خبرنگاران استاندارخراسان شمالی: مشارکت همگان برای تکمیل موزه دفاع مقدس لازم است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بجنورد - خبرنگاران - استاندار خراسان شمالی خواهان هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی برای تکمیل مرحله اول موزه دفاع مقدس و افتتاح آن تا دهه فجر شد و گفت: اهمال کاری مدیران در این زمینه قابل قبول نیست.

خبرنگاران استاندارخراسان شمالی: مشارکت همگان برای تکمیل موزه دفاع مقدس لازم است

محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساختمان این باغ موزه باید تا دهه فجر به پایان برسد و همچنین محوطه و چیدمان ادوات جنگی آن نیز که قسمت اصلی کار است باید در این مدت آماده گردد.

وی اضافه کرد: هم اینک تمامی دستگاه های مربوطه از جمله شهرداری و دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، گاز، برق و مخابرات در این خصوص به طور جدی وارد کار شوند و هر اقدامی که به آنان مربوط است، انجام دهند و دنبال بند قانونی برای آن نباشند.

وی با بیان اینکه ساخت باغ موزه تنها مربوط به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیست گفت: باغ موزه های سایر استان ها نیز اعتبار خاصی نداشته بلکه با هم افزایی دستگاه ها و مشارکت دسته جمعی آنان ایجاد شده اند.

استاندار خراسان شاقتصادی گفت: برآورد نموده ایم که برای بهره برداری از این طرح 100 میلیارد ریال اعتبار مورد احتیاج است که بخشی از این میزان اختصاص خواهد یافت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شاقتصادی گفت: طبق نقشه ها باید 6 هزار و 300 متر زیربنا در باغ موزه این استان ایجاد گردد که در مرحه اول ساختمانی به زیر بنای 900 متر مربع ساخته شده است که کوشش خواهیم کرد تا دهه فجر آن را به بهره برداری برسانیم.

امیر سرتیپ محمد نجاتی با بیان اینکه این ساختمان در دو طبقه ایجاد شده است اضافه کرد: تا به امروز 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما محدودیت های اقتصادی مانع پایان کار شده است.

وی اضافه کرد: برآورد شده بود که برای بهره برداری از این طرح 69 میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار احتیاج باشد که علاوه بر فضای ساختمان زیر ساخت های تاسیساتی برای کل مجموعه هم پیش بینی شده بود.

وی خواهان تامین اعتبار مورد احتیاج و مشارکت دستگاه های خدمات رسان و همچنین شهرداری برای محوطه سازی آن شد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان شاقتصادی از سال 96 در زمینی با گستره 12 هکتار در جنوب بجنورد و در مجموعه بوستان جنگلی دوبرار شروع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9034

به "خبرنگاران استاندارخراسان شمالی: مشارکت همگان برای تکمیل موزه دفاع مقدس لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندارخراسان شمالی: مشارکت همگان برای تکمیل موزه دفاع مقدس لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید