خبرنگاران اعلام ممنوعیت صید و فروش ماهیان رودخانه ای از 15 اسفند در خوزستان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اهواز - خبرنگاران - صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه ای از 15 اسفند تا زمان صدور مجوز صید در سال آینده در تمام منابع آبی خوزستان، ممنوع است.

خبرنگاران اعلام ممنوعیت صید و فروش ماهیان رودخانه ای از 15 اسفند در خوزستان

جهت دریافت خدمات اجرای اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان روز شنبه در اطلاعیه ای بیان کرد: به اطلاع عموم هم استانی ها به ویژه صیادان و فروشندگان ماهی می رساند هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانهای طبق قانون و مقررات حفاظت محیط زیست از 15 اسفند جاری تا تاریخ صدور مجوز صید در سال 99 که مقارن با فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان است در همه منابع آبی شهرستان ها اعم از رودخانه، تالاب، دریاچه و آب بندهای طبیعی و... ممنوع اعلام می گردد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: صیادان ضروری است به منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی در فصل ممنوعه از هرگونه فعالیت صید و صیادی خودداری نمایند. همچنین از اهالی خوزستان انتظار می رود که موارد تخلف را با تلفن 71-33737769 (اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان) گزارش نمایند.

در این اطلاعیه افزوده شده است:باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از خرید و فروش آبزیان توسط بعضی افراد سودجو که با صید و فروش غیرقانونی جانوارانی مانند مار، مارماهی، لاک پشت، سمندر علاوه بر نابود کردن نسل اینگونه از جانواران، به دلیل وجود بیماری های مشترک انسان و حیوان موجبات انتقال بیماری را به ویژه برای بچه ها که علاقه زیادی به موجودات کوچک آبزی را دارند فراهم می سازد، همچنین سابقه تاریخی شیوع بیماری از انواع خزندگان و دوزیستان و انتشار ویروس به وسیله هوا، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی پرندگان و پستانداران در این خصوص به همشهریان اطلاع داده می گردد به منظور حفظ نسل، پیشگیری از انتقال امراض و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، از خرید هر یک از این گونه ها خودداری و در صورت برخورد، مراتب را به وسیله تماس تلفنی با شماره تماس ذکر شده یا سامانه 1540 اطلاع رسانی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2539

به "خبرنگاران اعلام ممنوعیت صید و فروش ماهیان رودخانه ای از 15 اسفند در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام ممنوعیت صید و فروش ماهیان رودخانه ای از 15 اسفند در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید