جاذبه های گردشگری نوشهر چیست و در سفر به نوشهر کجا برویم؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نوشهر یکی از شهرهای مازندران است. این شهر شامل دو بخش کوهستانی و جلگه ای است که به همین دلیل نقاط گردشگری طبیعی و بکر فراوانی دارد.

جاذبه های گردشگری نوشهر چیست و در سفر به نوشهر کجا برویم؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

برای رفتن به مازندران 3 محور اصلی فیروزکوه، هراز و چالوس وجود دارد؛ چنانچه قصد سفر به سمت مازندران را دارید و محور چالوس انتخاب شماست، ابتدا از این محور، وارد شهر چالوس و سپس نوشهر می شوید. این شهر نیز به جز سواحل زیبا نقاط گردشگری بسیاری دارد.

تنگ دار

تنگ دار دره ای بسیار عمیق و باریک است که از وسط آن رودخانه ای می گذرد. برای رفتن به این منطقه اگر از جاده چالوس حرکت کنیم، در دوراهی چالوس و نوشهر به سمت نوشهر می پیچیم و وارد جاده کشک سرا می شویم. این جاده 8 کیلومتر قبل از نوشهر در جاده باریکی از کنار پلی در سمت راست به روستا می رسد. بعد از کوشک سرا یا همان کشک سرا وارد یک جاده خاکی می شوید و در دوراهی به سمت راست حرکت می کنید تا به پل رودخانه کرکو برسید. اینجا باید خودروی خود را پارک کنید و بقیه جهت را پیاده بروید. تابستان مناسب ترین فصل برای آب تنی در تنگ دار است.

بازار نوشهر

اگر به بازارگردی علاقه دارید، بازار روز نوشهر یکی بازارهای جذابی است که می توانید با گشت و گذار و خرید در این بازار پرهیاهو حس خوب زندگی را درآن تجربه کنید. انواع سبزی های محلی و ماهی تازه دراین بازار قابل تهیه است.

تالاب ارواح یا ممرز

دریاچه ممرز در 5 کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. شاخه درختان به صورت خشک شده از این دریاچه سربرآورده اند که همین موضوع شکلی ترسناک به دریاچه داده و به دریاچه ارواح معروف شده است. طول دریاچه در حدود 700 متر و عرض آن 300 متر است. این تالاب در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است.

سد و دریاچه آویدر

اگر از نوشهر به سمت نور حرکت کنید بعد از گذشتن از پارک جنگلی سیسنگان در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا، تابلویی در همان جهت شما را به سمت سد زیبای آویدر هدایت می نماید. در اطراف این دریاچه زیبا قایق هایی واقع شده است تا بتوانید با قایق سواری لذت بیشتری از مناظر بکر ببرید.

لاشک

لاشک، روستایی ییلاقی از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر است. چنانچه در تابستان قصد سفر به نوشهر دارید می توانید از آب و هوای خنک این روستا لذت ببرید.

دیو چشمه

دیوچشمه در فاصله 50 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر در منطقه کوهستانی و ییلاقی کجور واقع شده است. ضرب المثلی بین اهالی این منطقه وجود دارد که می گوید: هر که آب دیو چشمه را بخورد، دوباره به این منطقه بازمی گردد. آب زلال این چشمه خستگی سفر را از تن به در می نماید.

آبشار زانوس

آبشار زانوس در روستای زانوس از توابع بخش کجور واقع شده است. دسترسی به این آبشار بسیار راحت است، زیرا در نزدیکی جاده آب از ارتفاع زیاد سرازیر می گردد و به سنگ های صخره ای برخورد می نماید و آب به صورت قطرات ریز بر زمین می ریزد.

کندلوس

بی شک کندلوس یکی از زیباترین روستاهای مازندران و ایران است. این روستا با آب و هوایی ییلاقی در منطقه کجور نوشهر واقع شده است. کندلوس درزمینه گردشگری بسیار شناخته شده است و هرساله افراد زیادی از اقصی نقاط کشور برای بازدید به آن سفر می نمایند. قصه عاشقانه مینا و پلنگ نیز که نقل زبان کجوری هاست و جزو افسانه های مازندران محسوب می گردد، در کندلوس برایتان تداعی می گردد، زیرا خانه مینا در این روستا واقع شده است.

آبشار دارنو

آبشار دارنو نوشهر از زیباترین آبشارهای موجود در شمال است. آبشار دارنو یکی از هفت مجموعه آبشار به هم پیوسته در جنگل های نوشهر است که 25 متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به این آبشار از یک جاده جنگلی می گذرید. در این جهت زیبا گذر زمان را متوجه نمی شوید. بهتر است که قبل از رفتن به این آبشار از هدایت محلی یاری بگیرید تا گم نشوید. برای رسیدن به این مجموعه آبشارها باید از سمت چالوس و از کمربندی نوشهر به سمت جاده معدن سنگ نوشهر حرکت کنید و تا منطقه دریاچه فراخین پیش بروید. آبشار دارنو در کنار دریاچه فراخین قرار گرفته است.

دریاچه فراخین

دریاچه فراخین یکی از زیباترین دریاچه های ایران است؛ دریاچه ای بکر که در دل جنگل واقع شده است. اگر از هیاهوی شهر خسته شده اید بی شک سکوت اطراف این دریاچه ذهنتان را آرام می نماید.

دریاچه خضرنبی

دریاچه خضرنبی از دیدنی های نوشهر است که در ارتفاع حدود 2 هزار متری از سطح دریای خزر در منطقه کوهستانی کجور واقع شده است. روستاییان روستای نیمور که نزدیک ترین محل مسکونی به این دریاچه است، بر این باورند که روزی این دریاچه محل عبور حضرت خضر پیامبر بوده است. این دریاچه مناظر و چشم انداز بسیار بکری دارد.

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی و ساحل سی سنگان از جاذبه های گردشگری معروف نوشهر است. این پارک در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است.

همشهری

منبع: چمدان
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1999

به "جاذبه های گردشگری نوشهر چیست و در سفر به نوشهر کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری نوشهر چیست و در سفر به نوشهر کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید