فراوری خودروی برقی که با یک بار شارژ هزار کیلومتر طی می نماید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شرکت مرسدس بنز از فراوری خودروی برقی قدرتمندی خبر داده که ویژن ای کیو ایکس ایکس نام دارد و با یک بار شارژ باتری هزار کیلومتر را طی می نماید.

فراوری خودروی برقی که با یک بار شارژ هزار کیلومتر طی می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، در حال حاضر یک نمونه اولیه از خودروی برقی VISION EQXX مرسدس بنز فراوری شده که با یک بار شارژ کمی بیش از هزار کیلومتر را می پیماید و فراوری آن انقلابی در عرصه ساخت خودروهای برقی محسوب می گردد.

بیشتر خودروهای برقی موجود در بازار با یک بار شارژ حدبیشتر مسافتی بین 500 تا 600 کیلومتر را طی می نمایند. دایملر که به زودی به مرسدس بنز تغییر نام می دهد، در سال 2021 اظهار داشت میخواهد تا سال 2030 بیش از 40 میلیارد یورو (45 میلیارد دلار) در بازار خودروهای تمام الکتریکی سرمایه گذاری کند و از جمله ساخت هشت کارخانه باتری سازی را برای رقابت با تسلا در دستور کار دارد. گفته می گردد از سال 2025، تمام پلت فرم های خودروی نو دایملر فقط خودروهای برقی فراوری خواهند کرد.

کارآمدترین خودروی برقی مرسدس بنز مصرف انرژی کمتر از 10 کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در هر 100 کیلومتر خواهد داشت.داده های موجود در وب سایت تسلا نشان می دهد که مدل S 60 تسلا در حال حاضر 18.1 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر انرژی مصرف می نماید.

ساخت نمونه اولیه خودروی برقی مرسدس بنز با برد هزار کیلومتر 18 ماه طول کشیده و زمان عرضه نسخه نهایی ان به بازار تعیین نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 16889

به "فراوری خودروی برقی که با یک بار شارژ هزار کیلومتر طی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودروی برقی که با یک بار شارژ هزار کیلومتر طی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید