برترین زمان سفر به آنکارا چه زمانی است؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، آنکارا، قلب تپنده ترکیه، شهری پر جنب وجوش و پویا با تاریخ غنی است. این شهر مرکز سیاسی کشور ترکیه شناخته می گردد و در تمام طول سال گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید، چراکه بسیاری از موسسات دولتی، سفارت خانه ها، موزه ها، دانشگاه ها و مکان های دیدنی فرهنگی کشور ترکیه در این شهر قرار دارند. همه این ویژگی ها آنکارا را به یک مقصد محبوب برای گردشگران تبدیل نموده است. فرقی نمی نماید شما به مذهب، تاریخ و فرهنگ علاقه دارید یا می خواهید در جشنواره ها، مراکز خرید و پارک ها وقت بگذرانید، آنکارا همواره چیزی برای ارائه به شما دارد. با این حال، برترین زمان برای سفر به آنکارا به ترجیحات شما و کاری که می خواهید در مدت سفر انجام دهید، بستگی دارد. ما در این مطلب قصد داریم تا مناسب ترین قیمت بلیط تهران آنکارا و برترین زمان سفر به این شهر زیبا را آنالیز کنیم.

برترین زمان سفر به آنکارا چه زمانی است؟

برترین فصل سفر به آنکارا برای دوستداران تابستان

اگر از هواداران هوای گرم هستید، برترین زمان برای سفر به آنکارا در ماه های فصل تابستان یعنی از ژوئن تا آگوست (اواسط خرداد تا اوایل شهریور) است. بیشینه دمای این شهر در طول سال در ماه آگوست (اواسط مردادماه) می تواند تا 30 درجه سانتی گراد برسد. بااین حال در طول این مدت، دمای هوا شهر آنکارا برای فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی، بازدید از پارک ها و حضور در فضای باز کاملا مناسب خواهد بود. در تابستان روزها طولانی تر هستند و شما زمان بیشتری برای تماشا منظره ها و لذت بردن از زندگی شبانه در آنکارا خواهید داشت.

اما به خاطر داشته باشید که تابستان اوج فصل گردشگری در کشور ترکیه است. در این فصل قیمت پرواز و اقامت بالاتر از فصل های دیگر خواهد بود. اگر می خواهید پرشورترین و پرهیجان ترین روزهای آنکارا را ببینید، در اولین فرصت بلیط آنکارا تهران خود را برای فصل تابستان رزرو کنید و مطمئن باشید یک سفر پر هیجان در انتظار شما است!

تجربه تفریحات زمستانی در آنکارا

در فصول سرد سال تعداد مسافران کشور ترکیه به شدت کاهش می یابد و در نتیجه قیمت بلیط آنکارا تهران هم کمتر خواهد شد. اگر به ورزش های زمستانی مانند اسکی و اسنوبرد علاقه دارید، از خلوتی پروازها بهره ببرید و در ماه های زمستان، از دسامبر تا فوریه (از ماه آذر تا بهمن) به آنکارا سر بزنید. این شهر در نزدیکی چندین پیست اسکی معروف از جمله Elmadag و Palandoken واقع شده است که می توانید از طیف وسیعی از فعالیت های زمستانی لذت ببرید.

آب و هوای شهر آنکارا در بیشتر روزهای فصل زمستان سرد و ابری است و دمای آن به طور میانه حدود صفر درجه سانتی گراد اعلام می گردد. زمانی بلیط آنکارا تهران را برای فصل زمستان رزرو می کنید، حتما چند دست لباس گرم برای حضور در فضای آزاد هم مد نظر داشته باشید. منظره ها پوشیده از برف طبیعت آنکارا در زمستان ظاهر خیره نماینده ای پیدا می نمایند که برترین فرصت برای عکاسی برای علاقه مندان به طبیعت خواهد بود.

ماه های گرم سال اوج فصل گردشگری در کشور ترکیه است. اگر هزینه بالای پرواز و شلوغی محیط اقامت برایتان آزاردهنده است؛ اما همچنان نمی خواهید سفرتان را به فصول سرد سال موکول کنید، توصیه می کنیم ماه های عادی یعنی می، سپتامبر و اکتبر را انتخاب کنید. در این ماه ها هوا هنوز هم گرم، ازدحام جمعیت کمتر و قیمت ها مقرون به صرفه تر خواهد بود.

یکی از بزرگترین مزیت های سفر به آنکارا در ماه های عادی این است که می توانید در فستیوال ها، جشنواره ها و رویدادهای زیادی که در این مدت برگزار می گردد، شرکت کنید. به عنوان مثال، جشنواره بین المللی فیلم آنکارا در ماه مارس و جشنواره جاز آنکارا در ماه آوریل برگزار می گردد. این جشنواره ها بازدیدنمایندگان را از سرتاسر دنیا جذب می نمایند و فرصتی برای تجربه فرهنگ و سنت های آنکارا فراهم می سازند.

محبوبترین مقاصد گردشگران در آنکارا

فرقی ندارد در چه فصلی به مرکز ترکیه سفر می کنید، توصیه می کنیم که حتما زمانی را در نظر بگیرید و محبوب ترین مقاصد گردشگران در آنکارا را ببینید. در ادامه چند مورد از این مقاصد را با هم می خوانیم.

  • منطقه آنیت کبیر(Anitkabir) که مقبره مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه در آن واقع شده است.
  • موزه تمدن های آناتولی(Museum of Anatolian Civilizations) که شامل مجموعه وسیعی از آثار باستانی از دوره نوسنگی تا دوره عثمانی است.
  • پارک گنچلیک(Genclik Park) در نزدیکی مرکز شهر واقع شده و یک دریاچه، یک زمین مینی گلف و یک نمایشگاه بزرگ دارد.
  • دیگر پارک محبوب این شهر، مزرعه جنگلی آتاتورک (Ataturk Forest Farm) است که بازدیدنمایندگان می توانند در یک منطقه جنگلی و کشاورزی وسیع در مسیرهای اسب سواری، دوچرخه سواری و پیاده روی گردش نمایند.
  • منطقه Kizilayمنطقه اصلی خرید در آنکارا شناخته می گردد.
  • بخش قدیمی آنکارا، معروف به اولوس (Ulus)، بعلاوه مکانی عالی برای خرید محصولات سنتی ترکیه مانند فرش، سرامیک و چینی جات است.
  • رستوران ها، بارها و کافه ها هم که همواره محبوب جمعیت جوان شهر هستند. برای تماشا رستوران های لوکس به منطقه کاواکلی دره (Kavaklidere) و منطقه تونالی هیلمی (Tunali Hilmi) سر بزنید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما آنکارا در فلای تودی

بعد از این که زمان مناسب برای سفرتان را انتخاب کردید، حالا نوبت چک کردن پروازها و رزرو بلیط آنکارا تهراناز سایت فلای تودی است. همان طور که گفتیم آنکارا، مرکز ترکیه، شهری شلوغ و پر از نمادهای مدرنیته و سنت در کنار هم است و برترین زمان برای سفر به آنکارا هم به علایق و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر هوای گرم را ترجیح می دهید و می خواهید از فعالیت های تفریحی در فضای باز لذت ببرید، ماه های تابستان برترین زمان برای سفر به این شهر است. شاید بخواهید در زمان خلوت تر و با هزینه کمتری آنکارا را ببینید که در این صورت فصل های می، سپتامبر و اکتبر ایده آل هستند. برای تجربه تفریحات زمستانی هم که فصول سرد مناسب ترین انتخاب برای شما خواهند بود.

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما آنکارا از متنوع ترین ایرلاین ها کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. در این سایت می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن بلیط موردنظر خود را بخرید. بعلاوه می توانید رزرو هتل های آنکارا را نیز از میان اقامتگاه های متنوع با قیمت های مختلف نیز در این سایت انجام دهید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های آنکارا با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل جوابگوی شما خواهد بود.

منبع: فوت و فن
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 26624

به "برترین زمان سفر به آنکارا چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به آنکارا چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید