راه حلی ساده برای ساختن یک آلاچیق چوبی زیبا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بسیاری از مردم با زیبایی و آرامش سایه‌ای که یک آلاچیق که به آن خانه تابستانی یا باغ کوهستانی نیز می‌گویند آشنا هستند. در نتیجه، کسانی که می خواهند یک آلاچیق بسازند، خوشحال خواهند شد که متوجه شوند آنقدرها هم که به نظر می رسد کار دلهره آور نیست. در واقع، چند نفر می توانند به راحتی در طول یک آخر هفته یک آلاچیق بسازند. آلاچیق‌ها را می‌توان در سبک‌های مختلفی ساخت - از روستایی گرفته تا ظریف و از کوچک تا بزرگ. با این حال، همه آنها یک طراحی اولیه مشابه دارند. ساختار اصلی آلاچیق به پایه، تیرها، تیرها، تیرها و مواد سقف نیاز دارد.

راه حلی ساده برای ساختن یک آلاچیق چوبی زیبا

جهت دریافت خدمات آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

آلاچیق ها گاهی اوقات می توانند روی بستری از سنگ خرد شده قرار بگیرند.

قبل از خرید مواد برای ساخت آلاچیق، مهم است که میزان سازه و سبک آن را در نظر بگیرید. برای مثال، بیشتر مردم ترجیح می دهند که یک آلاچیق بزرگ در ملک خود داشته باشند تا پس از مبلمان پاسیو و اضافه شدن چند نفر از دوستان و اعضای خانواده به این ترکیب، احساس تنگی نکند. به طور کلی، اگر آلاچیق حداقل 8 فوت (2.4 متر) ارتفاع و 8 فوت (2.4 متر) قطر داشته باشد، باید به میزان کافی راحت باشد که چندین نفر جمع شوند. بعلاوه باید معین گردد که آیا از سدر ساخته شده است یا خیر، آیا سقف محکمی دارد یا خیر و آیا باید پانل های متحرکی وجود داشته باشد که دیوارهای محکمی برای دوره های عدم استفاده ایجاد کند یا خیر.

در بعضی موارد، منطقه درجه بندی می گردد و تخته های خمیر برای علامت گذاری کناره های آلاچیق قرار می گیرد.

به جز در نادرترین سبک ها، یک قاب تیرآهن و تیرک ساده بیشتریت از آلاچیق را پشتیبانی می نماید. این قاب در صورتی برترین است که از یک چوب تحت فشار قوی ساخته شده باشد - سرو اغلب یک انتخاب عالی است. معمولاً ستون ها حداقل 4 (10.2 سانتی متر) اینچ در 4 اینچ (10.2 سانتی متر) یا تکه های چوب بزرگتر هستند. پایه ها معمولاً به طور محکم به یک دال بتنی که کف را تشکیل می دهد لنگر می زنند. پایه های بتنی برای لنگر انداختن پایه ها به کف بتنی بسیار مفید هستند.

سقف را می توان از مواد مختلفی از سایدینگ گرفته تا زونا و شیک ساخت. سنتی ترین سقف، سبک شش هاب یا هشت هاب است. توپی یا بالای سقف، تیرها را محکم می نماید. تیرها از پست ها به سمت هاب می فرایند و سقف را نگه می دارند. ساخت سقف آلاچیق تا حد زیادی سخت ترین قسمت است. مهم است که هر طرحی را به دقت دنبال کنید. در ضمنً اگر سقف از مصالح جامد و نه از کاهگل یا کاه ساخته شده باشد، باید گام مناسبی داشته باشد تا آب از آن خارج شده و جمع نگردد.

آلاچیق باید روی یک پایه محکم بنشیند. همانطور که در بالا ذکر شد، پایه را می توان از یک دال بتنی - محبوب ترین پایه - ساخته شده است. با این حال، اگر سازنده ترجیح دهد، آلاچیق را می توان روی یک عرشه، بستر سنگ خرد شده یا پایه های بتنی قرار داد.

اغلب اوقات، برای ساختن آلاچیق مفید و نه صرفاً تزئینی، به خطوط برق، آب و حتی گاز احتیاج است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که آلاچیق دور از خانه قرار گرفته باشد، اگر از آن برای پوشاندن وان آب گرم استفاده می گردد، یا اگر در آن یک کوره گاز قرار می گیرد. اجرای خطوط برق، گاز و آب ممکن است به تجربه حرفه ای بیشتری احتیاج داشته باشد.

ساختن یک آلاچیق از ابتدا ممکن است برای بعضی افراد بسیار طاقت فرسا باشد. در این مورد، کیت های آلاچیق نیز وجود دارد. کیت های آلاچیق همراه با همه چیز مورد احتیاج برای ساخت آلاچیق هستند - به جز پایه در بیشتر موارد. الوار برای ساخت آسان شماره گذاری و بریدگی دارد. مهمترین چیزی که در ساختن آلاچیق باید به خاطر بسپارید این است که صبر داشته باشید و در صورت احتیاج یاری بخواهید.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که در پی رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز دنیا

منبع: wise-geek.com
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2256

به "راه حلی ساده برای ساختن یک آلاچیق چوبی زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حلی ساده برای ساختن یک آلاچیق چوبی زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید