آشنایی با طراحی و ساخت آلاچیق

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شما چقدر در خصوص این نوع سازه که به عنوان نوعی سایبان استفاده می شود، آگاهی دارید؟ آیا با انواع و کاربردهای آن و بعلاوه شیوه اجرای آن آشنا هستید؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.

آشنایی با طراحی و ساخت آلاچیق

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

آلاچیق سازه ای مستقل با طراحی نیمه باز و باز که به منظور قرار گرفتن در داخل باغچه، باغ و یا حیاط مد نظر قرار می گیرد. گفتنی است که آلاچیق یک کلمه ترکمنی می باشد که امروزه در میان مردم بسیار رواج یافته است. این سازه در گذشته در زبان فارسی از نظر لغوی به نام های تارم و کلاه فرنگی معروف و مشهور بوده است. این سازه در واقع یک نوع سایبان فلزی یا چوبی یا سقفی به شکل گنبد که از اطراف باز می باشد، است. این سازه به عنوان مکانی مجذوب کننده و دلنشین برای همنشینی، استراحت، وقت گذرانی و عصر نشینی با خانواده و دوستان در کنجی از حیاط منزل، فضای باز ویلا، باغچه ها و باغ ها، جنگل ها و سواحل دریا، فضای سبز پارک ها و… قرار می گیرد. در محوطه سازی باغچه، باغ و یا ویلا ساخت و طراحی آلاچیق برای ایجاد نمودن یک نقطه تمرکز صورت می گیرد، المانی که بسیار زیبا و مجذوب کننده بوده و به سرعت جلب توجه می کند.

گفتنی است که شنیدن نام آلاچیق در گذشته تداعی گر، ساختمان ها و عمارت های گران قیمت و لوکس و بعلاوه محوطه های باز بود. ولی در حال حاضر می توان این محصول را در کمترین فضا و مکان استفاده نمود. امروزه افراد به دلیل زندگی پرمشغله و ماشینی خود زمان کمتری را به منظور طبیعت گردی و خوش گذرانی اختصاص می دهند و حتی همان وقت اندک را هم ناچاراً در منازل مسکونی سپری می کنند. بخاطر همین موضوع مایل هستند تا منازل خویش را به یک مکانی فراتر از یک محل مسکونی تبدیل کنند.

برای رسیدن به این هدف برترین و مناسب ترین گزینه می باشند. در واقع به طور خلاصه می توان اینگونه بیان نمود که آنها سازه ای از جنس فلز یا چوب هستند که برای استراحت و بعلاوه دورهمی با خانواده و دوستان در کنجی از فضای بازی که مورد نظر است قرار می گیرند. انها متناسب با فضای مورد استفاده دارای اشکال هندسی گوناگونی از جمله مربع، شش ضلعی، مستطیل، فانتزی، هشت ضلعی و… می باشند. معمولاً ظرفیت انها از 6 تا 8 نفر می باشد. در صورتی که فضای مورد نظر کوچک باشد می توان از شکل چهار ضلعی آن استفاده نمود.

در کل استفاده از آن دارای مزایای ذیل می باشد.

  • اضافه کردن بر زیبایی فضا و محیط
  • بالا رفتن ارزش و قیمت ملک
  • ایجاد سرپناه در فضای بیرون
  • ایجاد نمودن فضایی جهت دورهم جمع شدن های خانوادگی و محبت آمیز و لذت بردن از فضا و محیط
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5795

به "آشنایی با طراحی و ساخت آلاچیق" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با طراحی و ساخت آلاچیق" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با طراحی و ساخت آلاچیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید