تناقض گویی پرتابگری که عاشق شد و شاید هم پناهنده!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ماجرای برنگشتن حسین رسولی از اردوی بلاروس با مصاحبه اخیرش پیچیده شد. ملی پوش پرتاب دیسک ایران که بهمن ماه سال 98 به همراه بهنام شیری برای برگزاری اردوی 3 ماهه به بلاروس سفر نموده بود در حالی با باز شدن مرز ها به ایران برنگشته که شایعه شده او قصد پناهندگی در این کشور را دارد. این شایعه، اما زمانی تشدید شد که بهنام شیری بلافاصله بعد از تهیه بلیت از سوی فدراسیون به ایران برگشت، اما خبری از حسین رسولی نشد تا با بالا دریافت بازار شایعات، رسولی در مصاحبه ای عنوان کند که در بلاروس عاشق شده و قصد ازدواج دارد، اما به خاطر شرایط همسرش فعلا نمی تواند به ایران بیاید! او حرف هایش را به اینجا ختم کرد که بعد از دریافت مدال المپیک برمی شود؛ حال آن که رکورد های او با رکورد ورودی المپیک فاصله معناداری دارد.

تناقض گویی پرتابگری که عاشق شد و شاید هم پناهنده!

این در حالی است که پیش تر مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون به نقل از پدر رسولی اعلام نموده بود او تا چند هفته آینده به کشور برمی گردد. این صحبت های ضد و نقیض، اما کار را به جایی رسانده که احتمال مهاجرت او را بیش از پیش قوت می بخشد.

با واکاوی شرایط اعزام رسولی و شیری به اردوی بلاروس شاید بتوان این معمای نه چندان پیچیده را به راحتی حل کرد. ماجرای اعزام حسین رسولی به اردوی بلاروس از یک نگاه حمایتی استارت خورد. حسین عرب، سرپرست وقت فدراسیون تصمیم گرفت به ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک را داشتند، این فرصت را بدهد تا به اردو های خارجی اعزام شوند. متعاقب این تصمیم سازمان تیم های ملی به این نتیجه رسید که به دلیل نایب قهرمانی بهنام شیری در رقابت های قهرمانی آسیا-قطر در سال 2019، شرایط تمرین این ورزشکار با مربی خارجی را فراهم آورد.

از آنجا که جورجی کلنوچنکو بلاروسی یک مربی رزومه دار المپیکی بود و شاگردان المپیکی هم داشت، فدراسیون احتمال داد که شاید گزینه خوبی برای سرمربیگری شیری باشد. کلنوچنکو، اما در زمان مذاکره اظهار داشت که در اردوی بلاروس چه یک شاگرد داشته باشد چه 3 شاگرد، به یک میزان دستمزد دریافت خواهد نمود. همین مسئله هم باعث شد تا فدراسیون به این فکر بیفتد که به جای این که تنها بهنام شیری را به بلاروس اعزام کند، حسین رسولی را هم همراه او بفرستد.

این تصمیم 2 علت دیگر هم داشت؛ اول آن که رسولی در رقابت های قهرمانی جوانان آسیای ژاپن در سال 2018 به قهرمانی و عنوان مرد سال آسیا رسیده بود و دیگر این که رکورد های خوبی (البته نه در حد ورودی المپیک) داشت. به همین خاطر با نگاه آینده نگری و پشتوانه سازی، رسولی هم به همراه شیری به بلاروس اعزام شد. قرار شد آن ها یک دوره آزمایشی 3 ماهه را در بلاروس بگذرانند و بعد از آن فدراسیون ضمن ارزیابی عملکرد کلنوچنکو و رکورد های شیری و رسولی نسبت به ادامه یا قطع همکاری با مربی بلاروسی تصمیم گیری کند.

نکته دیگری که در ماجرای اعزام رسولی و شیری به بلاروس نقش پررنگی داشت این بود که این دو پرتابگر اصلا تمایلی به همکاری با هادی سپهرزاد به عنوان مربی ایرانی نداشتند. این موضوع هم علت خاص خود را داشت و به اختلافات ایجادشده بین سپهرزاد به عنوان سرمربی حسین رسولی و بهنام شیری در جریان رقابت های جوانان آسیا (2018) و قهرمانی آسیا (2019) بر سر مسائل اقتصادی، حقوق و دستمزد ها و نیز بعضی خصوصیات اخلاقی سپهرزاد و این که شاگردانش نمی توانستند به لحاظ روحی با او ارتباط برقرار نمایند، برمی گشت.

بعد از آن بود که پروژه اعزام این دو پرتابگر به بلاروس استارت خورد. اینچنین بود که رسولی و شیری به اردوی 3 ماهه بلاروس اعزام شدند. قرار بود در انتها این دوره 3 ماهه، هر دو ورزشکار به ایران برگردند، اما با شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی پرواز ها مدت ماندن آن ها در این کشور طولانی و تا انتها اردیبهشت 99 تمدید شد. در این مدت رسولی بار ها به شرایط خود انتقاد کرد و حتی مدعی شد او و شیری در این مدت غذای درست و حسابی نخورده اند و صاحب خانه شان قصد بیرون کردن آن ها را دارد، اما زمانی که اواسط خردادماه شرایط بازگشت شان فراهم شد، رسولی به ایران برنگشت تا عشق و عاشقی و ازدواج را بهانه کند.

البته این برای اولین بار نیست که یک دوومیدانی کار در کشور بلاروس تشکیل خانواده می دهد. پیش از این نیز پیمان رجبی در اردویی در بلاروس با لیلا رجبی ازدواج کرد، ولی فرق رجبی با رسولی در این است که پیمان رجبی بعد از ازدواج به ایران برگشت، اما درخصوص رسولی همه چیز فعلا به شکل یک معماست. او از یک طرف گفته که قصد پناهندگی در بلاروس را ندارد و از طرف دیگر گفته به دلیل شرایط همسرش نمی تواند به ایران برگردد! باید منتظر ماند و دید یک بام و دو هوای رسولی بالاخره به کجا ختم می گردد.

منبع: خراسان

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5229

به "تناقض گویی پرتابگری که عاشق شد و شاید هم پناهنده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تناقض گویی پرتابگری که عاشق شد و شاید هم پناهنده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید