جنگل دریایی که نام درختانش برگرفته از دانشمند بزرگ ایرانی است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بزرگ ترین جنگل دریایی در یکی از منطقه ها جنوبی ایران واقع شده که می توان آن را یکی از عجیب ترین جاذبه ها نامید.

جنگل دریایی که نام درختانش برگرفته از دانشمند بزرگ ایرانی است

خبرنگاران: تالاب بین المللی خورخوران و جنگل های حرا یا مانگرو یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری هرمزگان و بندر زیبای خمیر به شمار می رود. این تالاب و جنگل های حرا به حدی به لحاظ زیست محیطی اهمیت دارند که تحت عنوان ذخیره گاه زیست کره زمین به ثبت جهانی رسیده اند و از آن ها با دقت بالایی نگهداری می شود.

جنگل های حرا هرمزگان در چند نقطه از استان وجود دارند. یکی از شناخته شده ترین آن ها، حرا قشم است؛ اما حرا تالاب خورخوران بندر خمیر، بزرگ ترین جنگل دریایی در خاورمیانه است، درختان حرا را می توان یکی از عجیب ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه ها نامید که از نام دانشمند بزرگ ایران، ابو علی سینا گرفته شده است و این دانشمند اولین شخصی بوده که برروی این درختان تحقیقات انجام داده است.

در ایران فقط دو گونه درخت زنده زا وجود دارد. حرا و چندل که بعد از فصل میوه دهی این میوه ها بر روی درخت اصلی به تکامل نسبی رسیده و بعد از آن از درخت مادر جدا شده و بعد از تثبیت شدن در بستر گلی شروع به رشد می کند. این درختان از آب شیرین استفاده می کنند و به نحوی با ریشه های منحصر بفرد خود 90%فرایند تصفیه آب را انجام داده و 10% باقی منده از طریق سر شاخ های این درختان پس داده می شود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17390

به "جنگل دریایی که نام درختانش برگرفته از دانشمند بزرگ ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل دریایی که نام درختانش برگرفته از دانشمند بزرگ ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید