تظاهرات در اعتراض به خشونت های پلیس کلمبیا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران- صد ها نفر از مردم کلمبیا روز شنبه برای نشان دادن اعتراض خود به برخورد های خشونت آمیز و سرکوبگرانه پلیس به خیابان ها آمدند.

تظاهرات در اعتراض به خشونت های پلیس کلمبیا

به گزارش خبرنگاران، گزارش پایگاه اینترنتی رادیو کانادا؛ تظاهرات در اعتراض به خشونت های پلیس در شهر پوپایان در جنوب غربی کلمبیا به خشونت کشیده شد. اعتراضات به خشونت های پلیس کلمبیا زمانی بالا گرفت که یک دختر هفده ساله پس از آن که به زور به وسیله بازداشت و مورد تجاوز ماموران پلیس نهاده شد، خودکشی کرد.

تصاویری که از این حادثه در شبکه های اجتماعی پخش شده است دختر نوجوانی را نشان می دهد که ماموران پلیس به زور او را سوار خودرو می نمایند و دست و پا بسته به اداره پلیس منتقل می نمایند. ماموران پلیس برای متفرق کردن یک تظاهرات ضددولتی وارد عمل شده بودند.

تظاهرنمایندگان در شهر پوپایان با نیرو های امنیتی و پلیس درگیر شدند، اما هیچ آمار و ارقامی از تلفات یا خسارات احتمالی این خشونت ها منتشر نشده است.

کمیسیون حقوق بشر کلمبیا که از اعتراضات مردمی بر ضد دولت حمایت می نماید، اعلام نمود دختر نوجوان پیش از آن که روز پنجشنبه در خانه اش خودکشی کند، گفته است که در اداره پلیس مورد ضرب و شتم نهاده شده و ماموران به او تعرض نموده اند.

کارلوس کامارگو بازرس کل بولیوی هم اذعان کرد که پلیس در برخورد با شهروندان مرتکب رفتار های افراط گرایانه، خشونت آمیز و حتی تعرض جنسی می گردد، در بعضی موارد حتی بر ضد پزشکی قانونی هم مرتکب اقدامات وحشت آفرین می گردد، شواهد و اسناد پرونده های قضایی را از بین می برد و گاهی مواد مخدر یا سلاح های غیرقانونی کشف شده را به سرقت می برد.

پلیس کلمبیا ضمن تکذیب این خشونت ها، سوء استفاده ها و اقدامات غیرقانونی اعلام نموده که چهار مامور پلیسی را که بر ضد دختر نوجوان مرتکب تخلف شده اند، برکنار نموده است.

ساختمان دادستانی که دختر نوجوان در آن مورد بدرفتاری نهاده شد، روز آدینه به وسیله معترضان به آتش کشیده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12591

به "تظاهرات در اعتراض به خشونت های پلیس کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در اعتراض به خشونت های پلیس کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید