خبرنگاران بیش از 1900 دوز واکسن کرونا در میاندوآب تزریق شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مهاباد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: تا به امروز هزار و 977 دوز واکسن کرونا به گروه های مورد هدف در این شهرستان تزریق شده است.

خبرنگاران بیش از 1900 دوز واکسن کرونا در میاندوآب تزریق شد

سهراب حیدری روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در میاندوآب گفت: از این تعداد 478 دوز برای کادر درمان، 184 دوز برای کادر بهداشت، 38 دوز برای پزشکان نظام پزشکی غیردولتی، 19 دوز برای بنیاد شهید و جانبازان، 112 دوز برای بیماران دیالیزی و 24 دوز برای گروه تدفین فوتی های کرونایی تزریق شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا به امروز نتایج تست کرونای13 هزار و 440 نفر با در میاندوآب مثبت شده است، افزود: هم اکنون بیشتر از 100 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان عباسی این شهرستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه همچنین بخش های ویژه ICU یک و 2 به صورت کامل پر و 13 بیمار نیز در نوبت بستری هستند، گفت: در مجموع 327 مورد فوتی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه مراجعه بیماران بد حال از هفته گذشته به شدت افزایش یافته و به تبع آن میزان مرگ و میر نیز بیشتر شده است، گفت: درگیری مبتلایان در میان سن های مختلف کاملا مشهود است، ولی در جوان ها بیشتر دیده می شود.

حیدری با اشاره به اینکه در بچه ها و سنین پایین مشکل جدی وجود ندارد، افزود: هنوز به پیک اصلی این موج وارد نشده ایم ولی نمودارها به شدت سیر صعودی دارد.

57 واحد صنفی مشمول گروه های شغلی 2 و سه و چهار پلمب شد

وی با بیان اینکه این هفته و هفته آینده روزهای بد و بدتری را به لحاظ ابتلاهای جدید سپری خواهیم کرد گفت: محدودیت فعالیت گروه های 2، سه و چهار همچنان ادامه دارد و در این میان 712 مورد بازدید، 132 مورد اخطار و 57 مورد پلمب در این مدت توسط اکیپ های نظارتی مشترک ستاد کرونا انجام گرفته است.

حیدری در خصوص کنترل گروه ها و شغل های مجاز گفت: در این راستا نیز 824 مورد بازدید انجام گرفته که از این میان 26 مورد به دادگاه معرفی و 18 مورد نیز توسط اکیپ مشترک پلمب انجام شده است .

وی افزود: در برخی از بانک های شهرستان به جد با مشکل عدم رعایت پروتکل ها روبرو هستیم، که در این راستا 18 بانک مورد ارزیابی قرار گرفته که هشت مورد تخلف و قصور در رعایت شیوه نامه های بهداشتی مشاهده شد.

وی با بیان اینکه در راستای کنترل اجرای پروتکل های بهداشتی، از برگزاری 37 مورد مراسم مختلف از قبیل عروسی و عزاداری جلوگیری شده است، گفت: هم اکنون برخی بانک ها و دست فروشان مهم ترین و اصلی ترین چالش های کرونایی در این شهرستان محسوب می شود.

سخت ترین تصمیم در ستاد کرونا اعمال تعطیلی برای اصناف است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب هم در این جلسه گفت: علت اصلی همه گیری کرونا تغییر جهش ویروس است و تنها راهکار مهار و کنترل آن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

اکبر صمدی با بیان اینکه هنوز به قله پیک موج چهارم نرسیده ایم و فرایند به شکل صعودی پیش می رود، افزود: سخت ترین تصمیم ها در ستاد کرونا اعمال محدودیت ها برای اصناف است چرا که فعالیت آنها با اقتصاد جامعه و معیشت مردم ارتباط دارد و این فعالیت به همان اندازه در گسترش کرونا تاثیر دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب با بیان اینکه پیک چهارم شوخی بردار نیست، افزود: میزان ابتلا و سرایت در موج چهارم مسری تر از موج های قبلی است و باید دستگاه های اجرایی دخیل در این زمینه متعهدانه در میدان حضور داشته باشند و تمام تلاش خود را برای مهار آن بکار گیرند.

صمدی با بیان اینکه 50 درصد وقت ما در فرمانداری صرف مباحث مربوط به کرونا می شود، گفت: در برخی حوزه ها گلایه وجود دارد چرا که برخی نهادها با وجود دعوت قبلی هنوز در جلسه های کرونا حضور نمی یابند.

وی با تاکید بر افزایش نظارت ها برای محدودیت ها گفت: برخی اصناف در پی بی توجهی و بی اعتنایی به مصوبات ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی در شرایط قرمز پلمب می شوند ولی دوباره با شکستن پلمب به فعالیت خود ادامه می دهند که باید برخورد جدی با صاحبان این واحدها به ویژه در هسته مرکزی شهر صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در این راستا مالکان 35 واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شده اند، گفت: بوستان های شهر نیز در این شرایط باید تعطیل شود که هنوز در این مهم اقدامی نشده است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

میاندوآب سومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است.

تا به امروز حدود 142 هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند؛ با توجه به پیش بینی افزایش تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا، رعایت موارد بهداشتی و الزامات معین شده از سوی ستاد کرونا بسیار با اهمیت است و باید همه شهفرایندان در این خصوص، اهتمام لازم را داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11420

به "خبرنگاران بیش از 1900 دوز واکسن کرونا در میاندوآب تزریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 1900 دوز واکسن کرونا در میاندوآب تزریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید