تهدیدهای پیش روی آمریکا از نگاه کتاب بولتون

به گزارش مجله وبلاگ فروش، جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در بخشی از کتاب خود به خطراتی از جمله تهدیدات هسته ای ایران و کره شمالی که به زعم وی برای آمریکا تهدید بشمار می رود اشاره کرده است.

تهدیدهای پیش روی آمریکا از نگاه کتاب بولتون

جان بولتون در کتاب خود با عنوان اتاق اتفاق نوشته است: تهدیدها و فرصت های جدید با سرعت پیش روی ما قرار می گرفتند و هشت سال دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به معنای ترمیم بسیار بود. من برای مدت زمانی طولانی در مورد امنیت ملی آمریکا در دنیایی متلاطم اندیشیده بودم؛ روسیه و چین در سطوحی راهبردی و ایران، کره شمالی و سایر کشورهایی که آرمان های هسته ای داشتند از نقطه نظر دیگر ایالات متحده را تهدید می کردند. خطرات ناشی از تروریسم بنیادگرایی در خاورمیانه پرآشوب (سوریه، لبنان، عراق و یمن)، افغانستان و کشورهای دیگر و حتی تهدیدهای موجود در نیمکره غربی، مانند خطراتی که از جانب کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه احساس می شد نیز باید در نظر گرفته می شد.

بولتون در ادامه می افزاید: من در سیاست خارجی سیاست طرفداری از آمریکا (ایدئولوژی ها، فرهنگ و آمریکایی) را در پیش گرفتم و آدام اسمیت (از نظریه پردازان اصلی نظام سرمایه داری مدرن) را در زمینه اقتصاد، ادموند برک (پایه گذار محافظه کاری مدرن) در مورد جامعه، مقالات مربوط به دولت فدرالیست و ترکیبی از دین آچسون (شخصی که نقش محوری در تعریف سیاست خارجی آمریکا در دوران جنگ سرد داشت) و جان فاستر دالس (از چهره های مهم در سالهای آغازین جنگ سرد) در زمینه امنیت ملی دنبال کردم. ضمن انکه نخستین فعالیت سیاسی من در سال 1964 به نمایندگی از باری گلد واتر (کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در سال 1964) بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز در میانه اختلافات اساسی درباره چگونگی مدیریت چالش های مهم سیاست خارجی مانند ایران، کره شمالی و افغانستان، بولتون را که سومین مشاور امنیت ملی خود بود اخراج کرد.

بولتون در کتاب خود با عنوان اتاق اتفاق خاطراتش را از زمان تصدی گری به عنوان مشاور امنیت ملی در کاخ سفید شرح داده و ازآنجاکه به انتشار کتاب واکنش های بسیاری از سوی محافل سیاسی آمریکا و دیگر کشورها شده، جنجال زیادی بپا کرده است.

در این میان تلاش دولت آمریکا برای طرح دعوی در دادگاه فدرال واشنگتن و ممانعت از انتشار اتاق اتفاق بی نتیجه مانده چراکه قاضی فدرال هرگونه حکم برای جلوگیری از انتشار آن را رد کرده است. ،ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5301

به "تهدیدهای پیش روی آمریکا از نگاه کتاب بولتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدهای پیش روی آمریکا از نگاه کتاب بولتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید