حفاظت و بهره برداری از میراث فرهنگی در وبینار مشترک ایران و ژاپن

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، حفاظت و بهره برداری از میراث فرهنگی در وبینار مشترک ایران و ژاپن در دستور کار نهاده شد.

حفاظت و بهره برداری از میراث فرهنگی در وبینار مشترک ایران و ژاپن

داستان چیست؟

وبینار مشترک یک روزه ایران و ژاپن با مشارکت پژوهشگران حوزه بازسازی اشیا و بناها از دانشگاه تیکیو ژاپن، موسسه تحقیقات اموال فرهنگی ژاپن، موزه ملی ایران و اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان با هدف ارائه نتایج بدست آمده در پروژه حفاظت و بهره برداری از میراث فرهنگی بین موزه ملی ایران و دانشگاه تیکیو ژاپن و به اشتراک گذاری آخرین تحقیقات و دستاوردهای دو طرف برگزار گردید.

این وبینار در قالب سه نشست و پنج سخنرانی بود که در ابتدای وبینار یاما اوچی از دانشگاه تیکیو و جبرییل نوکنده، مدیرکل موزه ملی ایران درباره پیشینه این همکاری ها و اهمیت نتایج کسب شده مقدمه ای بیان کردند و در ادامه اکاشی اویکاوا و آکیرا فوجیساوا از دانشگاه تیکیو درباره همکاری های بین المللی موزه ملی ایران و دانشگاه تیکیو صحبت کردند.

حسین دباغ از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز به بیان صحبت هایی درباره حفاظت و بازسازی بنای دوره سلجوقی امامزاده نور گرگان پرداخت و پس از آن کازو هیکونیشی از موسسه تحقیقات اموال فرهنگی توکیو درباره حفاظت و بهره برداری از قلعه ها در ژاپن سخن گفت.

در ادامه مارال داداش زاده از موزه ملی ایران درباره خمیر لاجورد یا آبی مصری سخنرانی کرد و آکیرا فوجیساوا از دانشگاه تیکیو نیز درباره استفاده از آلیاژهای مس در دوره آهن ایران صحبت کرد. همچنین در انتها طرفین در مورد انتشار نتایج حاصل از سخنرانیها به توافق رسیدند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9583

به "حفاظت و بهره برداری از میراث فرهنگی در وبینار مشترک ایران و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت و بهره برداری از میراث فرهنگی در وبینار مشترک ایران و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید