برند ریبوک (Reebok) غزال تیزپای انگلیسی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ریبوک یا ریباک (Reebok) برندی انگلیسی است که در سال 1890 توسط جوزف ویلیام فوستر تاسیس شد. تا قبل از سال 1958 برند به نام فوستر شناخته می شد که در این سال نوادگان فوستر با الهام از غزال آفریقایی نام ریبوک را بر آن نهادند.

برند ریبوک (Reebok) غزال تیزپای انگلیسی

امروزه ریباک، ریبوک و یا هر تلفط دیگری از این برند بریتانیایی به گوش همه کسانی که در زمینه پوشاک فعالیت می کنند نامی آشنا بشمار می آید. نامی که در رقابت با برندهای معروف دیگر همچون آدیداس، اسکچرز، نایک، آسیکس و ... قد خم نکرده و به پیروزیت خود ادامه می دهد. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ریبوک چگونه ریبوک شد. همراه خبرنگاران باشید تا با تاریخچه این مارک انگلیسی آشنا شوید.

تاریخچه برند ریبوک

کمک به تندتر دویدن ورزشکاران (1890 - 1930)

کمک به تندتر دویدن ورزشکاران این جمله سال ها ذهن جوزف ویلیام فوستر را به خود مشغول کرده بود. چگونه می توان کفشی تولید کرد که بتوان با آن سریع تر دوید. این جرقه باعث تولید کفش هایی گشت که در کف آن ها میخ های کوچکی به کار گرفته شده بود. تا سال 1895 کسب و کار تولید کفش فوستر از یک کارگاه کوچک به فروشگاهی بزرگ تبدیل گشت. بسیار قبل تر از آنکه شرکت در حال رشد فوستر و پسرانش مشتریان بین المللی پیدا کند، ورزشکاران و قهرمانان ملی بریتانیا از آن ها خریداری می کردند. این کسب و کار خانوادگی کفش های دوی استفاده شده در فیلم ارابه های آتش را تولید کردند.

غزالی به نام ریبوک (1950 - 1980)

شرکت در حال پیشرفت بود. در سال 1958، دو نوه مدیر عامل اصلی با همکاری یکدیگر نام شرکت را به ریباک که نام غزالی آفریقایی بود تغییر دادند. در سال 1979، پل فایرمن Paul Fireman، یکی از توزیع کنندگان وسایل ورزشی که با آن ها همکاری می کرد ریباک را در یک نمایشگاه بین المللی به نمایش عموم گذاشت. او پیروز به کسب مجوز پخش محصولات ریبوک در آمریکای شمالی شد و سه مدل از کفش های دو را در آمریکا معرفی کرد. در همان سال، آنها گران قیمت ترین کفش های دوی موجود در بازار به قیمت 60 دلار را به فروش رساندند.

کفش های استپ و ایروبیک آزاد ریبوک (1980-1990)

ایروبیک

تا سال 1981، فروش ریبوک به 1 میلیون عدد رسید اما تغییرات زیادی برای سال آینده شرکت پیش بینی شده بود. در سال 1982، ریبوک اولین کفش ورزشی قهرمانی خود را که مخصوص زنان طراحی شده بود، معرفی کرد. کفشی که برای ورزش پرطرفدار جدید تناسب اندام یعنی ایروبیک طراحی شده بود. کفش ها با عنوان مدل آزاد یا Freestyle شناخته می شدند و با سه گرایش پیش بینی شده و تقویت شده ریبوک صنعت تولید کفش های ورزشی قهرمانی را متحول کردند: حرکت های ورزشی هوازی، نفوذ زنان در ورزش و کفش های ورزشی زیبا و خوش طرح برای استفاده روزانه بزرگسالان در خیابان.

ریبوک مدل استپ

در سال 1986 در جورجیای آتلانتا، یک مربی تناسب اندام به نام گین میلر Gin Miller که از جراحت زانو رنج می برد به منظور توانبخشی زانوی خود آغاز به استفاده از ریبوک استپ کرد و این آغاز استپ ترینینگ بود که تبدیل به ریبوک استپ شد.

آغاز دوره کلاسیک ریبوک

تولیدات اخیر شرکت، پیشرفتی انفجاری در پیش داشت که باعث توسعه محصولات جدید شده و در رقابت با دیگر برندهای جهانی مثل همیشه پیشتاز بودند. فری استایل حالا تبدیل به یک مدل کلاسیک شده و پرفروش ترین کفش ورزشی ریبوک در طول تاریخ است. کفش های ورزشی هوازی ریبوک در طول نسل های متمادی تغییرات زیادی کرده اند. در دهه هشتاد آنها صادرات به بازارهای خارجی را آغاز کردند. محصولات ریبوک در حال حاضر در بیش از صد و هفتاد کشور جهان در دسترس بوده و از طریق شبکه ای از توزیع کنندگان مستقل و وابسته به برند در این کشورها توزیع می شوند.

ریبوک در سال 1989 پس از مذاکره و مشورت با دانشمندان و انجام تحقیقات بیومکانیکی که نشان داد استپ ایروبیک روشی معتبر و کارامد برای تمرینات قلبی و عروقی است، تولیدات خود را در سطح ملی افزایش داد. استپ ریبوک به عنوان یک برنامه تمرینی کاملا متفاوت و بسیار موثر، روح تازه ای در باشگاه ها در سرتاسر کشور دمید. در ده سال اول، استپ ریبوک به عنوان یک پدیده تناسب اندام بین المللی تبدیل شد، چرا که میلیون ها نفر از مردم در 16 کشور از این برنامه به شکل مداوم استفاده می کردند.

تناسب اندام (1990-2000)

در سال 1992، ریباک شرکتی که با تناسب اندام و تمرینات ورزشی شناخته می شد به مجموعه ای تبدیل شد که خود در ورزش نقش آفرینی می کرد. این برند به تولید کفش های ورزشی برای ورزش های فوتبال، بیس بال، فوتبال آمریکایی و سایر ورزش ها پرداخت. قرارداد های بسکمک که با ورزشکاران و تیم های ورزشی مشهور امضا شد منجر به کسب درآمد هنگفتی برای شرکت گشت.

تمرینات هسته ای (Core Training)

در سال 2000 ریباک با معرفی Core Training و the Reebok Core Board انقلابی در شیوه تمرینات ورزشی ایجاد کرد که هم اکنون توسط بسکمک از ورزشکاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه تمرینات نوآورانه یک برنامه تقویت حرکتی است که بر تکامل کامل توان بدن با تأکید بر عضلات شکم، لگن و هسته ای تمرکز دارد. برنامه آموزشی مبتنی بر اصول آموزش ورزش و فیزیوتراپی است و نشان دهنده تغییر قابل توجهی در نحوه تمرین و تمرین با تمرکز بر کیفیت (نه کمیت) حرکت است.

زبان های جدید- اشکال جدید (2000- تا کنون)

ریباک قراردادهایی با لیگ ملی فوتبال NFL و انجمن ملی بسکتبال NBA امضا کرد و حق انحصاری تولید کفش و لباس تیم ها را به مدت ده سال از آن خود کرد. شرکت ریباک امروزه یکی از زیرمجموعه های شرکت آدیداس است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

ریباک برندی است که یک شبه به این جایگاه و موقعیت جهانی نرسیده است. سال ها تلاش و زحمت این مارک بریتانیایی را شهره عام و خاص کرده است و توانسته تقریبا در سراسر جهان محصولات خود را به فروش برساند.

منبع: setare.com
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9146

به "برند ریبوک (Reebok) غزال تیزپای انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند ریبوک (Reebok) غزال تیزپای انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید