تکذیب ادعاهای رسانه های غربی ، حوادث دیشب کربلا کشته نداشت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، فرمانده ستاد عملیات فرات مرکزی خاطرنشان کرد که حوادث جنبی اعتراضات مردمی و درگیری های آن بر خلاف ادعای بعضی رسانه ها، هیچگونه تلفاتی نداشته است.

تکذیب ادعاهای رسانه های غربی ، حوادث دیشب کربلا کشته نداشت

ایرنا نوشت: در پی ادعای بعضی خبرگزاری های غربی مبنی بر کشته شدن بیش از 10 تن در حاشیه اعتراضات دوشنبه شب در شهر کربلا، فرمانده ستاد عملیات فرات مرکزی در اظهاراتی بشدت این شایعات را رد کرد و گفت که در حوادث دیشب هیچکس کشته نشده است.

پیش تر پلیس کربلا نیز در اطلاعیه ای با تکذیب این خبرها تاکید نمود که هیچ موردی از تلفات میان تظاهرنمایندگان یا نیروهای امنیتی نداشتیم.

در این اطلاعیه آمده که تنها یک نفر آنهم در درگیری شخصی و در فاصله ای دور از تظاهرات، در شرق کربلا کشته شده است.

اطلاعیه گفته بعضی رسانه ها با استناد به اخبار و فیلم های جعلی از کشته یا سوزانده شدن افراد در خیابان ها گزارش نموده اند که عاری از حقیقت است و پزشکی قانونی و بیمارستان های کربلا این امکان را برای خبرنگاران و اصحاب رسانه فراهم نموده اند که صحت و سقم این خبر را از نزدیک آنالیز نمایند.

پلیس کربلا هشدار داد که هر رسانه ای که با انتشار اخبار نادرست سعی در ضربه زدن به چهره کربلا دارد، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

گزارش ایرنا از سطح شهر کربلا در ساعات اولیه صبح امروز حاکی است که اوضاع آرام است و نیروهای امنیتی و خودروهای زرهی به صورت قابل توجه در نقاط مرکزی شهر از جمله میدان تربیت حضور و اوضاع را تحت کنترل دارند.

شهر کربلا دیشب برای چندین شب متوالی صحنه تظاهرات و بعضی حواشی خشونت بار بود و تا ساعت ها ناآرامی در آن ادامه داشت، و صدای شلیک گلوله های صوتی و دودزا و گاز اشک آور و دود آسمان منطقه را پر نموده بود.

یکشنبه شب نیز در درگیری های حاشیه تظاهرات مردمی در کربلا بیش از 300 نیروی امنیتی مصدوم و یا مجروح شده بودند که حال 8 تن از آنان وخیم گزارش شده است.

بدلیل ادامه ناآرامی در چند شهر از جمله بغداد و کربلا فرماندهی عملیات امنیت استان های بغداد و کربلا صبح دیروز مقررات منع تردد را در این دو شهر در ساعات شب را تا اطلاع ثانوی اعلام کردند.

فرماندهی عملیات امنیت بغداد در بیانیه ای امروز دوشنبه اعلام نموده است که مقررات منع تردد تا اطلاع ثانوی از ساعت 12 امشب تا 6 بامداد به منظور حمایت و حفاظت از تظاهرنمایندگان در بغداد اعمال می گردد.

این فرماندهی در بیانیه کوتاه خود خاطرنشان ساخته است که مقررات منع تردد در سراسر مناطق استان بغداد برقرار خواهد شد.

از طرفی استانداری کربلا نیز اعلام نموده است که مقررات منع تردد در شهر کربلا تا اطلاع ثانوی از ساعت 18 تا 6 بامداد روز بعد اعمال می گردد.

نصیف الخطابی استاندار کربلا همچنین در بیانیه ای گفته است که ساعت ادارای در کربلا یک ساعت نیز کم شده است.

مقررات منع آمد و شد در نتیجه خشونت های آدینه گذشته در مناطق جنوب و مرکز عراق در هفت استان جنوبی بغداد شامل کربلا، بابل، دیوانیه، سماوه، بصره، ذیقار و واسط اعمال شده بود و طی روزهای بعد بر اساس تحولات میدانی، تمدید یا لغو و دوباره برقرار شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 199

به "تکذیب ادعاهای رسانه های غربی ، حوادث دیشب کربلا کشته نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب ادعاهای رسانه های غربی ، حوادث دیشب کربلا کشته نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید