحوه کار آن ها را عملا بر رویشان ببینید. در روبروی بسیاری از ماشین ها علامت لطفا دست نزنید قرار گرفته است. این وسایل را نمی توانید بردارید و امتحان کنید. با این وجود می توانید به آن ها نزدیک شده و به دقت آن ها را نگاه کنید. اجزای دستگاه ها را نمی توانید از هم جدا کنید. همچنین عملکرد آن ها نوشته نشده اما شما به راحتی می توانید متوجه شوید که آن دستگاه برای جنگ، برای پرواز طراحی شده و چه کاربردی داشته است.

ماشین های طراحی شده برای جنگ

در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس می توانید بسیاری از کارهای مربوط به ابزارآلات جنگی را ببینید. یکی از علاقه مندی های لئوناردو داوینچی، ابزارآلات و ادوات جنگی بود. به عنوان مثال در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس می توانید دستگاهی برای پرتاب بمب ببینید. این لوله پرتاب بمب به گونه ای طراحی شده که به راحتی می تواند بر روی محور خود بچرخد. دستگاه دیگری که طراحی آن در آروندل کودکس Arundel Codex کشیده شده است، یکی ماشین زرهی است که می تواند حدود 360 درجه بچرخد و با صفحه های فلزی پوشانده شده است. این طراحی داوینچی به دلیل سنگینی زیاد، صفحات فلزی طراحی اصلی را در موزه در بر نمی گیرد.

دستگاه های مدل پرواز لئوناردو

لئوناردو شیفته پرواز بود و بسیاری از زمان های عمر خود را در اوایل 1500 به طراحی و تفکر راجع به این موضوع پرداخت. طراحی های او یادآور رویاهای داوینچی در خصوص پرواز انسان هاست. ماشینی که به انسان اجازه پرواز دهد. او تمام مطالعات خود را راجع به پرواز پرندگان، در دفتری به نام کودکس آو فلاینت آو بردز (the Codex on the Flight of Birds) نوشته است. شاید هم اکنون پرواز برای شما موضوعی عادی باشد اما در آن دوران آرزوی بسیاری از افراد بود.

یکی از معروفترین طراجحی های پروازی لئوناردوف دستگاهی است که اورنیثوپتر (ornithopter) نام دارد. این دستگاه بسیار شبیه به پارا گلایدر بوده با این تفاوت که با دوچرخه ترکیب شده است. این طراحی اصلا کار نمی نموده است. بال های این وسیله، آن چوبی بود. تنها تصور کنید که با چتر پرواز چوبی چگونه می خواستید پرواز کنید. قطعا در آن موقع متریال ها و مواد کمی در اختیار هنرمندان و دانشمندان قرار داشت. و دستگاه پروازی دیگری که در طراح های داوینچی می بینید، بالی ثابت داشت که آن هم عملا، مناسب پرواز نبود.

اطلاعات موزه

برای دیدن موزه لئوناردو داوینچی فلورانس می توانید هر روز به جز روزهای 24 ام و 25 ام دسامبر مصادف با تاریخ سوم و چهارم دی ماه، به این محل بروید. تماشای موزه کاملا بر عهده خودتان بوده و هیچ هدایت وسایل را به شما شرح نمی دهد، چرا که در جلوی هر وسیله شرحات آن نوشته شده است. با این حال اگر می خواهید که آثار لئوناردو را کند و کاو کنید می توانید از قبل برای دیدن موزه، هدایت درخواست دهید. هر جند این موزه بسیار کوچک است اما به شما پیشنهاد می دهیم که برای دیدن هر وسیله زمان گذاشته و ذهن کنجکاو لئوناردو را کند و کاو کنید. این موزه برای بچه ها نیز می تواند بسیار الهام بخش بوده و جذاب باشد. حداقل 2 سعات برای دیدن موزه زمان بگذارید. می توانید از بخش مغازه موزه بسیاری از کن=تاب ها، طرح ها و کارهای داوینچی را خریداری کنید. این مغازه، ورودی موزه لئوناردو داوینچی فلورانس محسوب شده و شما ابتدا وارد این مکان می شوید. ضمناً به شما یادآور می شویم که حتما بخش دستگاه ها و ابداعات مهندسی را ببینید.

منبع: visitflorence.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1657

به "با هم در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس چرخی بزنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هم در موزه لئوناردو داوینچی فلورانس چرخی بزنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید