با 4 رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون آشنا شوید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شناخت انواع رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون داخلی منازل ایفاگر نقش تاثیرگذاری می باشد. در صورت عدم شناخت رنگ های مکمل امکان اغراق وجود داشته و احتمال می رود که تعادل بصری بر هم بخورد. بنابراین، بهتر است با شناخت انواع رنگ های مکمل بتوان طراحی و دکوراسیون را به عالی ترین نحو چیدمان کرد.

با 4 رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون آشنا شوید

اهمیت شناخت انواع رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون

فریم ها، اسباب و اثاثیه، مبلمان و طیف رنگ های طلایی از یک خصوصیت ویژه برخوردار می باشند و آن ته رنگ یا رنگ زمینه طلایی است. مهم نیست که اسباب و اثاثیه طلایی رنگتان متالیک (درخشان) یا غیرمتالیک (غیردرخشان) باشند، همه آن ها پیروی یک قانون مهم می باشند که به موضوع ذیل اشاره دارد: سایه های رنگ طلایی ممکن است گرم و یا سرد باشند. در صورت گرم بودن سایه های رنگ طلایی، نارنجی، زرد و قرمز بیشتری دیده می شود. و در صورت سرد بودن سایه های رنگ طلایی، ته رنگ سبز به چشم می خورد. بنابراین، شناخت رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون می تواند امری حائز اهمیت شمرده شود.

چرا از رنگ طلایی در دکوراسیون استفاده کنیم؟

گفتنی است که تمام انواع سایه های طلایی قادرند با رنگ های مکمل یا متضاد ست شوند. با این حال، از مشخصه های استفاده از رنگ طلایی می توان به افزودن جلوه درخشان، تناسب و تعادل رنگ پیش زمینه با انواع رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون و بعلاوه ایجاد بازتاب نور اشاره کرد.

طلایی سرخ آنتیک؛ مکمل رنگ خاکستری - سبز

ته رنگ سرخ موجود در طلایی می تواند از لحاظ بصری با ته رنگ سرخ موجود در آجری متناسب باشد. بنابراین، طلایی آنتیک و قهوه ای مایل به سرخ یا همان آجری کنتراست ایده آلی با دیوارهای خاکستری - سبز دارند. به همین علت، خاکستری - سبز رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون هم شناخته می شود.

به اسم مثال، تاج تخت خواب و موکت آجری با دیوارهای خاکستری - سبز کنتراست داشته و با سرخی موجود در فریم های طلایی تعادل ایجاد می نمایند. در مقابل، دیوارها و پرده های خاکستری - سبز با جایگاه های آجری و وسایل روشنایی طلایی آنتیک هارمونی خاصی دارند و طراحی را ارتقاء می بخشند.

رنگ خاکستری مایل به آبی؛ مکمل رنگ نارنجی - طلایی

اگر قصد دارید از قوت ته مایه نارنجی رنگ طلایی بکاهید و در عوض، تعادل بصری را به وسیله رنگ های مکمل برقرار سازید، از طیف رنگ های خاکستری مایل به آبی بهره ببرید.

رنگ خاکستری مایل به آبی، رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون شناخته شده و می توان به وسیله آن کمی از شدت طلایی کاست.

سراغ یک میز ناهارخوری مدرن دانمارکی بروید که از ته مایه نارنجی بیشتری برخوردار می باشد. سپس دیوارها را به رنگ خاکستری مایل به آبی رنگ آمیزی کنید. یا از پانل های خاکستری مایل به آبی با طرح های هندسی نارنجی - طلایی بهره ببرید و یک اثر هنری را به اسم نقطه کانونی بیاویزید که از فریم نارنجی - طلایی برخوردار می باشد.

رنگ سبز؛ مکمل رنگ طلایی

اگر دقت نموده باشید، دیوارهای طلایی رنگ غالبا متمایل به سبز هستند و این موضوع معمولا به علت ته رنگ زرد خردلی موجود در آن هاست. و این زرد خردلی فرصتی برای ایجاد تن گرم می باشد. به همین علت است که رنگ سبز می تواند رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون محسوب شود.

سعی کنید من باب طراحی و دکوراسیون طلایی، مبلمانی با ته رنگ قرمز، اثاثیه سبز - طلایی و وسایل زیتونی گرم به کار ببرید. و یا آنکه یک میز قهوه خوری ماهاگونی با پرده و بالش های سبز - طلایی، بژ، زرد و خرمایی قرار بدهید. و آن ها را با مبلمان زرد خردلی ست کنید.

رنگ سفید؛ مکمل رنگ زرد - طلایی

سفید رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون شمرده شده و تقریبا جزء لاینفک هرگونه طراحی به تعداد می رود. با این حال، اگر تمایل دارید فضای اتاق پذیرایی خود را غرق نور و روشنایی محض کنید، سعی کنید دو رنگ سفید و طلایی را با همدیگر تلفیق کنید. دیوارهایتان را به رنگ طلایی مات روشن درآورید و سپس از اثاثیه زرد - طلایی بهره ببرید تا انعکاس بیشتری از نور را در معرض نمایش بگذارید.

من باب طراحی و دکوراسیون طلایی، یک کنسول سفید به همراه آینه ای با فریم زرد - طلایی قرار بدهید. و یا آنکه از یک میز تک پایه سفید با رویه چوبی بهره ببرید تا دکوراسیون طلایی خود را ارتقاء بخشید.

شما قادر خواهید بود جایگاه های زرد - طلایی روشن بچینید و با استفاده از لوستر آویز طلایی نور بیشتر به محیط انعکاس بدهید. علاوه بر نکات فوق، سفید به اسم رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون می تواند به اسم والپیپر طرح دار استفاده شود. و در پی آن، فریم های زرد - طلایی به منزله تکمیل دکوراسیون به کار برود.

منبع: اتاق
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13662

به "با 4 رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 4 رنگ مکمل طلایی در دکوراسیون آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید