براساس گزارش دیجی پی در سال 2020: بیش از 20 میلیارد ریال به کاربران دیجی پی بازگردانده شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به نقل از پیوست؛ دو سال از تولد دیجی پی اپلیکیشن پرداخت نمی گذرد؛ اما این پرداخت یار در یک سال گذشته بیش از یک میلیون بار نصب، بیش از پنج میلیون و صدهزار تراکنش در کیف پول آن ثبت و بیش از بیست میلیارد ریال توسط این اپلیکیشن پرداخت و به کاربرانش در قالب بک کش یا بازپرداخت بخشی از وجه پرداخت شده به کاربر، برگردانده شده است.

براساس گزارش دیجی پی در سال 2020: بیش از 20 میلیارد ریال به کاربران دیجی پی بازگردانده شد

به گزارش پیوست، از زمانی که دیجی پی به عنوان بازوی فناوری اقتصادی خدمات پرداخت اعتباری و خدمات پرداخت و کیف پول در خبرنگاران کارش را شروع نموده دو سال می گذرد. نیمی از عمر فعالیت این شرکت دانش بنیان به روزگار کرونایی بازمی گردد، روزهایی که سفارش ها و خریدهای آنلاین بیش از پیش جای روش های سنتی را گرفتند و شرایط ناشی از شیوع ویروس چینی، انگلیسی و … زندگی روزمره را بیش از قبل به بستر مجازی و خدمات آنلاین برد. چنین شرایطی به طبع شرایط رشد را برای پلتفرم های آنلاین به ویژه بسترهای عمومی پرداخت فراهم نموده است.

حالا دیجی پی در گزارشی سالانه که به بازه زمانی نخستین روز دی ماه 98 تا خاتمه آذرماه 99 برمی گردد، به ارائه آمار این استارت آپ در بخش های پلتفرم خدمات، خدمات پرداخت اعتباری، خدمات پرداخت و کیف پول و همچنین پشتیبانی کاربران و عملیات احراز هویت خود پرداخته و در حالی که در پله 99 میانگین رتبه الکسای ایران ایستاده، از نصب بیش از یک میلیون باری اپلیکیشن خود که با رشد حدودا 98 درصدی همراه بوده، خبر داده است.

از پرداخت عوارض چندصد میلیونی تا دومیلیارد بازپرداخت به کاربران

براساس این گزارش، از شروع زمستان سال گذشته تا خاتمه پاییز امسال، سوپراپلیکیشن دیجی پی که دربرگیرنده 16 مینی اپلیکیشن (شامل: شارژ، پرداخت قبض، خرید اقساطی، کارت به کارت، بسته اینترنت، عوارض جاده ای، جریمه خودرو، طرح ترافیک، اعتبارسنجی، خیریه، شارژ کیف پول فیلم و سریال، بیمه، تاکسی) بیش از یک میلیون بار به صورت فعال نصب شده که این میزان رشدی 98/7 درصدی را در این بخش برای این پرداخت یار به ارمغان آورده است. علاوه بر این، میانگین نسبت کاربران فعال روزانه (DAU) به کاربران فعال ماهانه (MAU) دیجی پی 21 درصد و با رشدی 179/6 درصدی همراه بوده است.

همچنین نمودار الگوی استفاده کاربران از این سوپراپلیکیشن در ساعت های مختلف روزهای هفته نشان می دهد که اغلب کاربران پس از حوالی ساعت های 8 یا 9 صبح از این اپ استفاده می نمایند؛ هرچند که میزان پیک مراجعه در روزهای مختلف هفته هم متفاوت است؛ برای مثال این اپلیکیشن در حوالی ساعت 16 روزهای شنبه تا پنج شنبه شلوغ ترین ساعت کاری خود را سپری می نماید اما در روز آدینه (احتمالا بنا به تعطیلی اغلب مشاغل) چنین موردی مشاهده نمی گردد. این درحالی ست که از حوالی ساعت دو بامداد تا هفت صبح اغلب روزهای هفته مراجعه کم تری به این اپ پرداخت شده است.

طبق این گزارش مردان بیش تر از زنان از دیجی پی استفاده می نمایند؛ 22/8 درصد کاربران سوپراپلیکیشن دیجی پی را زنان و 77/2 درصد آن را مردان تشکیل داده اند. این درحالی ا ست که براساس نمودار بالا از سن کاربران، بیشترین کسانی که از این اپ استفاده می نمایند افراد 25 تا 34 سال هستند. این گروه سنی حدود 40 درصد از کاربران را به خود اختصاص می دهند. طبق این گزارش با افزایش سن میزان استفاده از دیجی پی نیز کاهش یافته است به گونه ای که از سن 55 به بالا به کمترین میزان می رسد.

پرداخت جریمه خودرو یکی از مینی اپ های دیجی پی است. آنالیز های انجام شده توسط این شرکت در سال 2020 نشان می دهد که یک کاربر به وسیله این اپلیکیشن پرداخت، جریمه ای 54 میلیون و 550 ریالی که گفته می گردد معادل 9 ماه جریمه یک خودرو به دلیل نبستن کمربند ایمنی در جهت تهران-شمال بوده است و کاربری دیگر عوارضی 330 میلیون ریالی خود که معادل پرداخت عوارض جاده ای 5 هزار و 500 خودرو در عوارضی تهران - پردیس است را پرداخت نموده، که این ارقام به ترتیب عنوان بیش ترین مبلغ پرداخت خلافی وسیله نقلیه و بیش ترین مبلغ بدهی عوارض جاده ای در دیجی پی را به خود اختصاص داده است.

فروش بیش از 270هزار کالا به صورت قسطی

اما پرداخت در دیجی پی تنها مختص به خریدهایی که به صورت نقد صورت می گیرند، نیست. این پرداخت یار به عنوان واسطه ای میان خود و مجموعه مادرش یعنی خبرنگاران، امکان خرید اقساطی را نیز به کاربرانش داده است.

اگر از بعضی نقدها موجود از سوی کاربران مبنی بر میزان بالای سود دریافتی از سوی دیجی پی در این بخش بگذریم، بر اساس گزارش منتشر شده توسط این شرکت در بازه زمانی سال میلادی گذشته صفحه خرید اقساطی این شرکت دانش بنیان یک میلیون و 868 هزار و 429 بازدیدنماینده یکتا داشته است. این درحالی ا ست که از میان 422 هزار و 159 کاربر ثبت نام نموده، 29 هزار و 100 کاربر اعتبار دریافت نموده اند که مبلغ کل این اعتبار برای خرید بیش از 270هزار کالا 3 هزار و 300 میلیارد ریال بوده است. بنا بر اعلام دیجی پی، به زودی فروشگاه های دیگری (علاوه بر خبرنگاران) به این بستر اضافه خواهند شد.

آماری از کیف پول و درگاه پرداخت

بخش دیگری از آمار ارائه شده به کیف پول کاربران دیجی پی اشاره می نماید، کیف پولی که مشتریان می توانند آن را برای استفاده از خدمات کسب وکارها شارژ نمایند؛ کسب وکارها هم می توانند با APIهای این کیف پول، امکان شارژ آن را به وسیله حساب کاربری مشتری در سایت یا نرم افزارشان فراهم نمایند.

در بازه زمانی یاد شده بیش از پنج میلیون وصدهزار تراکنش در کیف پول این پرداخت یار با مبلغ هزار و 991 میلیارد و 691 میلیون و 291 هزار و 81 ریال ثبت شده است. این درحالی ست که کاربران دیجی پی در بیش از 820 هزار واریز 655 میلیارد و 856 میلیون و 6 عزار و 526 ریال به این کیف پول واریز نموده اند که از این میان بیش ترین رقم واریزشده توسط یک کاربر 590 میلیون ریال بوده است.

همچنین در درگاه پرداخت هوشمند دیجی پی که با اتصال هم زمان به درگاه پرداخت 6 شرکت PSP در سال 2020، 17 میلیون و 770 هزار و 311 تراکنش انجام شده است که بیش ترین میزان آن به آذرماه 99 و کم ترین آن به دی ماه 98 برمی گردد. این درحالی ست که در مدت یک سال از این درگاه بیش از سه میلیون و 800 هزار بازگشت وجه معادل 15 هزار و 67 میلیارد و 883 میلیون و 537 هزار و 206 ریال صورت گرفته است. همچنین در بحث خرید اقساطی، رتبه اعتباری بیش از 210 هزار کاربر به صورت آنلاین آنالیز و مدارک بیش از 140 هزار کاربر نیز آنالیز و احراز هویت شان صورت گرفته است.

لینک: متن کامل گزارش اولین گزارش سالانه دیجی پی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10841

به "براساس گزارش دیجی پی در سال 2020: بیش از 20 میلیارد ریال به کاربران دیجی پی بازگردانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براساس گزارش دیجی پی در سال 2020: بیش از 20 میلیارد ریال به کاربران دیجی پی بازگردانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید