ترامپ از یک توافق مهم اطلاع داد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد، رجب طیب اردوغان و کردهای سوریه برای امضای توافقنامه صلح آماده اند.

ترامپ از یک توافق مهم اطلاع داد

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز، گفت: من به ترکیه ای ها گفتم توافقنامه ای را با نمودها امضا کنید تا به صلح دست یابید اما رجب طیب اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) تمایلی به انجام این کار نداشت، نمودها نیز آن را نمی خواستند. در نهایت منطقه امن ایجاد شد؛ مساله ای که اخیرا یعنی حدودا از دو ماه پیش رخ داده است.

رئیس جمهوری آمریکا می گوید: خود آنها جنگ را آغاز کردند و حالا اوضاع بسیار بد شده است، کشورهای دیگر مداخله نموده اند، من اکنون به آنها می گویم توافقنامه را امضا کنید و آنها پاسخ می دهند بله، امضا خواهیم کرد.

ترکیه در نتیجه عملیات چشمه صلح که در نهم اکتبر 2019 علیه یگان های مدافع خلق کرد که آن را گروهی تروریستی می داند، کلید زد تسلط خود را بر منطقه ای به عمق 30 کیلومتر در شمال شرق سوریه گسترش داد.

در حال حاضر آتش بسی نسبی در منطقه در پی دو توافق جداگانه ترکیه با آمریکا و روسیه در روزهای 17 و 22 اکتبر در جریان است، توافق اول مربوط به عقب نشینی یگان های مدافع خلق کرد از منطقه عملیات چشمه صلح است در حالی که توافق دوم مربوط به دور کردن نمودها از مرزهای سوریه و ترکیه تا عمق 30 کیلومتر در جنوب می گردد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3587

به "ترامپ از یک توافق مهم اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از یک توافق مهم اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید