تأکید بر ضرورت حضور اعضای هیئت علمی در مراکز درمانی برای آموزش دانشجویان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، با توجه به گوناگونی و گستردگی موارد درمانی در این مراکز و همچنین افزایش تعداد دانشجویان دانشکده در تمامی گروه ها و مقاطع تحصیل، پذیرش دانشجویان بین الملل و پذیرش دانشجویان شهریه پرداز، حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در این مراکز بیش ازپیش ضرورت دارد.

تأکید بر ضرورت حضور اعضای هیئت علمی در مراکز درمانی برای آموزش دانشجویان

در نشست هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران،

در این جلسه همچنین بر راهبرد پذیرش از میان بهترین درخواست کنندگان بین الملل برای گروه های آموزشی این دانشکده با توجه به موقعیت ویژه دانشکده در خاورمیانه و شمال آفریقا، آسیای میانه و کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز سیاست های دانشگاه تأکید شد.

در این نشست که در سالن شورای این دانشکده توانبخشی برگزار گشت، با توجه به تأکید رئیس و معاون توسعه و برنامه ریزی دانشگاه در ملاقات حضوری با رئیس این دانشکده بر ضرورت و اهمیت حضور اعضای هیئت علمی در مراکز درمانی و بیمارستان های کلیدی دانشگاه برای اجرای برنامه 4 ساله دانشکده و سیاست یکپارچگی آموزش و بالین دانشگاه تأکید دوباره شد.

دکتر هادیان رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بابیان اهمیت و ضرورت حضور اعضا هیئت علمی دانشکده توسط رئیس دانشگاه در مراکز درمانی و بیمارستان های دانشگاه برای آموزش دانشجویان در مراحل کارآموزی و کارورزی آنان و با اشاره به اینکه برخی از مراکز درمانی و بیمارستان های دانشگاه، بزرگ ترین مراکز درمانی کشور در حوزه برخی بیمارهای خاص ازجمله M.S و تروماها است شرح داد: با توجه به گوناگونی و گستردگی موارد درمانی در این مراکز و همچنین افزایش تعداد دانشجویان دانشکده در تمامی گروه ها و مقاطع تحصیل، پذیرش دانشجویان بین الملل و پذیرش دانشجویان شهریه پرداز، حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در این مراکز بیش ازپیش ضرورت دارد.

وی در ادامه از معاون آموزشی دانشکده خواست تا در نشست های آینده شورای آموزشی دانشگاه، این موضوع مطرح و پیگیری های لازم انجام شود.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با اشاره به حضور معاونان آموزشی و پژوهشی پردیس بین الملل دانشگاه در دانشکده و اعلام بالا بودن میانگین فعالیت های بین المللی دانشکده در آیتم های بین المللی ازجمله میزان دانش آموختگان بین الملل، اساتید مدعو، کارگاه ها و کنفرانس های بین المللی برگزارشده و سخنرانی های برگزارشده به زبان انگلیسی از دیگر واحدهای دانشگاه از برنامه ریزان اجرائی و علمی قدردانی کرد.

دکتر هادیان همچنین از پیگیری برای تعیین تکلیف واگذاری زمین اختصاص داده شده برای ساختمان جدید دانشکده در خیابان 16 آذر خبر داد.

در ادامه نشست در خصوص فرصت ها، چالش ها و همچنین چگونگی حضور اعضای هیئت علمی گروه های آموزشی این دانشکده در مراکز درمانی و بیمارستان ها مصاحبه و توافق شد باهدف بررسی مسائل حضور اعضای هیئت علمی ازجمله بررسی امکان تعداد روزهای حضور آنان در این مراکز، نشستی با حضور مدیران گروه ها برگزار شود.

در بخشی از نشست دکتر احمدرضا خاتون آبادی سرپرست معاون برنامه ریزی و توسعه دانشکده توانبخشی از ارائه گزارش میزان پیشرفت برنامه چهارساله معاونت های دانشکده در نشست های آینده هیئت رئیسه خبر داد.

در ادامه دکتر آذر مهری معاون دانشجویی دانشکده با توجه به تأکید رئیس دانشکده، از برگزاری نشست آشنایی دانشجویان ورودی جدید دکتری تخصصی گروه های آموزشی با قوانین، فرایندهای آموزشی و پژوهشی و همچنین وظایف آنان در حیطه های آموزشی و بالینی در دوران تحصیل با حضور مدیران گروه ها و معاونان دانشکده در روز سه شنبه 21 آبان خبر داد.

سپس دکتر روح بخش معاون اجتماعی فرهنگی دانشکده گزارشی از مکاتبات اجرا شده با شورای شهر تهران و شهرداری منطقه12 برای جلب کمک برای تأمین هزینه ساخت مجموعه فضای پیش ساخته در این دانشکده باهدف گسترش و توسعه خدمات توانبخشی و ارائه خدمات آگاهی بخشی و غربالگری در حوزه های فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی،کاردرمانی و بینایی سنجی ارائه کرد.

بررسی نحوه پذیرش درخواست کنندگان بین الملل با توجه به سیاست های نوین معاونت بین الملل دانشگاه

دکتر آزاده شادمهر معاون بین الملل نیز به تشریح سیاست معاونت بین الملل دانشگاه در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان بین الملل و واگذاری توزیع بورسیه تحصیلی به دانشکده ها پرداخت. وی با اشاره به پذیرش متقاضیان رشته های تحصیلی این دانشکده با این الگو پس از فوریه 2020 و با توجه به موقعیت ویژه رشته های دانشکده در خاورمیانه و شمال آفریقا، آسیای میانه و کشورهای حوزه خلیج فارس بر ضرورت و اهمیت اتخاذ خط مشی و نقشه راه (Road map) تعیین برای نحوه پذیرش، مدیریت اقتصادی، اختصاص بورسیه تحصیلی و حق التدریس آنان تأکید کرد.

دکتر شادمهر بابیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی جامعه و دانشگاه، تحقق چشم انداز آورده اقتصادی و مدل تجاری سازی در پذیرش متقاضیان بسیار سخت است، افزود: سیاست پذیرش متقاضیان بین الملل در دانشکده باهدف دستاوردهای معنوی و علمی، جذب اعتبار بین المللی و تحقق بین المللی سازی دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی دانشگاه علم پزشکی تهران، در سرانجام نشست اعضای هیئت رئیسه به بررسی و مصاحبه در خصوص تسهیل و تسریع پذیرش متقاضیان بین الملل از جنبه های مختلف اداری و اقتصادی پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 18

به "تأکید بر ضرورت حضور اعضای هیئت علمی در مراکز درمانی برای آموزش دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر ضرورت حضور اعضای هیئت علمی در مراکز درمانی برای آموزش دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید