تمهیدات برگزاری دومین کنکور در کرونا ، آزمون کرونا مثبت ها در قرنطینه و بیمارستان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمهیدات و پروتکل های بهداشتی برای برگزاری دومین کنکور در شرایط کرونایی را تشریح کرد.

تمهیدات برگزاری دومین کنکور در کرونا ، آزمون کرونا مثبت ها در قرنطینه و بیمارستان

به گزارش خبرنگاران، مهندس محسن فرهادی در تبادل نظر با ایسنا با اشاره به اینکه سال جاری تجربه دوم برگزاری کنکور در شرایط کرونایی است، گفت: ما در دومین کنکور در کرونا به سر می بریم، سال قبل همکاری خوبی با نهادهای مرتبط و متقاضیان داشتیم و سال جاری هم ایرادات و مسائل و نقاط ضعفی که احتمالا سال گذشته در آزمون مشاهده شد را سعی کردیم رفع کنیم. پس از کنکور سراسری برگزاری کنکور ارشد و دکتری را هم خواهیم داشت و در حال همکاری کامل با نهادهای مرتبط همانند وزارت علوم، سازمان سنجش و... هستیم . خوشبختانه کنکور سال گذشته در شرایط ایمنی برگزار گردید اما سال جاری با توجه به اینکه شاهد بروز سوش های تازه ویروس کرونا بویژه بریتانیایی هستیم تمهیدات ویژه تری اندیشیده شده است و یکی از تاکیدات اصلی ما برقراری تهویه مناسب است .

وی اضافه کرد: جانمایی ها با بازرسی های مشترک اجرا شده است و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی با عوامل و برگزار نمایندگان سازمان سنجش در استان ها همکاری لازم را انجام دادند و امیدواریم این جانمایی ها مشکل تهویه را به حداقل ممکن برساند. شرط اول ما این است که اگر مقدور بود کنکور در فضای باز برگزار گردد اما با توجه به گرمای هوا ممکن است همه حوزه ها در فضای باز نباشد که توجه ویژه ما بر تهویه است. از طرفی استفاده از ماسک برای مراقبین و داوطلبان شرط اصلی است و حتی تمهیداتی اندیشیده شده تا سازمان سنجش در حوزه های امتحانی ماسک داشته باشند تا اگر ماسک کسی خیس شد، پاره شد و... بتوانند ماسک در اختیار او بگذارند تا داوطلب دچار استرس نگردد. بنابراین تاکید ما بر جانمایی مناسب بین متقاضیان، زدن ماسک، گندزدایی سطوح و ضد عفونی دست ها است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ادامه داد: جایگاه داوطلبان با فاصله حداقل دو متری چیده می گردد یعنی یک فضای 4 متر مربعی دور متقاضی آزاد است . بعلاوه ورود و خروج و جلوگیری از تجمع در این زمان ها مدیریت می گردد.بعلاوه بر خلاف رسم سال های پیشین سوالات نباید روی زمین قرار گیرد و باید مستقیما تحویل داوطلب گردد. در حال حاضر عمده نگرانی ما تجمع والدین در مقابل حوزه های امتحانی است که ممکن است پروتکل ها رعایت نگردد و درخواست ویژه ما این است که اگر می خواهند منتظر فرزندشان باشند تجمع ننمایند.

وی با تاکید بر اینکه استعلام کرونا مثبت های ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: برای این افراد تمهیداتی دیده شده است اگر حالشان مناسب است به صورت قرنطینه در حوزه امتحان می دهند و اگر در بیمارستان بستری هستند با توجه به امکانات و هماهنگی هایی که با معاونت درمان وزارت بهداشت شده، در بیمارستان آزمون خواهند داد و مراقب هم با لباس و تمهیدات مراقبتی فعالیت خواهد نمود. ما سال قبل متقاضی امتحان مبتلا به کرونا چه در بیمارستان و چه به شکل مستقل نداشتیم که از او امتحان گرفته نگردد و با تجربه سال قبل سال جاری هم چنین مسئله ای نخواهیم داشت.

فرهادی تاکید نمود: داوطلبان حتما ماسک و نوشت افزار شخصی به همراه داشته باشند و هنگام خروج هم برای آنالیز سوالات تجمع ننمایند.

وی با بیان اینکه ناظران بهداشتی محیط برای آنالیز شرایط در همه حوزه ها حضور خواهند داشت، گفت: این مطلب به معنای این نیست که ناظران درون حوزه مستقر شوند؛ چون نیازی به استقرارشان نیست زیرا هم سبب شلوغی حوزه می شوند و هم تعداد همکاران ما به گونه ای است که باید حوزه های مختلف را تحت پوشش قرار دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است مراقبین امتحانی پیش از جلسه تست کرونا بدهند یا خیر؟، گفت: پروتکل ها نمی گوید از کسی که با بیمار در تماس نبوده و علائمی ندارد تست گرفته گردد اما حتما سلامت شان از سامانه وزارت بهداشت استعلام می گردد.

فرهادی اضافه کرد: سال قبل داوطلبین موظف بودند با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir اقدام به خود اظهاری درخصوص سلامت خود نمایند اما، سال جاری کارشان راحت شده و ما کد ملی متقاضیان را از سازمان سنجش گرفته ایم و خودمان استعلام نموده ایم و بیماران را شناسایی می کنیم.

فرهادی در رابطه با نحوه گزارش تخلف در اجرای پروتکل ها، توضیح داد: اگر داوطلبین بازرسین ما را می بینند می توانند تخلف احتمالی را گزارش دهند در غیر این صورت طی تماس با شماره تلفن 190 مشکل را گزارش دهند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13150

به "تمهیدات برگزاری دومین کنکور در کرونا ، آزمون کرونا مثبت ها در قرنطینه و بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات برگزاری دومین کنکور در کرونا ، آزمون کرونا مثبت ها در قرنطینه و بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید